וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרכו של יוסי: לאן מועדות פניו של יוסי אבוקסיס בהפועל באר שבע?

4.3.2020 / 13:00

אחרי הקפיצה הגדולה, הגיעה המציאות הלא פשוטה והפתיחה המגמגמת בהפועל באר שבע. במועדון סבלניים, האוהדים החשדנים עוקבים מקרוב וההיסטוריה? הפעם היא בצד האדום. האם יוסי אבוקסיס, המחזיק במאזן 4:10 מול מכבי חיפה, יתקן את הרושם מהתבוסה בליגה דווקא ברבע גמר הגביע?

צילום: לילך וייס עריכה: נועה לוי

בווידאו: התגובות אחרי ניצחון מכבי חיפה על הפועל באר שבע

בדומיננטיות של אלונה ברקת, הבחין יוסי אבוקסיס כבר בפגישה הראשונה ביניהם בבית של נשיאת הפועל באר שבע. במסיבת העיתונאים הראשונה שלו כמאמן הנכנס, יומיים אחרי זה, אבוקסיס קיבל את זכות הדיבור אחרי שברקת הציגה בקצרה את מהלך הגעתו. "אני רעב מאוד להצליח עם הפועל באר שבע", אמר אבוקסיס כבר בפתיחת דבריו והוסה על ידי ברקת שהבהירה כי בהפועל באר שבע לא אומרים שהקבוצה או המאמן רעב להצלחה או לתארים. גם אם ברקת הרגישה צורך לומר זאת כדי להמחיש שהמועדון שלה הוא מועדון גדול שלא צריך להיות רעב לתארים, דווקא רעב ואנרגיות חדשות הם מהאלמנטים שגרמו לה לבחור באבוקסיס במקום ברק בכר.

שמו של אבוקסיס כמי ששם מקלות בגלגלים של הקבוצות הגדולות, הולך לפניו כבר שנים אבל הפועל באר שבע היא לא מועדון שצריך לחבל בסיכויים של קבוצות אחרות לזכות בתארים. היא בעצמה צריכה להיות הקבוצה הגדולה שחייבת להיזהר מקבוצות שבאות להפריע לה. כשהחליטה שצריך להיפרד מבכר, ברקת הלכה מיד על אבוקסיס בגלל האישיות שלו, בגלל מי שהיה כשחקן, בגלל שהוא רצה כבר לקפוץ למים העמוקים ולגמור עם קבוצות מהסדר גודל של בני יהודה ובני סכנין. פחות מחודשיים הוא מאמן את הפועל באר שבע ובמועדון מרגישים ומדגישים שיש להם כרגע קבוצה יותר טובה מזו שהייתה כאשר הוא נכנס לתפקיד. "גם בכר בעצמו הודה בתקופה שהייתה כשעזב, שהוא מרגיש שיש כבר משהו שעוצר אותו מלפתור את המשבר המקצועי של הקבוצה", מזכירים בהפועל באר שבע. "היום הקבוצה יותר טובה כי בנקודת הזמן שהמהלך נעשה והוחלפו המאמנים, היינו במקום רע".

יוסי אבוקסיס מאמן הפועל באר שבע. דני מרון
ידע שהוא מגיע להוציא משהו מהעונה הזו. אבוקסיס/דני מרון
אבוקסיס לא יהיה על הדשא, אבל הוא יעמוד על הקו שהוא מכיר היטב באצטדיון בחיפה. אם יש מישהו שכבר עשה את זה ויודע לפגוע למכבי חיפה בבטן הרכה זה הוא. מאזן של 4:10 לזכותו יש לו במפגשים מול מכבי חיפה. בחיפה יש לו מאזן אפילו יותר מרשים של חמישה ניצחונות מול הפסד

אבל חילופי המאמנים בבאר שבע, טובים כשלעצמם לאותה תקופה, לא הוציאו את הקבוצה עד כה לדרך המיוחלת. כשהמאמן ישב אצל ברקת בבית בשיאו של המשבר, הוא לא נבהל מהמטרות שהציבה לו בעלת הבית. "אנחנו רוצים מקום כמה שיותר גבוה בטבלה וכזה שיקנה לנו את הכרטיס לאירופה וכמובן שאנחנו רוצים לזכות בגביע המדינה", אמרה הבעלים. אבוקסיס אמר באותו מעמד שהוא גם לא פוסל אפשרות למקום שני, אפילו שמכבי חיפה נראתה כבר לפני חודשיים כמי שתיתן מאבק למכבי תל אביב עד הסוף וזאת אפילו שניצח עם בני יהודה העונה בטרנר וראה מקרוב כמה בעיות מקצועיות מחכות לו.

הפתיחה הייתה רעה מאוד עם ההפסד להפועל רעננה האחרונה. ברקת הייתה משוכנעת שאחרי העזיבה של בכר, היא מנצחת במשחק ראשון גם עם רגל אחת קשורה, אבל קבוצתה הפסידה במושבה והותירה את האשה הדומיננטית די המומה. אבל אחרי זה באה התאוששות עם הניצחון החשוב על מכבי נתניה בגביע המדינה בחוץ ובהמשך התיקו הביתי מול מכבי תל אביב. אבוקסיס הרגיש שדברים מתחילים להסתדר לו בטח כשברקת יצאה למסע רכש בחלון של ינואר וסיימה אותו בתחילת פברואר עם קייס גאנם, אנתוני וראן, דויד סימאו ואלטון אקולטסה. רשימת מכולת מאוד מכובדת. הרביעייה הזו חידדה למאמן את מה שהוא ידע עוד קודם, לא הביאו אותו רק לעונה הבאה. "ברור שיוסי ידע שהוא מגיע להוציא משהו מהעונה הזו", אומרים בבאר שבע. "לא היה ספק לגבי זה. חילופי המאמנים התבצעו בדיוק באמצע העונה והיה מספיק זמן כדי להיערך מחדש, בטח אחרי החלון של ינואר".

אלונה ברקת בעלי הפועל באר שבע. לירון מולדובן
יש לה סבלנות. ברקת/לירון מולדובן

למן הרגע שהפועל באר שבע הוגרלה לרבע גמר גביע המדינה מול מכבי חיפה בחוץ, המועדון נערך לשבוע מכבי חיפה. בחינת התאריכים לימדה על הסמיכות למשחק הליגה. עוד לפני שהושת על מכבי חיפה עונש הרדיוס בליגה, היה ברור בבאר שבע שיוצאים לצמד משחקים בחיפה שיכולים לתת צביון אחר לעונה כולה. למשחק הליגה ביום ראשון, האדומים הגיעו אחרי שבנו לעצמם מומנטום חיובי במשך מספר שבועות. אלה היו אולי רק ניצחונות על סקציה נס ציונה, בני יהודה והפועל כפר סבא, אבל לאבוקסיס זה נתן להרגיש שמשהו טוב סוף סוף קורה ושהקבוצה מתחברת בדיוק בזמן הנכון. שלושה ניצחונות רצופים הם מצרך מבוקש מאוד בליגה הזו ומעט הקבוצות שעשו זאת.

המאמן צבר את תשע הנקודות מתשע ערב המשחק מול מכבי חיפה והרגיש שהוא עלה על הגל הנכון. "שום דבר לא היה יכול להכין אותנו למה שקרה בנתניה ביום ראשון", מודים במועדון. "הגענו במוטיבציה גבוהה אחרי שלושה ניצחונות רצופים עם הגנה שהתחילה להתייצב. היה ביטחון, הייתה אווירה טובה במועדון, ערבי גיבוש לשחקנים. תחושה שהשחקנים החדשים התחברו. אפילו פצועים כמו לואי טהא חזרו. ואז הגיע הבום. התבוסה למכבי חיפה נפלה עלינו כמו רעם ביום בהיר".

אבוקסיס בחר ללכת לתקשורת אחרי המשחק עם מנטרה ברורה על כך שהתוצאה משקרת. שהפועל באר שבע היתה שווה הפסד ביום ראשון, אבל לא תבוסה. "ראיתי גם דברים טובים במשחק. תסכימו איתי שהתוצאה לא משקפת את מה שהיה במגרש", אמר את מה שחשב. במועדון דווקא מסכימים עם הגישה הזו, אף שבעיני אחרים היא נותנת אליבי לשחקנים וזה לא בריא. "מעבר לעובדה שמדובר במה שיוסי חושב, המסר הוא לשחקנים", אומרים בבאר שבע. "מה היה עדיף, לשלוח את השחקנים למשחק הגביע כשהמאמן אומר להם שהם חלשים ולא שווים ניצחון על מכבי חיפה? כן, היה צריך להעיר על הטעויות וזה מה שיוסי עושה מאז המשחק וכן היה צריך לדבר על איבודי הכדור וקבלת ההחלטות הרעה מול השער של היריב ועל זה יוסי דיבר, אבל לא היה צריך לבוא ולומר לשחקנים שהם לא יכולים לעשות תוצאה אחרת". בעניין הזה אבוקסיס גם פעל והחליט להשאיר מחוץ לסגל למשחק הגביע את רמזי ספורי ושון גולדברג, מהחלשים בבאר שבע ביום ראשון. "אנחנו מקווים שהמסר עבר לכל השחקנים", אומרים במועדון.

אוהדי הפועל באר שבע. דני מרון
חשדנים. אוהדי הפועל באר שבע/דני מרון

למן הרגע שהגיע שהמאמן הגיע לבירת הנגב, הוא נמצא תחת זכוכית מגדלת של אוהדי הקבוצה. התחושה היא שרבים מהם מגלים סימני חשדנות ואולי זה גם מחלחל לתוך הבית האדום, מתקן האימונים של הקבוצה. עוד בטרם ערך את שיחתו הראשונה עם השחקנים, כבר נאמר עליו שהוא מאמן הגנתי, כזה שסוגר ומחפש את המתפרצות. בלי לשמוע את זה ישירות ממישהו, התחושה שאבוקסיס היה יכול לקבל זה: "הלו, זו הפועל באר שבע ולא בני יהודה. אנחנו קבוצה של אליפויות וככזו אנחנו צריכים לשחק כדורגל התקפי ומהנה". לתוך הלחצים האלה אבוקסיס נכנס. מצד אחד מועדון שמנסה לשקם את עצמו. מצד שני מועדון שלא שוכח שרק לפני שנתיים היה הכי טוב בארץ במשך שלוש שנים. מצד אחד מקום שצריך לבנות את עצמו מחדש. מצד שני מקום שעדיין מתרפק על עברו ולא חושב שצריך להקטין ציפיות וככזה הוא עדיין מלא בגאווה.

ההסטוריה מלמדת שקבוצה שמנצחת קבוצה אחרת, תתקשה באותו השבוע לנצח שוב. יש שפע של דוגמאות שממחישות זאת. הפעם, ולאור התבוסה ביום ראשון והעובדה שהמשחק הוא בחיפה, נדמה שכל הלחץ דווקא על אבוקסיס ושחקניו. כאילו שהם חייבים להדיח את מכבי חיפה כדי להתיישר עם הקביעה ההיא על סמיכות המשחקים. אלא שנדמה שזה בדיוק הפוך ושיחסי הכוחות נוטים בצורה ברורה למכבי חיפה.

אבוקסיס לא יהיה על הדשא, אבל הוא יעמוד על הקו שהוא מכיר היטב באצטדיון בחיפה. אם יש מישהו שכבר עשה את זה ויודע לפגוע למכבי חיפה בבטן הרכה זה הוא. מאזן של 4:10 לזכותו יש לו במפגשים מול מכבי חיפה. בחיפה יש לו מאזן אפילו יותר מרשים של חמישה ניצחונות מול הפסד בודד. "גם אם נודח מהגביע, שום דבר לא ייגמר", מדגישים בבאר שבע. "יש אחרי זה פלייאוף שלם עם עשרה משחקים ולעבור את בית"ר ירושלים זה לא בשמיים. אבל אין שום סיבה שלא תהיה אמונה ביוסי ובשחקנים שלנו לקראת המשחק הזה בגביע המדינה. דווקא יכול להתאים לנו שעושים מבאר שבע אנדרדוג מובהק במשחק הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully