וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכורה בבוגרים לפני גיל 16: בן דודו של ארלינג הולאנד ילך בעקבותיו?

אלברט בראוט טיאלנד בן ה-15 ערך בכורה בבירן, הקבוצה שבה גדל גם ילד הפלא של דורטמונד. בנורבגיה מצאו לא מעט דמיון, האם גם הוא בדרך לכבוש את אירופה?

יוטיוב

בווידאו: יוסי בניון רואה כרטיס אדום במשחק ראווה

סביר להניח שאם הייתם עוברים אחת אחת מבין קבוצות היבשת ושואלים את ראשיהן האם הם היו רוצים לצרף לקבוצתם את ארלינג הולאנד, כולם היו עונים בחיוב. אלא שלצערן הרב של כל אותן קבוצות, פרט לבורוסיה דורטמונד, הן כבר איחרו את הרכבת, אחרי שהחלוץ הנורבגי בן ה-19 הצטרף למועדון הפאר מגרמניה, שם הוא לא מפסיק לכבוש, ושובר שיא אחר שיא, מחזור אחרי מחזור.

אלא שכעת נראה שהולאנד לא ממש יחיד במינו. לפחות על הנייר. בתחילת השבוע אלברט בראוט טיאלנד, בן דודו בן ה-15 (בקרוב בן 16) של הולאנד, שיחק לראשונה בקבוצה בוגרת, כששותף במשחק הכנה של קבוצתו בירן - המועדון שבו גדל הולאנד אשר נמצא כיום בליגה השלישית בנורבגיה. טיאלנד, המשחק גם הוא בעמדת החלוץ, עלה ל-15 הדקות האחרונות במשחק והפגין ניצוצות.

"מאז שאני ילד קטן, החלום הכי גדול שלי היה לשחק בקבוצה בוגרת", אמר טיאלנד הנרגש לאחר הופעת הבכורה. "האמת, לא ציפיתי לשחק בקבוצה בוגרת בגיל כל כך מוקדם, בטח שלא לפני גיל 16".

אלברט בראוט טיאלנד. (צילום: סוון אולב סלה, האתר הרשמי של בירן),
יש דמיון, לא? טיאלנד/(צילום: סוון אולב סלה, האתר הרשמי של בירן)

ומה לגבי הדמיון בין השניים? מלבד השיער הבלונדיני והעובדה ששניהם משחקים בחוד, בדומה להולאנד, גם בן דודו ערך את הופעת הבכורה שלו בקבוצה הבוגרת של בירן לפני גיל 16. "הוא מזכיר אותו מאוד בפיזיות שלו, בכוח פריצה הגדול ובמהירות", נכתב באחד מאתרי הספורט הגדולים בנורבגיה. "אולי השוני העיקרי ביניהם הוא הרגל החזקה - טיאלנד ימני".

אז למה הוא בכלל קיבל הזדמנות בקבוצה בוגרת בגיל כל כך צעיר? בדומה לבן דודו, גם הוא לא הפסיק לקרוע רשתות בגילאים צעירים; בקבוצת הנוער של המועדון הוא כבש 30 שערים ב-22 משחקים.

"הוא מודל לחיקוי עבורי, הוא ההשראה שלי", אמר טיאלנד בראיון. "מה שהוא עושה פשוט מדהים, קשה להסביר את זה במילים. בכל משחק הוא מראה יכולות פשוט מרהיבות".

בינתיים, אוהדי נבחרת נורבגיה מפנטזים על חלק התקפי מרשים במיוחד, הכולל את הולאנד, טיאלנד אם אכן יצליח לממש את הפוטנציאל וקשרה ההתקפי של ריאל מדריד המשחק כמושאל בריאל סוסיאדד, מרטין אודגור, שחווה עונה יוצאת מהכלל בספרד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully