וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קול קורא: רגעי המיקרופון הגדולים בתולדות ה-NBA, בעקבות נאום ג'ורדן

25.2.2020 / 16:10

הוד אווירותו סיפק הספד בלתי נשכח בטקס לזכרו של קובי בריאנט, אבל הוא לא לבד: מהתשובה הבועטת של אייברסון דרך מונולוג הפרידה של פופוביץ' ועד הדרמה של לברון ומג'יק - ה-NBA הביאה את חובביה לשיא הרגש פעמים רבות גם הרחק מהפרקט. קבלו את דירוג עשרת הנאומים הגדולים

צילום מסך

בווידאו: קווין דוראנט באימון ברוקלין

למייקל ג'ורדן נדרשו אמש 12 דקות כדי להזכיר לחובבי ה-NBA למה היא ליגה מיוחדת במינה. 12 דקות שהוכיח במהלכן למה ה-NBA היא הרבה מעבר לראשי התיבות שלה: היא לא רק ארגון כדורסל לאומי בארצות הברית, לא רק ליגה שמתחרים בה מי טוב יותר בזריקה של כדור כתום לסל - היא זירה שטופת אגו, יצרים, אהבות ושנאות; אסופת סיפורים אישיים מרתקים על אנשים שהגיעו לקצה גבול היכולת בדרך להצלחה; מקום בו יריבות עזה יכולה להפוך לחברות; שרשרת מזון שבה אחד רודף אחרי השני, נאבק במשך שנים כדי להגיע אליו, ובסוף רואה בו את עצמו.

שנים שקובי רדף אחרי ג'ורדן. במשך שנים עשה הכל כדי לחקות אותו. אחר כך ניסה לבדל את עצמו. ובסוף, אחרי שפרש, מסתבר שגילה אותו מחדש, כחבר. את זה לא בהכרח היינו יודעים, אלא אם ג'ורדן היה חושף זאת אמש בנאומו המרגש.

אבל זו לא היתה הפעם היחידה שבה חובבי ה-NBA קיבלו את שיא הרגש דווקא מחוץ לפרקט. ההיסטוריה של הליגה מלאה במקרים בהם כוכבי הליגה הותירו חותם שלא באמצעות כדור, אלא בעזרת מיקרופון.

זו הזדמנות טובה להיזכר ברגעים הללו, אז קבלו את מצעד עשרת הנאומים הטובים בתולדות הליגה.

כלל האצבע: רק נאומים ארוכים - כאלה שמספרים סיפור שלם ועגול - נחשבים.

כמעט נכנסו:

הסולחה הטלוויזיונית של מג'יק ואייזאה

נאום היכל התהילה של בארקלי

ראיון האליפות של קווין גארנט

שחקן העבר מייקל ג'ורדן. רויטרס
רגע בלתי נשכח. מייקל ג'ורדן אמש/רויטרס

10. מונולוג האליפות של ג'יי אר סמית'

הנאום: האליפות של הקאבס היתה סגירת מעגל מרגשת לא רק עבור קליבלנד כולה, לא רק עבור לברון ג'יימס כאינדיבידואל, אלא גם עבור ליצן החצר של ה-NBA, הטראבלמייקר הסדרתי, שלמשך כמה רגעי חסד קיבל את הבמה והלגיטמציה להשתפך על השגיאות שעשה בקריירה ובחיים האישיים, ולהזכיר לצופה מהו הערך האמיתי של משפחה תומכת - גם כשאף אחד כבר לא מאמין. כדי להעצים את הרגע, חתם את מסיבת העיתונאים ממרר בבכי בזרועות אביו. שנה אחר כך, אחרי הטעות המפורסמת ההיא והמם-לברון המפורסם ההוא, חזר לתפקידו המקורי והפך שוב לבדיחה, אבל הרגע הטלוויזיוני המיוחד ההוא לא יישכח.

שורת המחץ: "הייתי בהרבה מקומות אפלים בחיי, ואם לא המשפחה שלי לא הייתי יוצא מזה. הם תמכו בי. הם צעקו עליי. הם העירו אותי. הם אהבו אותי. הם חיבקו אותי. הם בכו איתי. הם תמיד היו לצידי".

9. נאום ה-MVP של קווין דוראנט

הנאום: בטקס ההכתרה של השחקן המצטיין של עונת 2013/14, גרם KD גם לשונאיו לרצות לחבק את אמא. המונולוג שלו העביר את הצופה את כל המסע מדירת החדר במרילנד ועד פסגת ה-NBA - והזכיר כמה הדרך לשם היתה ארוכה.

שורת המחץ: "לא היינו אמורים להיות כאן. גרמת לנו להאמין, הוצאת אותנו מהרחוב, שמת לנו בגדים בארון ואוכל על השולחן. כשלא אכלת, וידאת שאנחנו נאכל. הלכת לישון רעבה עבורנו, הקרבת הכל עבורנו. את ה-MVP האמיתי".

8. אלן אייברסון נכנס להיכל התהילה

הנאום: "התשובה", כינו את אייברסון, ולא בכדי: מאז ועד היום AI הוא כותרת מהלכת על שניים, מרואיין מושלם, איש כריזמטי וחריף, אולי גדול הנואמים בתולדות הליגה. בהתאם לכך, הוא חתום על נאום הכניסה הארוך בתולדות ספרינגפילד, כנראה - 32 דקות שבהן דחס את כל כולו לנאום מרגש אחד על כדורסל, ראפ, משפחה ומה שביניהם.

שורת המחץ: "תמיד יהיה מישהו שם בחוץ שינסה לשבור אתכם, שינסה להעיר אתכם מהחלום ויפקפק בכם. השטן תמיד נמצא בסביבה, תדעו זאת".

7. דניס רודמן נכנס להיכל התהילה

הנאום: "התולעת" תמיד שם את כל האמת בפרצוף. בערב ההוא ב-2011, הוא זעק את האמת העירומה שאולי חשש להגיד לעצמו: במשך כל השנים הללו הייתי כדורסלן אדיר, אישיות צבעונית ומרתקת, אבל גם איש משפחה איום ונורא.

שורת המחץ: "אני לא כמו רובכם פה, אלה שאמרו לעצמם, 'כשאעשה כסף גדול ב-NBA, אדאג לאבא ואמא שלי'. הייתי אנוכי מאוד במובן הזה. הלוואי שיום אחד אצליח להיות אדם יותר טוב".

6. פופוביץ' נפרד מטים דאנקן

הנאום: ביולי 2016 הסתיימה לה זוגיות המאמן-שחקן הכי מרגשת בתולדות ה-NBA. זו היתה ההזדמנות של גרג פופוביץ' לספק הצצה מקרוב למערכת היחסים המיוחדת ביניהם לאורך השנים.

שורת המחץ: "לפני שאבא של טים מת, הוא אמר לי, 'אני רוצה שתתחייב בפני שביום שבו הוא יעזוב את ה-NBA הוא יהיה אותו אדם שהיה כשנכנס לליגה'. היום אני עומד פה ויכול להגיד בפה מלא: הוא נשאר אותו דבר".

5. ג'ורדן נכנס להיכל התהילה

הנאום: כולם חיכו לדמעות ולתודות, אבל MJ עמד רק בחלק של ההבטחה: הוא עלה לבמה בבכי, ובדקות הבאות קרע לגזרים את יריביו - הפעם במילים - ממחיש היטב למה מה הפך אותו לא רק לכדורסלן הטוב בהיסטוריה, אלא גם לכדורסלן הכי תחרותי בהיסטוריה.

שורת המחץ: "ג'רי קראוס, שנמצא כאן, אני לא יודע מי הזמין אותו אבל זה לא הייתי אני. הוא היה אדם תחרותי מאוד, וגם אני. הוא אמר לי, 'ארגונים מביאים אליפויות'. עניתי לו, 'לא ראיתי אף ארגון משחק עם שפעת ביוטה'".

4. אלן אייברסון ונאום ה-Practice

הנאום: לארי בראון התלונן שהחמיץ אימונים, התקשורת געשה, אז אייברסון ניגש למיקרופון וניסה להכניס בהם היגיון על ידי שימוש חוזר באותה מילה ששימשה את המבקרים. כמה פעמים? לא פחות מ-22 (!). כמה הבומרנג עבד? תראו את מספר הצפיות בסרטון, ותבינו לבד.

שורת המחץ: "אני אמור להיות פרנצ'ייז פלייר, ואנחנו יושבים פה ומדברים על אימון".

3. ג'ורדן מספיד את קובי

הנאום: כשג'ורדן מדבר, העולם שומע. כשג'ורדן בוכה, העולם מייצר ממים. כשהוא מדבר ובוכה יחד בשידור חי, מספיד את מי שנחשב מאז ומתמיד ליורשו ב-NBA בכל כך הרבה רגש ומוסיף לסיום את שבירת הקרח המושלמת? כזה עוד לא היה לנו.

שורת המחץ: "עכשיו יצטרכו לעשות מם בוכה חדש שלי. אמרתי לאשתי שזה לא יקרה".

2. ההחלטה

הנאום: קיץ 2010, משדר מחוף לחוף ב-ESPN, לברון ג'יימס אחד. אתם יודעים איך זה מסתיים. כן, ברעידת אדמה.

שורת המחץ: "אני לוקח את הכישרון שלי לסאות' ביץ".

1. ההודעה

הנאום: במשפט אחד קצר, הופך מג'יק ג'ונסון לדובר של מיליונים ברחבי הגלובוס. אם ההחלטה של לברון שינתה את ה-NBA, בשורת ה-HIV של מג'יק שינתה את העולם.

שורת המחץ: "אני מתכוון להילחם במחלה הקטלנית הזאת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully