וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האולימפיאדה בסכנה? ראש ממשלת יפן דורש לבטל את כל אירועי הספורט במדינה

בעקבות התפשטות נגיף הקורונה, שינזו אבה הודה: "השבועיים הקרובים קריטיים מאוד לעצירת התפתחות הנגיף ולכן נדרוש לבטל את כל אירועי הספורט והתרבות". כל משחקי הכדורגל נדחו, ומה יהיה עם המשחקים האולימפיים?

קונסטנטין סמיונוב

בווידאו: קופצת המוט נעמה ברנשטיין

דווקא בשנה שבה התפרץ נגיף הקורונה אמורים להתקיים שני אירועי ספורט גדולים במיוחד - האולמפיאדה בטוקיו והיורו, שייערך ב-12 מדינות שונות. עם כל הכבוד לטורניר אליפות אירופה בכדורגל, האירוע הגדול באמת של השנה הוא ללא ספק האולמפיאדה, שצפויה לצאת לדרך ממש בעוד זמן קצר, ב-24 ביולי הקרוב. אלא שבעקבות התפשטות נגיף הקורונה, שעד עתה גבה את חייהם של קרוב ל-3,000 בני אדם ברחבי העולם, עדיין לא ברור אם המשחקים האולמפיים ייערכו כסדרם.

היום (רביעי) התייחס לנושא גם ראש ממשלת יפן, שינזו אבה, שבמדינתו נדבקו לפחות 164 בני אדם בנגיף (מלבד 691 הנדבקים בספינת הקורונה): "השבועיים הקרובים קריטיים מאוד לעצירת התפתחות הנגיף, ולכן אנו דורשים לבטל את כל אירועי הספורט והתרבות במדינה בתקופה הזו".

"אנו בממשלת יפן עושים מאמצים גדולים לעצור את התפתחות הנגיף, שגבה את חייהם של חמישה אזרחים יפנים עד עתה", הוסיף אבה. "הגענו למסקנה שלא ניתן לעצור אותו, אז לפחות ננסה לעכב את התפתחותו".

מרוץ סוסים הונג קונג בהשפעת נגיף הקורונה. GettyImages
דאגה לקראת האולימפיאדה/GettyImages

נכון לעכשיו, המשחקים האולמפיים ייערכו כסדרם, אך ישנו סיכוי כי בסופו של דבר הם יבוטלו. "לפי כל מה שאנחנו מבינים המשחקים האולימפיים הולכים להתרחש בטוקיו, לפי כל האינדיקציות הכל אמור להתנהל כמתוכנן", אמר בנושא דיק פאונד, חבר ההנהלה הוותיק ביותר בוועד האולימפי. "תמשיכו לעסוק בספורט וסמכו על הוועד אולימפי שלא ישלח אתכם לתוך מצב של מגפה". ביפן החלו להתכונן לאולמפיאדה עוד לפני שבע שנים, והשקיעו עד עתה לא פחות מ-26 מיליארד דולר.

בינתיים, מחזור המשחקים בליגת הראגבי המקומית נדחה, וכך גם כל משחקי ה-J League - ליגת הכדורגל של יפן, שכל משחקיה נדחו לפחות עד ה-15 במרץ. מרתון טוקיו שמיועד ל-1 במרץ ייערך כסדרו נכון לעכשיו, אך רק עם רצים מקצוענים (38 אלף רצים חובבנים לא יגיעו).

גם מחוץ ליפן מתבטלים בזה אחר זה אירועי ספורט שונים. תחרות הגרנד פרי בתחרות הפורמולה 1 שתוכננה להיערך באפריל הקרוב בסין בוטלה; בליגה האיטלקית בכדורגל לא פחות משישה משחקים במחזור ה-26 הקרוב ישוחקו בדלתיים סגורות, כולל משחק העונה בין אינטר ליובנטוס שצפוי להתקיים ביום ראשון הקרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully