וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם האולימפיאדה והיורו בסכנה: נגיף הקורונה מאיים על עולם הספורט

בסין כל התחרויות בוטלו בשל התפרצות הנגיף, באיטליה ושוויץ משחקי כדורגל נדחו ומשוחקים ללא קהל, ובארצות הברית מחכים להוראות ממשרד הבריאות. ומה עם שני הטורנירים הגדולים של הקיץ?

אצטדיון סן סירו אחרי ביטול המשחק בין אינטר לסמפדוריה, צילום: רויטרס

בווידאו: בהלת הקורונה גורמת לשינוי בלוח המשחקים של הסריה A

נגיף הקורונה ממשיך לגרום לפאניקה ודאגה ברחבי העולם, כשגם ענפי הספורט השונים נאלצו להחליט על ביטול או דחייה של תחרויות ואירועים מרכזיים. אי הוודאות השוררת סביב אותה התפרצות עלולה לגרום לביטול מאסיבי נוסף של ליגות, תחרויות ואירועים כשאפילו סביב קיומם של אירועי ענק כמו אולימפיאדת טוקיו 2020 ואליפות אירופה בכדורגל שורר צל גדול מאוד.

סביב משחקי טוקיו 2020 שוררת ככל הנראה הדאגה הגדולה ביותר. כאירוע הספורט הגדול ביותר, אליו מתכוננים במשך ארבע שנים ואף יותר עשרות אלפי ספורטאים, שופטים וגם אנשי תקשורת וצופים, המארגנים חייבים לקבל ולספק תשובות מאוד ברורות על מנת להבטיח את בריאות המשתתפים. הוועד האולימפי כבר פרסם הודעות הטוענות כי לא יסכן את בריאות הספורטאים והאוהדים, אך בד בבד ניסו להרגיע וטענו כי הם מאמינים כי האולימפיאדה תתקיים כמתוכנן.

לקראת טוקיו 2020. AP
בהלת הקורונה מאיימת על עולם הספורט/AP

בכדורגל נאלצו לקבל החלטות לא פשוטות במיוחד באיטליה, המדינה האירופאית שסובלת הצורה הקשה ביותר מהתפרצות הנגיף, שם נדחו חמישה משחקי ליגה לחודש מאי ואלה ששוחקו, נערכו ללא כניסת קהל ועיתונאים. גם אופ"א הביעה דאגה לגבי קיום יורו 2020, אותו צפויות לארח מספר מדינות שאמורות לקלוט עשרות אלפי אוהדים מרחבי אירופה שצפויים להגיע לתמוך בנבחרותיהם. ההאחדות השוויצרית הודיעה אף היא על דחיית משחקי שתי הליגות הבכירות לחודש אפריל, בעוד הליגה הסינית בוטלה לגמרי לפני כחודש בעקבות התפרצות הנגיף במדינה.

בארצות הברית מודאגים אף הם מהמצב ועוקבים באדיקות אחר הוראות משרד הבריאות האמריקאי, כשקבוצות ליגת הבייסבול האמריקאית צפויית להתחיל את אימוניהן לקראת העונה הקרובה בתקופה הקרובה. משחקי טרום העונה בליגת הבייסבול היפנית נערכת ללא קהל, כשדיונים רבים נערכים בדבר פתיחת הליגה, כשהמחזור הראשון אמור להיערך ב-20 במרץ.

משחק הכדורסל שאמור היה להתקיים בטורקיה בין דרושאפקה לבין וירטוס בולוניה נדחה לאור העובדה שמשרד הבריאות הטורקי אוסר על קליטת תושבים ששהו באיטליה לגבולות המדינה. הנהלת היורוליג מנסה לחפש אולמם ותאריך חלופי עבור המשחק, שהינו משמעותי ומכריע במסגרת המחזור האחרון בשלב הטופ 16 ביורוקאפ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully