וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במכבי תל אביב לא מתרגשים, ג'ייק כהן בכל זאת הודה: "קיבלנו אגרוף בפה"

9.3.2020 / 7:54

לאחר ההפסד בירושלים, באלופה מתעקשים: "כל קבוצות היורוליג מתקשות עם הלוח הזה". ספרופולוס: "השחקנים בני אדם". המתאזרח סיפר על ההתמודדות עם הקורונה: "מסתבר שהיינו עבריינים כי שיחקנו בשבוע שעבר". בקבוצה יסגרו היום את אירוח באסקוניה, וגם: האכזבה מאמארה

דני אבדיה שחקן מכבי תל אביב עם טיילר דורסי, סקוטי ווילבקין. ברני ארדוב
אכזבה בצהוב. אבדיה, ווילבקין ודורסי/ברני ארדוב

1.

מכבי תל אביב רשמה אמש (ראשון) את הפסד הליגה השני שלה העונה כשנוצחה 98:87 בידי הפועל ירושלים בארנה. הקבוצה של יאניס ספרופולוס ראתה כיצד ירושלים קולעת עליה 39 נקודות ברבע הראשון ו-61 נקודות במחצית כולה בדרך ל-20 נקודות יתרון במחצית, ואף עולה ל-27 הפרש במהלך המחצית השנייה. רק דקות אחרונות בהם נלחמו הצהובים מנעו הפסד שהיה נכנס לספרי ההיסטוריה.

סקוטי ווילבקין הוביל את קלעי מכבי תל אביב עם 20 נקודות, מתוכם 8 נקודות ב-3 הדקות הראשונות ו-10 נקודות ברבע האחרון, כשחוץ ממנו רק אות'לו האנטר עם 13 נקודות ו-7 ריבאונדים רשם משחק סביר. ההגנה של האלופה אפשרה ליריבה לקלוע 14 שלשות ב-48 אחוזים מחוץ לקשת, לשלוט בריבאונדים ולנצח במדד המשולב 82:114 בצורה מוחצת.

המאמן יאניס ספרופולוס ניסה להעיר את שחקניו מספר פעמים במהלך המשחק, אך לקראת המחצית השנייה, כשחש שהקבוצה כבר לא תצליח לצאת עם הניצחון עבר לשיטת "ההפסד המכובד". "אנחנו צריכים לבוא יותר מוכנים לשחק את המשחקים האלה", הודה המאמן בסיום.

"זה הפסד מאוד מאכזב, קיבלנו אגרוף בפה על ההתחלה, ירושלים באו עם אנרגיה והיינו על הרגל האחורית, נלחמנו בסוף אבל כשיש פער כזה קשה לחזור", אמר ג'ייק כהן שקלע 9 נקודות. "למזלנו זה מרץ, ויש לנו זמן לחזור לעצמנו ולהשתפר ולחזור לדרך של מכבי. ירושלים ניצחו אותנו כמה פעמים העונה, אבל אני לא חושב שהם שווים אלינו. לא אכפת לי אם אני אנדרדוג או פייבוריט, אנחנו באים לשחק הכי חזק שאנחנו יכולים, לא משנה אם הם ניצחו אותנו בעבר. ננסה להשתפר מהמשחק הזה, וכשנשחק נגדם בסיבוב השלישי ובסוף העונה ננסה לנצח אותם בדיוק כמו הערב".

בסביבת המועדון התאכזבו מההפסד אך השתדלו לשמור על פרופורציות. "אין ספק שהיום זה המשחק הכי גדול בכדורסל הישראלי, ואנחנו רוצים לנצח וליהראות טוב יותר", אמר אחד מאנשי הקבוצה בסיום, "אבל כשאתה מסתכל על הלוח שלנו בימים האחרונים, שלושה משחקים בחמישה ימים, כולל טיסה חזרה מבלגרד, האפשרות לעמוד מול קבוצה טובה כמו ירושלים, שבאה בשיא המוטיבציה למשחק כזה, היא בעייתית מאוד. כל קבוצות היורוליג עומדות מול דברים כאלה במהלך העונה ולראייה שכמעט כולם כבר הפסידו משחקים מכריעים במסגרות המקומיות, בלוח הזה קשה מדי כדי להישאר מושלמים".

שחקן מכבי תל אביב ג'ייק כהן מול שחקן הפועל ירושלים ג'יימס פלדין. ברני ארדוב
"לא חושב שהם שווים אלינו". ג'ייק כהן/ברני ארדוב

2.

זה היה ההפסד השני ברציפות של הצהובים, אחרי שביום שישי הפסידו לכוכב האדום בלגרד בחוץ ואיבדו את המקום הרביעי ביורוליג לצסק"א מוסקבה. להפסד בארנה ולהפסד בסרביה היו קווים מקבילים מאוד ברורים, כשהצהובים אפשרו ליריבות לקלוע בצורה מרשימה מחוץ לקשת, ובניגוד לרוב העונה, לא הצליחו לחזור לעניינים.

"אל תנסו לעשות מזה יותר ממה שזה", אמר יאניס ספרופולוס בסיום המשחק, "השחקנים שלי הם בני אדם, מכבי לא הייתה בפלייאוף במשך חמש שנים, והם שמחים. נצטרך להחזיר אותם למסלול לקראת המשחק הבא ונראה טוב יותר".

בקבוצה ציינו את העובדה שמאז המשחק נגד אנאדולו ביום רביעי, ערכו השחקנים אימון מלא אחד, וביחד עם הנפילה המנטאלית המסוימת, היה קשה מאוד להתרומם לשני המשחקים האחרונים: "בעונה כל כך ארוכה, יהיו תקופות כאלה, כשאנחנו מפסידים לקבוצות פחות טובות מאיתנו ונראים פחות טוב. משבר? אם נפסיד ביום חמישי לבאסקוניה נתחיל להיות מודאגים, בינתיים זה בגדר הסביר".

עוד בוואלה!

ליגת העל: הפועל ירושלים גברה 87:98 על מכבי תל אביב

לכתבה המלאה
מאמן הפועל ירושלים יאניס ספרופולוס. ברני ארדוב
"אל תנסו לעשות מזה יותר ממה שזה". ספרופולוס/ברני ארדוב

3.

ההפסד אמש בירושלים הגיע דווקא לאחר הישג מרשים למדי של הנהלת הקבוצה שהצליחה להשאיר את המשחק נגד באסקוניה בתל אביב ביום חמישי הקרוב בניגוד לכל התחזיות, כולל של אותם אנשים שהצליחו בסופו של דבר לעשות את העבודה. בסיכום בין משרד הספורט למשרד הבריאות הוחלט כי קבוצות מחו"ל, כולל ממדינות שאזרחים שלהם מסורבי כניסה לישראל בימים אלה בשל נגיף הקורונה, יוכלו להיכנס ארצה אם יבודדו לחלוטין עד למשחק. הדבר היחיד שנשאר פתוח עדיין הוא כמות הצופים שיורשו להיכנס להתמודדות, 5,000 או 9,000 וכיצד האלופה תסדר את הכניסה מול מנוייה.

"הדבר הזה עודד מאוד את כל האנשים של הקבוצה, כולל את השחקנים ששמעו שהם ימשיכו לשחק מול האוהדים שלנו, גם אם לא מול אולם מלא", סיפרו במכבי, "יש דברים אחרונים לסגור, אבל ביחס לאיפה שהיינו בסוף השבוע אנחנו נמצאים במקום הרבה יותר שמח".

במסיבת העיתונאים התייחס קפטן הקבוצה ג'ייק כהן, שמשמש גם כנציג מכבי בארגון שחקני היורוליג, לחששות שלו מנגיף הקורונה וההתמודדות של הקבוצה: "יש לי חששות, ברור, לא חוויתי דבר כזה בעבר, הרבה אנשים לא חוו דבר כזה. שמעתי שכנראה היינו פושעים ששיחקנו בשבוע שעבר, אנחנו מנסים לעשות את העבודה שלנו ולשחק כדורסל. זה השפיע עלינו בצורה מסוימת, אבל זה היה אמור להשפיע גם על ירושלים, אני לא אשתמש בקורונה כתירוץ. אנחנו נעשה את מה שאנחנו יכולים, הכי טוב שאנחנו יכולים. יש לנו עבודה לעשות, וננסה לעשות אותה. אנחנו לא יכולים להתגבר על זה עם עבודה קבוצתית, זו מחלה קשה, אני מקווה שאף אחד לא יחלה בזה. זה דבר מאוד רציני".

אמארה סטודמאייר שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
הצהובים סבלניים. אמארה/ברני ארדוב

4.

בחזרה לארנה. בשבועות שלפני המשחק חזרתו של אמארה סטודמאייר לירושלים עמדה במרכז תשומת הלב. מי שעדיין משמש כבעלים באופן עקיף של האדומים, קיבל לפני המשחק תשורה מקפטן ירושלים בר טימור על תקופתו בקבוצה, ומנגד שמע קללות וגידופים מצד הקהל האדום.

סטודמאייר עלה לשחק עם מסכה גדולה על פניו, זכר למכה שספג באפו מיובל זוסמן בהפסד בבלגרד. שחקן ה-NBA לשעבר התקשה לשחק עם המסכה, לא נכנס לעניינים וירד מתוסכל לספסל. במחצית השנייה, בפיגור גדול, נכנס ללא המסכה, קלע 2 נקודות אך לא השפיע יותר מדי על ההתמודדות. כשיצא בפעם השנייה, סימן כי סובל מכאבים וירד לחדר ההלבשה ולא שב.

אחרי למעלה מחודש וחצי במדי מכבי תל אביב, הגעתו של אמארה לא מרשימה במיוחד, כשביורוליג לא תרם בינתיים כלל, ובליגת העל רשם כמה משחקים סבירים. "יש לנו סבלנות, אנחנו עומדים עדיין בפני עומס של משחקי מאני טיים ונצטרך אותו", סנגרו במועדון על שחקן הפנים.

סייע בהכנת הידיעה: אוהד שוירמן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully