וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ענף ההתעמלות חוזר לוינגייט: מתקן אימונים חדש הוקם בשטח המכון להתעמלות האמנותית

27.2.2020 / 7:09

מתחם האימון החדש של הנבחרת לקראת טוקיו 2020 הוקם בהשקעה של 6.5 מיליון שקל, ואולם ההתעמלות עבר שיפוץ נרחב בעלות נוספת של 3.8 מיליון שקל

נבחרת ההתעמלות האמנותית. אבי שי, מכון וינגייט, אתר רשמי
נבחרת ההתעמלות האמנותית/אתר רשמי, אבי שי, מכון וינגייט

אחרי שנים ארוכות, איגוד ההתעמלות חוזר למכון וינגייט עם ענפי האומנותית והמכשירים. בשבועות האחרונים, הוקם במכון מתקן אימונים ייחודי וייעודי לנבחרת ההתעמלות האומנותית, לטובת אימונים לקראת המשחקים האולימפיים של 2020, בהשקעה כוללת של כ- 6.5 מיליון שקל. במקביל, אולם ההתעמלות "ברלין", המשמש את ספורטאי ענף ההתעמלות במכשירים, עבר שיפוץ נרחב בעלות משוערת של 3.8 מיליון שקל. הפרויקט נעשה ביוזמה ובמימון של משרד התרבות והספורט, והיום (ה') נערכה חנוכתם של המתקנים בטקס חגיגי.

מתקן האימונים לענף ההתעמלות האמנותית נבנה בשיטת "בלון", והוא עומד בתקן האולימפי הדורש גובה של 14 מטרים. אורכו של המתקן הינו כ-50 מטרים ורוחבו כ-38 מטרים. המתקן אטום לחלוטין והותאם לתנאי מזג האוויר הייחודיים המתקיימים במכון וינגייט הנמצא ליד הים. האולם כולל מערכות רבות, ביניהן: מערכת איזון לחצי אויר להתמודדות עם רוחות ושינויים במזג האוויר באופן אוטומטי ובשליטה מרחוק, מערכות מיזוג אוויר לוויסות טמפרטורה ומניעת התעבות על דפנות המבנה, במבנה וגנרטור לגיבוי במקרה של הפסקת חשמל או כל תקלה אחרת במערכות.

בנוסף אולם ההתעמלות במכון וינגייט "אולם ברלין", עבר שיפוץ מקיף לצורך הכשרתו לשימוש כמתקן אימון לספורטאים האולימפיים של ענף התעמלות מכשירים. השיפוץ כלל התקנת מערכות תאורה, מיזוג ושמע חדשות, שיפוץ שירותים ומקלחות, בניית חדרי מנוחה וחידושו הפנימי והחיצוני של האולם. באולם הותקנו מתקני התעמלות מכשירים חדישים של חברת 'SPIETH' הגרמנית, המאושרים על ידי ה- FIG "איגוד ההתעמלות העולמי" לשימוש במשחקים האולימפיים בטוקיו 2020. בשלב הבא של שיפוץ "אולם ברלין", מתוכננים התקנת מערכות צילום, שעונים ומסכים, שיפוץ הטריבונות לצורך הכשרתם בהתאם לתקנות נגישות ובטיחות עדכניים ועבודות נוספות הנדרשות על מנת לאפשר קיום תחרויות במתקן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully