וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

30 מטר ו-12 שניות משמיים נקיים: ממצאים חדשים מהתאונה של קובי בריאנט

המועצה הלאומית לבטיחות בתעבורה בארה"ב פרסמה חלק מממצאיה, לא נמצאו פגמים במסוק. צפו בתמונות האחרונות לפני ההתרסקות

התגובות בלוס אנג'לס למותו של קובי בריאנט בהתרסקות מסוק/צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ניר חן

התרסקות המסוק של קובי בריאנט לא נגרמה בשל תאונה במנוע, כך קבעו במועצה הלאומית לבטיחות בתעבורה בארצות הברית. המשמעות, כך על פי CNN: החקירה שצפויה לארוך כשנה תתמקד יותר באפשרות של תנאי מזג האוויר ומעשיו של הטייס, ולא בתקלה במסוק עצמו.

"העדכונים הללו מהווים מעין מפת דרכים לכיוון של החקירה", נכתב. "אם היו חששות בנוגע למסוק עצמו, היו מזכירים אותם. במקרה הזה, ההתמקדות תהיה במזג האוויר, בהתנהלות של הטייס עם צוות הבקרה ובקבלת ההחלטות שלו".

במועצה הלאומית לבטיחות בתעבורה הוסיפו וציטטו עד ראייה שטייל באיזור על אופניים הרים וראה חלק מהנעשה. כמו כן, נטען כי הטייס בן ה-50 שרשם למעלה מ-8,200 שעות תעופה בחייו קיבל ציונים גבוהים בתעופה בתנאים קשים, והטיס בעבר בלילה ודרך עננים סלבריטאים כגון קוואי לאונרד, קיילי ג'נר ואחרים.

המסוק של קובי בריאנט ברגע התאונה. NTSB, אתר רשמי
התיעוד האחרון של המסוק של בריאנט בשמים/אתר רשמי, NTSB

במהלך הטיסה, לא דיווח הטייס על בעיות במסוק ונשמע רגוע במערכת הקשר. "זה שרק מחזק את עומק הטרגדיה", נכתב בדו"ח. "זה היה מסוק טוב מאוד, מצויד היטב, ולרוע המזל הוא טס במזג אוויר גבולי. הטייס נכנס לעננים, הבין שהוא במצב קשה ואז תכנן להימלט, או שפשוט איבד תשומת לב".

כשזה קרה, המסוק צנח בקצב של כ-1.2 ק"מ לדקה, והתרסק במהירות של 296 קמ"ש. על פי צוות הבקרה, הטייס הצהיר כי הוא מתכוון לעלות לגובה של 1,219 מטר והגיע עד 701 מטר - מרחק 30 מטר בלבד משמים נקיים ונטולי ערפל, מה שככל הנראה היה מונע את התאונה.

"כשהוא נכנס לעננים, זה כבר היה מקרה חירום של ממש", אמר מומחה תעופה ל-EPSN, וסיפר כי המסוק יכול היה לעבור את העננים ב-12 שניות בלבד, אם היה ממשיך לנוע בקצב של 152 מטר לדקה. אלא שזה לא קרה, כאמור, ובמקום לעבור את העננים החלה הצניחה מטה, כולל הטיה של המסוק לצד שמאל ולבסוף התרסקות על אחת הגבעות הסמוכות.

עוד בוואלה!

טקס זיכרון לקובי בריאנט ייערך בסטייפלס סנטר ב-24 בפברואר

לכתבה המלאה
המסוק של קובי בריאנט ברגע התאונה. NTSB, אתר רשמי
תיעוד חדש של המסוק על הקרקע/אתר רשמי, NTSB

* ביום המוות של בריאנט, פרסמה מנהלת בית ספר תיכון בוושינגטון פוסט פייסבוק ובו, בין היתר, כתבה כי "לא אשקר, עושה רושם שהקארמה תפסה את האנס". הבוקר, על רקע המתקפה הציבורית, הודיעה על התפטרותה. "האמון בין מנהלת ובית הספר הוא חיוני, והאמון הזה נשבר", אמר המפקח של בית הספר. "אני לא רואה דרך שניתן לתקן אותו".

* במהלך ראיון של העיתונאית האמריקאית גייל קינג עם שחקנית העבר ליסה לזלי, שאלה קינג על פרשת האונס של בריאנט - ומאז ספגה קללות ברשתות החברתיות, כולל מהראפר סנוג דוג, ואיומים על חייה. הבוקר יצאה להגנתה חברתה הטובה אופרה ווינפרי, שסיפרה בבכי: "מצבה לא טוב, כי מאיימים על חייה והיא צריכה להסתובב עם אבטחה. היא מרגישה מותקפת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully