וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בבאר שבע מודים שהפער ממכבי חיפה "עצום", ותוהים לגבי הסלחנות של אבוקסיס

2.3.2020 / 7:27

בבירת הנגב מפיקים לקחים אחרי התבוסה, מבינים שהמספרים של ההתקפה "איומים", ולא משוכנעים שהגישה הפייסנית של המאמן תעזור. לקראת משחק הגביע: מרכז ההגנה יעובה

צילום: לילך וייס עריכה: נועה לוי

עיקרי הדברים

- אחרי התבוסה למכבי חיפה, בהפועל באר שבע מכירים במציאות: "הפערים בינינו עצומים"

- אבוקסיס לא קטל את שחקניו, בסביבת המועדון תוהים האם הגישה הזו תועיל לקראת משחק הגביע

- אחרי שכבשה 33 שערים בלבד ב-26 מחזורים, בבאר שבע מודים: זה נתון נוראי

- רמזי ספורי ממשיך עם התנודות ביכולתו. דויד סימאו איכזב

- המסקנות לקראת הגביע: עיבוי מרכז ההגנה

seperator

1. אכזבה עצומה בבאר שבע מההופעה הגרועה של השחקנים

דאגה גדולה ותסכול רב בהפועל באר שבע אחרי התבוסה 4:0 שספגה אמש (ראשון) מידי מכבי חיפה. חודש שלם התכוננו במועדון לשבוע מכבי חיפה. דרך הליגה נבנה מומנטום טוב בזכות שלושה ניצחונות במשחקים האחרונים, אבל אמש הוכח שמה שטוב כדי לנצח את סקציה נס ציונה, בני יהודה והפועל כפר סבא, לא מספיק אפילו להפסד מכובד למכבי חיפה.

"הפערים בינינו למכבי חיפה עצומים", אמר אמש גורם בהפועל באר שבע. "השחקנים הגיעו רע מההתחלה ונתנו הרבה כבוד למכבי חיפה. איבודי כדור, חוסר ריכוז, משמעת טקטית ירודה. כל זה הוביל לשני השערים המהירים שספגנו".

יוסי אבוקסיס הדגיש לפני המשחק שהוא לא שומר כוחות למשחק רבע גמר גביע המדינה מול מכבי חיפה מחרתיים ושמבחינתו משחק הליגה הוא יותר חשוב כי גם דרך הליגה אפשר להשיג כרטיס לאירופה, אבל הפועל באר שבע נכנעה לתכליתיות של מכבי חיפה, למהירות ולעוצמה בהתקפה ולחיבור הטוב לעומת אוסף השחקנים שלבשו אתמול את אותה חולצה עליה היה רשום שמה של הפועל באר שבע. "פישלנו ברגע הכי חשוב", הודה אמש שחקן בקבוצה. "כולם ידעו שמכבי חיפה מענישה על טעויות ואנחנו טעינו בגדול והצגנו משחק רע מאוד. כשאתה טועה מול נס ציונה וכפר סבא אתה לא נענש, כי אין להם את השחקנים של מכבי חיפה".

עוד בוואלה!

ליגת העל: מכבי חיפה הביסה 0:4 את הפועל באר שבע

לכתבה המלאה
בן שהר שחקן הפועל באר שבע. לילך וייס רוזנברג
כלום לא עבד. שהר וספורי מאוכזבים/לילך וייס רוזנברג

2. אבוקסיס לא קטל את שחקניו. האם הם יגמלו לו בגביע מחרתיים?

יוסי אבוקסיס בחר בסיום המשחק לדבר גם בצורה חיובית. הוא יכול היה לבחור לעסוק רק בביקורת שלילית כלפי שחקניו, ובצדק אחרי תבוסה שכזו, אבל אבוקסיס חלק גם שבחים לשחקנים שלו ודיבר על כך שהתוצאה משקרת ושהוא ראה גם דברים יפים בהתקפה עד הבעיטה המסיימת. לא בטוח שהגישה הזו של מאמן הפועל באר שבע היא הנכונה לפני המשחק מחרתיים. בהינתן שכעת הפן הפסיכולוגי ידבר חזק בגביע המדינה, בהפועל באר שבע היה מי שהעלה אמש תהיות האם היה נכון לומר מילים טובות לשחקנים אחרי תוצאה קשה שכזו.

לא בטוח שאחרי תבוסה של 0:4 שחקנים צריכים לשמוע ביקורת חיובית, אבל אבוקסיס דיבר על מה שהוא הרגיש כי בתוך התוצאה המבזה הזו באמת היו פה ושם מהלכי כדור סבירים של הפועל באר שבע. רק ביום רביעי בלילה אפשר יהיה לדעת האם נכון היה לנהוג בגישה הפייסנית איתה הגיע אבוקסיס לעמדת הראיונות והאם לא היה נכון יותר להוריד את הראש ולהתבייש על אחת התוצאות הכי קשות של הפועל באר שבע בשנים האחרונות.

מאמן הפועל באר שבע יוסי אבוקסיס. לילך וייס רוזנברג
זה מה שיעזור? אבוקסיס/לילך וייס רוזנברג

3. ממוצע כיבושים נוראי

33 שערים כבשה העונה הפועל באר שבע. ממוצע של 1.27 שערים למשחק. מדובר בנתון חלש מאוד ביחס לתקציב של הקבוצה, לשמות שמשחקים בקבוצה ולשכר שמשלמת אלונה ברקת. ושוב שערים הם לא החלק של החלוצים בלבד. בן שהר יכול העונה לרוץ 90 דקות ולא לקבל כדור אחד לגול. אבל שהר לא נקי כמו גם השחקנים האחרים וגם המאמן. "אנחנו לוקים מול השער", הודה אמש אבוקסיס בחלק בו דווקא כן העביר ביקורת שלילית. להפועל באר שבע היו שלישיות לאחרונה מול הפועל כפר סבא וסקציה נס ציונה, אבל אם מקזזים את שתי התוצאות הללו, ממוצע הכיבושים מתקרב לשער למשחק וזה נתון נוראי לקבוצה שמתיימרת לזכות באליפות.

דויד סימאו שחקן הפועל באר שבע. לילך וייס רוזנברג
אכזבה. סימאו/לילך וייס רוזנברג

4. ספורי וסימאו במשחק חלש. הקרבות במרכז השדה הכריעו

את המשחק אתמול הפסידה הפועל באר שבע בעיקר במרכז השדה שם לא נתנו לה רמזי ספורי ודויד סימאו כמעט דבר. ספורי הכישרוני הוא אחד הסיפורים שמאפיינים את הפועל באר שבע של העונה. מדובר באחד השחקנים היותר טובים שיש לקבוצה, אבל הוא לא מצליח להתגבר על התנודות הכל כך קיצוניות ביכולת. במחזור שעבר רשם משחק נהדר מול הפועל כפר סבא ואבוקסיס הלך איתו ונתן לו קרדיט. אתמול ספורי איבד כדורים קריטיים במרכז המגרש ולא תרם דבר בהתקפה.

את סימאו הביאו בבאר שבע כדי לעזור לז'וזואה להרים את רמת המשחק של הקבוצה בעזרת כדורים חכמים למגנים, כדורים מתוחכמים לחלוצים וחילוצי כדור בצד ההגנתי. אבוקסיס גם החליט כנראה ששלושה פורטוגלים יחד בהרכב יעשה טוב להם ולקבוצה, אבל סימאו היה חלש ולא תרם כמעט דבר. אם הפועל באר שבע רוצה לעבור את מכבי חיפה מחרתיים, היא קודם חייבת לנצח במאבקים במרכז השדה ולא לאבד כל כך הרבה כדורים.

מוחמד עוואד שחקן מכבי חיפה מול שון גולדברג שחקן הפועל באר שבע. לילך וייס רוזנברג
ההגנה תעובה. שון גולדברג אמש/לילך וייס רוזנברג

5. אבוקסיס יעבה את ההגנה לקראת הגביע. שהר ואקולטסה ייבדקו

גם אם הפועל באר שבע תפסיד מחרתיים בגביע המדינה למכבי חיפה ותודח מהמפעל, היא עדיין תוכל להשיג בפלייאוף העליון את המקום השלישי והכרטיס לאירופה. הפער בינה לבין בית"ר ירושלים הוא חמש נקודות ויש לבית"ר גם הפרש שערים הרבה יותר טוב בטבלה, אבל ביכולת הזו באר שבע תצטרך לדאוג דווקא מהפועל תל אביב שלא תעבור אותה ותוריד אותה למקום החמישי. בקבוצה יבדקו היום את מצבם של בן שהר ואלטון אקולטסה שנפצעו אתמול והוחלפו וקרוב לוודאי שבכל הרכב של שחקנים, יעבור אבוקסיס לשחק במערך של חמישה שחקנים בהגנה במשחק הגביע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully