וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רעידת אדמה בעולם השחייה: סון יאנג הסיני הושעה לשמונה שנים

CAS הפך את ההחלטה של איגוד השחייה העולמי והשעה את האלוף האולימפי. לא התייצב לבדיקת סמים וחשוד בניפוץ מבחנה עם פטיש

קונסטנטין סמיונוב

בווידאו: נעמה ברנשטיין, קופצת במוט ישראלית

השחיין הסיני סון יאנג, אגדה עוד בחייו, שזכה ב-3 מדליות זהב אולימפיות ו-11 מדליות זהב באליפויות עולם, הושעה היום (שישי) ל-8 שנים אחרי שלא התייצב לבדיקת סמים בספטמבר 2018.

יאנג כבר נוקה מחשד על ידי איגוד השחייה הבינלאומי בינואר 2019, אבל WADA (הסוכנות הבינלאומית למניעת חומרים אסורים בספורט) הגישה ערעור לבית הדין הגבוה לענייני ספורט וב-CAS הענישו את הסיני. ההחלטה על השעייה בת 8 שנים הגיעה בגלל שזו ההרשעה השנייה של הסיני בן ה-28. עדיין לא הובהר מה יעלה בגורל המדליות בהן זכה באליפות העולם שנערכה ביולי 2019.

השחיין האוסטרלי מק הורטון במחאה מול השחיין הסיני סון יאנג. רויטרס
לא יתחרה בזמן הקרוב. אולי אף פעם. יאנג/רויטרס

יאנג זכה בשתי מדליות זהב באולימפיאדת לונדון במקצועות של 400 מטר חופשי ו-1,500 חופשי ובמדליית זהב אחת בריו דה ז'נרו ב-200 מטר חופשי. בנוסף, בשתי האולימפיאדות הללו גרף שתי מדליות כסף ואחת מארד. הוא מחזיק בשיא העולם במשחה ל-1,500 מטר: 14:31.02 דקות, תוצאה אותה קבע בלונדון 2012.

הסיני שכבר הושעה לכמה חודשים ב-2014 אחרי שנתפס על שימוש בחומר אסור, טען שהוא לא ערך את בדיקת הסמים המדוברת בגלל שהבודקים לא הזדהו. הוא גם הכחיש מכל וכל את העדויות על כך שריסק עם פטיש מבחנה ששימשה לבדיקת דם שלו.

באליפות העולם 2019 הוא ניצח במשחה ל-200 מטר חופשי ודאנקן סקוט הבריטי, שזכה במדליית ארד, סירב לעמוד לצדו על הפודיום. בהמשך הסיני זכה גם ב-400 מטר חופשי ומאק הורטון האוסטרלי סירב בעצמו לחלוק איתו את הפודיום והסביר שהוא: "רמאי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully