וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על רקע התפרצות הקורונה והחשש בעולם הספורט: דו"ח מצב לקראת טוקיו 2020

770 חולים אובחנו ביפן, ובעוד המארגנים ממשיכים לטעון כי המשחקים יתקיימו כסדרם, וירולוג יפני הודה: "קשה לדעת מה יהיה בקיץ"

צילום: דוברות מד"א, עריכה: שאול אדם

חמישה חודשים פחות יום אחד נותרו עד פתיחת אולימפיאדת 2020 בטוקיו, אולם התפשטות נגיף הקורונה ברחבי העולם בכלל וביפן בפרט הגבירו בימים האחרונים את התהיות בנוגע לקיום אירוע הספורט המסורתי בארץ השמש העולה. לעת עתה דווחו במדינה על 770 חולים - 122 מתוכם נדבקו ביפן או הגיעו מסין, 634 מתוכם היו על ספינת הנופש, ו-14 הוטסו בחזרה מווהאן על ידי הממשלה היפנית.

עד כה, שלוש פעמים בוטלו משחקים אולימפיים - זה קרה ב-1916 בשל מחלמת העולם הראשונה וב-1940 (בטוקיו) ו-1944 בשל מלחמת העולם השנייה. הפעם, מתעקשים המארגנים כי המשחקים יתקיימו כסדרם, אולם לא כולם בטוחים כי כך יהיה. "אני לא בטח מה יהיה מצב המחלה ביולי, כרגע קשה היה לקיים אולימפיאדה", אמר הווירולוג היפני ד"ר היטושי אושיטני. "כרגע אין לנו אסטרטגיה אפקטיבית אבל אולי בסוף יולי נהיה במקום אחר. סביר להניח שבסוף יולי לא יהיו עוד התפרצויות גדולות ביפן".

שיגרו אומו, מהמרכז לבקרת מחלות ביפן, הוסיף: "בין אם ההתפרצות תימשך עד האולימפיאדה או לא תלוי במאמץ החברתי ובקהילה הבינלאומית. אף אחד לא יכול לחזות האם נצליח להשתלט על הווירוס או לא".

לקראת טוקיו 2020. AP
"אולי בסוף יולי המצב יהיה אחר"/AP

ביום שישי בערב הודיעו המארגנים כי הוחלט לעקב את הגעת 80 המתנדבים עד מאי, ואולי אפילו יותר מזה. בינתיים משתדלים במדינה לשדר עסקים כרגיל בכל הנוגע לאירועי הספורט עד האולימפיאדה בקיץ: כמות המשתתפים במרתון טוקיו (1 במרץ) אמנם תוגבל, אבל נכון לרגע זה, טורניר רוגבי בכיסאות גלגלים (12-15 במרץ) ותחרות התעמלות בינלאומית (4-6 באפריל) עתידים להתקיים כרגיל. גם מרוץ הלפיד המסורתי, שהפעם אמור להתחיל ב-26 במרץ בפוקושימה, לא אמור להיפגע.

שון ביילי, המועמדת לראשות עיריית לונדון, כבר הציעה להעביר את המשחקים האולימפיים לאנגליה, אולם היו שטענו כי מדובר בניסיון למשוך יחסי ציבור חיוביים ותו לא. כך או כך, על פי דיווחים, חברות יפניות כבר התחייבו לעסקאות חסויות בשווי 3 מיליארד דולר - יותר מבכל אולימפיאדה אחרת - כשארגון המשחקים כולו אמור לעלות כ-13 מיליארד דולר. מיותר לציין שזכויות השידור כבר נמכרו ברחבי העולם, כך שהזזת המשחקים כמה חודשים קדימה, אז ייפלו על משחקי פוטבול בארצות הברית או על משחקי כדורגל באירופה, אינה ריאלית.

"הבהירו לנו שאין שום כוונה לדחות או לבטל את האולימפיאדה", אמר יו"ר הוועד האולימפי באוסטרליה ג'ון קואטס, לשעבר סגן-נשיא הוועד האולימפי העולמי, שביקר בטוקיו בשבוע שעבר. "לא שמעתי על הרבה ספורטאים אוסטרליים שרוצים לפרוש מהמשחקים. יש לנו אמון מלא ברשויות הבריאות היפניות".

בלונדון, דאג להזכיר ד"ר בריאן מקלוסקי, מבכירי הוועדה הבריאותית ללונדון 2012, כי "ב-2016 היתה קריאה גדולה לבטל את המשחקים בריו בשל נגיף הזיקה, ולבסוף המשחקים התקיימו בלי שום בעיה. יש תקדים טוב לדברים האלה, ניתן לעשות את הדברים תחת פיקוח צמוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully