וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשימת הפצועים של ברצלונה מתארכת: סרג'י רוברטו ייעדר 3-4 שבועות

הקשר המגוון סובל ממתיחה במפשעה, יחמיץ את משחקי שמינית גמר האלופות וגם את הקלאסיקו. וידאל עשוי לפתוח, מסי שוב סוחט מחמאות

עריכת וידאו: ירדנה עבודי פוקס

בווידאו: השחקנים הבולטים שיסיימו חוזה בקיץ

ברצלונה פרסמה היום (ראשון) את הסגל למשחק שמינית גמר ליגת האלופות מול נאפולי, ולצד לואיס סוארס, עוסמאן דמבלה וג'ורדי אלבה, שחקן נוסף שנעדר ממנו הוא סרג'י רוברטו. הקשר המגוון שפתח העונה 35 פעמים בכל המסגרות סובל ממתיחה במפשעה וייעדר בין שלושה לארבעה שבועות מהמגרשים, כך שיחמיץ את שני המשחקים מול סגנית האלופה האיטלקית, וכמובן שגם את הקלאסיקו הלוהט בדיוק בעוד שבוע.

אוהדי הכדורגל העולמי ראו שליאו מסי נקלע ל"בצורת", שכללה ארבעה משחקים שבהם לא כבש (אגב, במהלכם הוא רשם שישה בישולים), והיו כבר שטענו שהוא נמצא בדעיכה קלה, אבל היום (שבת) הוא הגיב עם שער על כל שבוע שבו לא כבש כשהפגיז רביעייה לרשת אייבר בניצחון 0:5 של ברצלונה. השער הראשון היה פשוט נהדר, כשהשחיל לשחקן בין הרגליים, בשער הרביעי הוא עשה סלאלום אופייני כשהתעלל בהגנה, ובסופו של דבר אוהדי ברצלונה שוב נאלצו לעשות את תנועת ההשתחוות לכדורגלן הארגנטינאי הבלתי נגמר.

כעת בארסה שוב במצב רוח מעודד, לפני המשחק שלה בנאפולי ביום שלישי בשמינית גמר ליגת האלופות, ולאחר מכן בברנבאו נגד ריאל מדריד ביום ראשון לקלאסיקו הגדול. הדבר היחיד שהעיב היו הצעקות "ברתומאו תתפטר" לעבר הנשיא על רקע הפרשות האחרונות.

שחקן ברצלונה סרג'י רוברטו. AP
רשימת הפצועים מתארכת. רוברטו/AP

עוד קצת מספרים

* זה השער ה-20 של מסי ב-11 המפגשים שלו מול אייבר. הפעם האחרונה שהוא כבש רביעייה הייתה... נגד אייבר ב-2017/18.

* ב-20 משחקי ליגה העונה בספרד הוא מעורב ב-30 (!) שערים: 18 גולים ו-12 בישולים.

* הוא כבש את השלושער ה-54 בקריירה. זאת הפעם השלישית בקריירה שהוא כובש שלושער במחצית הראשונה. זה השלושער השני הכי מהיר שלו אי פעם (תוך 40 דקות מהפתיחה. הראשון היה תוך 30 דקות, מול מאיורקה ב-2011.

* ב-853 משחקים רשמיים במדי ברצלונה, הוא מעורב ב-985 שערים (696 שערים, 289 בישולים).
* עוד 18 שערים והוא עובר את פלה כדי להפוך לשחקן שכבש הכי הרבה שערים בקבוצה אחת.

*זאת הפעם השביעית (!) שהוא כובש רביעייה במדי בארסה. הפעמים הקודמות היו מול ארסנל, לברקוזן, ולנסיה, אספניול, אוסאסונה ופעמיים מול אייבר.

* כרגע, לפני המשחק של ריאל, ברצלונה כבשה את שער הליגה ה-6,151 בתולדותיה, והיא עברה את ריאל מדריד לראשונה מאז שנת 1962. שימו לב לזה: לפני הבכורה של מסי - ריאל הובילה על ברצלונה ב-301 שערים! בספירה הכללית (4,711 מול 4,410).

כמובן שלרביעייה של מסי יש ערך מוסף - היא מגיעה רגע לפני הקלאסיקו, אחרי שריאל הפסידה ללבנטה והעמיקה את המשבר, ובידיעה שניצחון על היריבה המושבעת במחזור הבא יקרב זכייה באליפות נוספת.

"מסי הוא המוביל האמיתי היחיד", קראה כותרת השער ב"ספורט" הקטלאני הבוקר, מעין עקיצה לריאל מדריד שלא השכילה לחזור למקום הראשון. "אין שילוב יותר טוב ממשבר של ריאל וכושר מסחרר של מסי לפני הקלאסיקו. מסי השכיח את שריקות הבוז והסערה ביציע, והזכיר שלברצלונה יש עדיין מטרות לעמוד בהן העונה. בניגוד לריאל מדריד כקבוצה, בניגוד גם לברצלונה לפעמים, מסי לבדו כמעט אף פעם לא מאכזב. בזמן שכולם משחקים כדורגל, הוא משחק פוקר. כולם עסוקים בסערה סביב ברתומאו, ואותו זה לא מעניין".

ב"מונדו דפורטיבו" ציינו באחד מטורי הפרשנות ש"ריאל יודעת שאם תפסיד בקלאסיקו, הפער מברצלונה יעמוד על חמש נקודות. תרשו לנו להמר שהיא כבר עכשיו מתה מפחד מליאו מסי".

מרטין ברייתווייט, שערך את הבכורה שלו בברצלונה, אמר בחיוך אחרי המשחק (שבו היה מעורב בשני שערים): "לא אכבס את החולצה הזאת כי קיבלתי חיבוק ממסי". הדני אמר ש"כן, אגיד את האמת, לפני שבוע לא עלה בדעתי שאשחק בברצלונה. מסי? הוא בירך אותי בסיום, הוא בחור נהדר והוא רוצה שאהיה נינוח".

תגובה מדהימה נוספת הגיעה מהחשבון הרשמי של אייבר:
"אנחנו סובלים אותך
סובלים ממך
מתמודדים איתך
ועכשיו לא נותר לנו אלא להיעמד על הרגליים
ולהריע לך"

המאמן קיקה סטיין אמר בסיום ש"היום נתנו הצגה". לדבריו, "כעת אנחנו יכולים להתמודד בביטחון עם האתגרים שצפויים לנו, הקבוצה מוכנה. אני מרוצה מאוד מכמות הכדורים שהשתלטנו עליהם אחרי איבודים". על מסי: "לפעמים מסי ירוד אחורה כדי לעזור לקישור. הוא שחקן מאוד אינליגנטי, ותמיד מחפש ליייצר מצבים. אבל כשהוא ברחבת היראיב, הוא בלתי ניתן לעצירה. הוא רואה על הדשא דברים שאני לא יכול ללמד אותו באימונים". על המחאה נגד ברתומאו: "אנחנו רק רוצים לשחק כדורגל ולהתרכז בכדורגל. אנחנו מודעים למה שקורה, אבל השחקנים מבודדים מהרעשים האלה ומתרכזים רק בכדורגל".

אגב, בקטלוניה יש כבר מי שקורא להעניק לארתורו וידאל מקום בהרכב בקלאסיקו. הקשר הצ'יליאני היה אחד מהמצטיינים אמש, סחט מחמאות בכלי התקשורת וגם מחבר ההנהלה גיז'רמו אמור: "וידאל שיחק נהדר היום, הוא נתן לנו מרווח נשימה והיה מצוין עם הכדור ובלעדיו. אף פעם אי אפשר להגיד עליו שום דבר רע, אבל הוא תמיד נותן את כל כולו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully