וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארלינג הולאנד ממשיך לנפץ שיאים: "אלה הלילות שאתה חי בשבילם"

הסקורר הנורבגי הפך לשחקן השני הכי צעיר שמגיע ל-10 שערים בליגת האלופות והראשון אי פעם שכובש בבכורות בכל המפעלים במדי דורטמונד: "יש לי עוד הרבה מה לשפר". טוכל סופג אש ולוקח אחריות, ניימאר תקף את המועדון. המספרים והתגובות

עריכת וידאו: ירדנה עבודי פוקס

בווידאו: השחקנים הבולטים בכדורגל העולמי שמסיימים חוזה בקיץ

ארלינג הולאנד היה השם החם של שלב הבתים בליגת האלופות, השם החם של חלון ההעברות החורפי באירופה, והוא נותר השם החם גם בערב הראשון של שמינית גמר ליגת האלופות. החלוץ הצעיר של בורוסיה דורטמונד כבש צמד נהדר והוביל הערב (שלישי) את קבוצתו לניצחון ביתי 1:2 על פריס סן ז'רמן, שחולמת על חצי גמר ראשון מאז 1995 ושוב נמצאת בסכנת הדחה כבר בשלבי הנוקאאוט הראשונים. אם ההפסד לא מספיק, אז מרקו וראטי, שמרבה לקבל כרטיסים בכל שנותיו בפ.ס.ז', התווכח עם השופט לקראת הסיום וספג כרטיס צהוב שימנע ממנו לשחק בגומלין. תומא מונייה יחמיץ גם הוא את המשחק הבא בגלל צהובים.

ארלינג הולאנד עם אמרה ג'אן שחקני בורוסיה דורטמונד. רויטרס
ילד פלא. ארלינג הולאנד/רויטרס

המספרים

* ארלינג הולאנד הפך לשחקן הראשון בתולדות דורטמונד שכובש בהופעות הבכורה שלו בבונדסליגה, בגביע הגרמני ובליגת האלופות.

* הצמד הזה העלה את מאזנו של הולאנד העונה ל-10 שערים בליגת האלופות, אחרי שכבש שמונה במדי רד בול זלצבורג בשלב הבתים.

* הולאנד הוא השחקן החמישי שמגיע ל-10 שערים בעונתו הראשונה בליגת/גביע האלופות. קדמו לו ז'יסט פונטיין (1958/59), קלאודיו סולסר (1978/79) וסאדיו מאנה ורוברטו פירמינו (2017/18).

* בדיוק חודש עבר מאז הולאנד עלה לדקות הראשונות במדי דורטמונד, ויש לו כבר 11 שערים בכל המסגרות. בשבעה משחקים בלבד. מעולם לא היה שחקן בונדסליגה שהשיג את זה.

* סך הכול, הולאנד כבש 39 שערים ב-29 משחקים בעונת 2019/20 בכל המסגרות במדי שתי הקבוצות.

* בגיל 19 ו-212 ימים, החלוץ הנורבגי הוא השחקן השני הכי צעיר שמגיע ל-10 שערים בתולדות ליגת האלופות. היחיד שמקדים אותו הוא יריבו הערב קיליאן אמבפה, שעשה את זה בגיל 18 ו-350 ימים.

* פריס סן ז'רמן הפסידה חמישה מששת משחקיה האחרונים בשמינית הגמר (לעומת ניצחון אחד) אחרי שהייתה בלתי מנוצחת בתשעת הראשונים (שישה ניצחונות ושלוש תוצאו תיקו).

ארלינג הולאנד שחקן בורוסיה דורטמונד. אתר בורוסיה דורטמונד, אתר רשמי
ארלינג הולאנד שחקן בורוסיה דורטמונד/אתר רשמי, אתר בורוסיה דורטמונד

התגובות

כוכב הערב ארלינג הולאנד אמר: "יש לי הרבה מה לשפר, ראיתם את זה היום. אני רוצה להגיע רחוק בליגת האלופות. אנחנו צריכים להמשיך לעבוד קשה ולהתקדם. אלה הלילות שאתה חי בשבילם. היינו צריכים לשמור על רשת נקייה, אבל נראה מה יקרה בפריס".

המאמן המנצח לוסיאן פאבר אמר בסיום: "אנחנו תמיד נמשכים לשער היריבה ומחפשים להבקיע, אבל חשוב גם שכולם יתגוננו יחד ועשינו את זה. הקבוצה נתנה הכול הערב, שיחקנו טוב ועשינו הגנה כיחידה אחת. חזינו שפ.ס.ז' תשנה שיטה ותעלה ב-3-4-3, ידעתי את זה. הגומלין? נצטרך לשחק כמו הערב, אפילו טוב יותר. נהיה חייבים להיות חכמים במשך 90 דקות בפארק דה פראנס. כמו תמיד, אנחנו באים לשחק כדורגל".

View this post on Instagram

Guess who... ?‍♂️

A post shared by 433 (@433) on

בתקשורת הצרפתית טענו כי תומאס טוכל טעה כשבחר לשחק עם שלושה בלמים. המאמן התייחס לכך ואמר: "אין לי חרטות, אני זה שקיבלתי את ההחלטות ואני לוקח על כך אחריות. אף אחד לא יכול לדעת מה היה קורה אם היינו משחקים בשיטה אחרת. הפסדנו, אבל זה לא הסוף. יש גומלין אצלנו בפארק וזה אתגר גדול. זה לא נגמר".

אחד הבלמים, פרסנל קימפמבה, הגיב גם הוא לסוגיה: "ההפסד לא קשור למערך שהמאמן בחר. אנחנו אלה ששיחקנו, בדיוק אותם שחקנים. אנחנו היינו צריכים להראות את התשוקה הנדרשת ולהשיג את התוצאה הרצויה, אבל עשינו טעויות והשער השני שספגנו מיד אחרי השוויון היה מכה מוראלית. הפסדנו, אבל יש עוד אפשרות לתקן בבית. נעבוד קשה באימונים ונראה איך יהיה בגומלין".

חברו להגנה מרקיניוס הוסיף: "הייתה חסרה לנו אינטנסיביות. איבדנו יותר מדי כדורים, הם שיחקו על מתפרצות והענישו אותנו על טעויות שביצענו. ספגנו שני שערים בגלל הפרטים הקטנים, מול חלוץ שיש לו חוש לשערים. לפחות כבשנו שער חשוב לקראת הגומלין".

ניימאר, שחזר להרכב אחרי שלא שיחק במשחקים האחרונים, ניצל את ההזדמנות כדי לתקוף את המועדון שלו כשאמר: "זו לא היתה בחירה שלי לא לשחק. אני רציתי לשחק, הרגשתי טוב. המועדון פחד ואני זה שסובל מזה".

ניימאר נפצע בשריר הירך האחורי שלו באוקטובר והחמיץ שישה משחקים. הברזילאי חזר לכשירות מלאה, אבל המועדון חשש מעוד כישלון באלופות ושמר אותו למשחק בדורטמונד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully