וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נולד מחדש: הקאמבק מעורר ההשראה של עידן ורד בבית"ר ירושלים

23.2.2020 / 7:14

הצמד של עידן ורד אמש הוא הרבה יותר מכדורגל: זה סיפור על שחקן שהגוף בגד בו וכבר היה אמור לפרוש מזמן, אבל חזר כנגד כל הסיכויים עם שינוי מנטלי עצום. וגם: התיקון של המגנים והפקת הלקחים של ורדאסקה. אופיר סער מסכם את הניצחון שהחזיר את ההנאה לבית"ר

עריכת וידאו: ניר חן, צילום וידאו: שלומי גבאי

עיקרי הדברים

- הקאמבק של עידן ורד מרגש את בית"ר ירושלים: "כולנו כבר חיכינו שיתפוצץ"

- בקבוצה מעידים: "ורד ואלירן עטר תורמים לא רק מקצועית, אלא גם מנטלית"

- בבית"ר מרוצים מ"התיקון" של שי קונסטנטין ומקס גרצ'קין אחרי המחזור שעבר

- בקבוצה יערכו שיחות עם דיוגו ורדאסקה: מקווים שלמד מהטעויות האחרונות

seperator

1. עידן ורד מציג: החיידק החזק ביותר - הכדורגל

בשבועיים בלבד כשחקן בית"ר, הספיק אלירן עטר להפוך לכוכב. אבל אתמול (שבת), למרות שכבש צמד מרהיב בניצחון 1:4 על הפועל חדרה, מירב תשומת הלב הופנתה לכיוונו של עידן ורד. זה לא מפתיע בהתחשב בכך שבדרך לשני השערים אמש, ורד היה צריך להיוולד מחדש. הבעיות הבריאותיות של קפטן כבר גרמו לו להאמין שלא יחזור לשחק כדורגל מקצועני, ומסביב כולם חיכו שיכנס מסיבת עיתונאים ויודיע על פרישה. רק תאריך ומקום היו חסרים. לפני שנתיים חיידק בקיבה הוביל לשהות ממושכת בבית חולים, ירידה חדה במשקל והיעדרות של כמעט חצי שנה מהמגרשים. במרץ שנה שעברה החלו כאבים בכף הרגל, שהתבררו בהמשך כפציעה נדירה שהשביתה אותו לתשעה חודשיםץ

היו רגעים שגם ורד היה על סף שבירה. הוא חווה כאבים תמידיים, גם אחרי הניתוח וגם בשגרה, חזר לכושר באוקטובר רק כדי לסבול מדלקת בעצם ולחיות על אנטיביוטיקה במשך חודש, ו"קינח" בהיעדרות של עוד כמה שבועות כשכל הגוף שלו חלש. "אני נלחם בגוף שלי כדי להמשיך לשחק כדורגל" אמר באחד הימים בבית וגן. "לא מבין מאיפה זה בא לי, כאילו לא רוצים שאני אשחק כדורגל".

מאז הקיץ ורד הפצוע מלווה את הקבוצה. הוא מנסה להיות חזק למרות שהוא לא יודע לשחק את המשחק יותר מדי - כשלא היה חלק מהתוכניות המקצועיות, לא היסס להביע אכזבה. ניסה להיות שם בשביל הקבוצה, אבל בתוך תוכו הרגיש קרוע. הוא עדיין הילד שרק רוצה לשחק כדורגל ולקבל את ההכרה, ואם לוקחים לו את זה הוא מסוגל להשתגע. אבל אולי בזכות החיידק בקיבה מלפני שנתיים ורד היה מספיק חזק כדי לעבור את הפציעה הזאת בסבלנות. הוא כבר במקום אחר בחיים, המחלות והפציעות לצד האבהות גרמו לו להסתכל אחרת על הסיטואציה. פעם הוא היה חושב עם כמה שערים ובישולים הוא יסיים את העונה ומתי יזומן לנבחרת, היום הוא רק נהנה מהצמד ומהקאמבק, ומקווה להמשיך להיות בריא גם במשחקים הבאים. הוא לא מסתכל רחוק מדי, רק מקווה להיות בריא מספיק כדי לעלות למגרש. אתמול זה קרה, ובגדול.

עוד בוואלה!

צפו בחגיגות של בית"ר בחדר ההלבשה, עידן ורד: "אמרתי שאחזור כדי להיות שחקן מוביל"

לכתבה המלאה
עידן ורד שחקן בית"ר ירושלים. ליאת אבשלומי, מערכת וואלה
מסביב כולם חיכו למסע"ת הפרישה. עידן ורד חוגג/מערכת וואלה, ליאת אבשלומי

2. התיקון של קונסטנטין וגרצ'קין

הגול הראשון של ורד הגיע כתוצאה מהוצאת חוץ של שי קונסטנטין, שהיתה מסירה מצויינת שמתברר שגם נחשבת לבישול באופן רשמי. בשני השערים של אלירן עטר מקס גרצ'קין היה מעורב. למה חשוב לציין את זה? כי קונסטנטין וגרצ'קין היו השחקנים הכי מתוסכלים בחדר ההלבשה לאחר המשחק נגד הפועל תל אביב בשבוע שעבר. הם עשו את כל התנועות הנכונות במשחק, אך לא דייקו במסירה האחרונה. הם יצאו בתחושה מוזרה ש"שטפו" את הקווים יותר מבכל משחק אחר, אבל לא היו מספיק תכליתיים. אתמול הגיע התיקון שלהם - הם היו מעורבים בשלושה מארבעת השערים ומרבית המצבים המסוכנים עברו דרכם. צריך לזכור שמדובר בשני שחקנים צעירים שבשנה שעברה קיבלו בפעם הראשונה קרדיט מלא בליגת העל, בבני יהודה ובחדרה (וגם שקונסטנטין שיחק אשתקד במערך של שלושה בלמים והעונה עושה התאמות לשיטה של ארבעה שחקני הגנה). העונה הם עוברים תהליך שמעצב אותם כמגיני העתיד של בית"ר.

"מה שהיה שונה מהמשחק נגד הפועל זה ניצול המצבים", ניתח קונסטנטין. "הצלחנו לצאת מהפיגור עוד לפני המחצית ובחצי השני התפוצצנו. בשבוע שעבר היינו מתוסכלים, יש ימים שהפס האחרון פחות הולך ויש ימים שכל הרמה מדוייקת, אז עובדים על זה. עידן ורד? בתור אחד שנוסע איתו חצי שנה כל יום אני יודע היטב מה הוא עבר, כולנו חיכינו שיחזור, יתפוצץ ויראה מה שהוא יודע. לטעמי הוא אחד השחקנים הטובים בארץ".

על היכולת של אלירן עטר: "הוא ועידן, עוד לפני מה שהם הוסיפו מקצועית, תרמו לחדר ההלבשה. על המגרש כולם רואים את זה, הם מביאים וייב אחר של רצון, שמחה, של כיף. רואים את זה כלפי חוץ".

שי קונסטנטין שחקן בית"ר ירושלים חוגג עם אלירן עטר. ליאת אבשלומי, מערכת וואלה
הפעם הוא שטף את האגף עם תכלית. שי קונסטנטין חוגג עם עטר/מערכת וואלה, ליאת אבשלומי

3. מה עובר על דיוגו ורדאסקה? בבית"ר מקווים שלמד מהטעויות

בבית"ר היו מרוצים מהניצחון אבל גם לא התלהבו יותר מדי. חוסר היציבות בתוצאות לא גורם ליותר מדי שקט בבית"ר, ובמועדון רוצים לחזור לייצר רצף של ניצחונות. במחצית רוני לוי אמר לשחקנים: "תמשיכו להניע כדור וללחוץ, אנחנו במומנטום טוב במשחק וצריכים לנצל אותו". אגב, לא במקרה רוני לוי ערך את החילוף עם עידן ורד בשלב מוקדם יחסית (בדקה ה-53): באימונים האחרונים ורד תורגל בהרכב לסירוגין עם פלומן ונראה טוב, אבל בגלל שהוא לא כשיר ל-90 דקות הוחלט שימתין על הספסל. עם חזרת ליוואי גרסיה לסגל, תהיה תחרות גדולה על מקום ב-11 במרכז הקישור ובכנפיים.

בבית"ר ישוחחו עם דיוגו ורדאסקה וינסו להבין מה גורם לתנודות ביכולת שלו, בעיקר על רקע חוסר הריכוז שגרם לו להיות אחראי על שני פנדלים רצופים בתחילת משחק. "לא יודע, הוא תפס אותי אז העפתי אותו ממני", הסביר ורדאסקה את המהלך המיותר לשחקני בית"ר במחצית. בבית"ר מאמינים בבלם אבל חושבים שמנטלית הוא עדיין זקוק לשיפור, ומקווים שהוא למד מהטעויות הללו.

כעת יתפנו בבית"ר לשני משחקי הרדיוס, נגד מ.ס אשדוד בליגה ומכבי פתח תקוה בגביע. אור זהבי, שנפגע באימון המסכם ולא נכלל אמש בסגל, אמור להיות כשיר בשבוע הבא.

בבית"ר אמורים לשוחח עם הצוות המקצועי ושחקנים בכירים לפני שיקבלו החלטה סופית על האצטדיון שיארח את המשחקים. האופציות עדיין נותרו טרנר, בלומפילד ונתניה, כאשר האווירה הטובה אתמול בנתניה הוסיפה נקודות זכות לאיצטדיון. ייתכן כי בסופו של דבר המשחקים יתקיימו בשני איצטדיונים שונים.

במקביל בבית"ר מקווים כי כמה שיותר אוהדים יגיעו לארנה בחמישי הקרוב לקראת השקת המיזם החדש של משה חוגג. הבעלים רוצה שהאוהדים יהיו מעורבים יותר בפן הכלכלי והניהולי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully