וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פארגו מפתיע, בולדן מרשים: ההזדמנות השנייה של האקסים של מכבי תל אביב

פארגו "מפצה על השנים האבודות" בגולדן סטייט, בולדן "הותיר חותם מיידי" על פיניקס: האקסים הצהובים קיבלו צ'אנס נוסף ב-NBA ובינתיים מנצלים אותו עד תום. בנדר הבא בתור?

עריכת וידאו: ירדנה עבודי פוקס

ביום רביעי האחרון נערך ב-NBA דו קרב מעניין מנקודת מבט ישראלית: גולדן סטייט פגשה את פיניקס, ועל הפרקט התמודדו זה מול זה שני אקסים של מכבי תל אביב, ג'רמי פארגו וג'ונה בולדן.

השניים ששיתפו פעולה בישראל בעונת 2017/18 חולקים כעת גורל דומה: לאחרונה חתמו שניהם על חוזים לעשרה ימים, וקיבלו הזדמנות נוספת להוכיח שמקומם בליגה הטובה בעולם. ושניהם, כך נראה, מנצלים את ההזדמנות הזו עד תום, לפחות בינתיים.

במשחק המדובר שניהם היו במיטבם: פארגו בן ה-33 שיחק 21 דקות, קלע 15 נקודות ב-6 מ-11 מהשדה והוסיף גם שני אסיסטים וריבאונד, במה שהיתה הופעתו השלישית בווריירס. בולדן, לעומת זאת, ערך הופעת בכורה במדי הסאנס וקיבל קרדיט נרחב מהמאמן מונטי וויליאמס. הוא שותף ל-26 דקות, קלע 6 נקודות, הוריד 7 ריבאונדים, חסם פעמיים וסיים עם המדד פלוס/מינוס הטוב בקבוצה, עם 17+.

ג'רמי פארגו, גולדן סטייט ווריירס, מול ג'ונה בולדן, פיניקס סאנס. AP
זה הזמן שלהם לפרוח? פארגו ובולדן/AP

פארגו, ששיחק תקופות קצרות ב-NBA במדי ממפיס, קליבלנד ופילדלפיה, הוא הסיפור המעניין יותר. בגיל 33, אחרי שלוש קדנציות במכבי תל אביב, גיחות לסין ולבנון, חזר פארגו לליגה הטובה בעולם אחרי שבע שנים מהדלת האחורית. אחרי שלא הרשים בעונה שעברה במכבי תל אביב, הרכז הוותיק התחיל את העונה בסנטה קרוז ווריירס, קבוצת הבת של גולדן סטייט, והעמיד ממוצעים של 16.8 נקודות, 7.3 אסיסטים ו-3.4 ריבאונדים. זה הספיק לו כדי להשיג חוזה לעשרה ימים בגולדן סטייט, שעברה מהפכה בסגל בעקבות הטריידים הרבים בהם היתה מעורבת.

בשלושה משחקים במדי הווריירס העמיד פארגו ממוצעים של 8.3 נקודות ו-2.7 אסיסטים, שאמורים להספיק לו כדי להרוויח חוזה נוסף לעשרה ימים, שאחריו ייתכן שיקבל חוזה קבוע.

סטיב קר החמיא לו במהלך סוף השבוע, ואמר ש"אני חושב שהרבה פעמים קריירת ה-NBA תלויה בהתאמה לקבוצה הנכונה. ג'רמי שחקן NBA, אבל הוא פשוט לא הגיע לסיטואציה המתאימה עד עכשיו. השחקנים הכי טובים בליגה מתאימים לכל קבוצה, הם יצטיינו בכל מקום. אבל עבור שחקנים כמוהו, התאמה היא הכל. אז יכול להיות שעכשיו הוא יפצה על השנים האבודות מחוץ לליגה".

ב"סן פרנסיסקו כרוניקל" התרשמו גם כן לטובה מפארגו. "ג'רמי פארגו הוא דוגמא נהדרת לכמה דק הקו שבין להיות שחקן דומיננטי בג'י-ליג לבין להיות שחקן של 10 שנים ב-NBA. ברור שאם הדברים היו מסתדרים לו קצת אחרת, הוא היה יכול להיות רכז מחליף עם המון ותק ב-NBA".

עוד בוואלה!

השופטים התבלבלו בספירה ו"שדדו" את ארון גורדון, שרמז לקנוניה

לכתבה המלאה
ג'רמי פארגו שחקן מכבי תל אביב. דני מרון
ובישראל הוא נראה ככה. פארגו/דני מרון

ג'ונה בולדן אמנם צעיר יותר, אבל ייתכן שגם עבורו החוזה הנוכחי בפיניקס הוא חבל ההצלה האחרון ב-NBA. בעונה הנוכחית מעמדו של בולדן בפילדלפיה, שבחרה בו בדראפט 2017 והחתימה אותו על חוזה לשנתיים ב-2018, דעך בצורה משמעותית. אחרי 44 משחקים במדי הסיקסרס בעונה שעברה, העונה הוא שותף בארבעה משחקים בלבד. בסופו של דבר גם שוחרר, אולם פיניקס מיהרה להחתים אותו על חוזה זמני.

עוד באותו יום הוא כבר ערך את הופעת הבכורה המוצלחת, ואם לשפוט על פי המספרים והמחמאות, גם הוא עשוי לקבל חוזה נוסף לעשרה ימים.

"הוא שיחק מצוין", שיבח אותו דווין בוקר השבוע. "לחתום על חוזה בקבוצה חדשה, לשחק בה באותו יום ולקבל כל כך הרבה דקות, זה דבר די מדהים. אני מברך אותו ומקווה שהוא ינצל את ההזדמנות. הוא הותיר חותם מיידי, אז עד עכשיו הסימנים מאוד חיוביים".

ג'ונה בולדן, שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
בקרוב שוב באירופה? ג'ונה בולדן/ברני ארדוב

על רקע הצ'אנס של פארגו ובולדן, מעניין לעקוב אחרי אקס נוסף של הצהובים, דראגן בנדר, שעדיין מחפש קבוצה ב-NBA אחרי ששוחרר ממילווקי.

על פי הדיווחים האחרונים מינסוטה מביעה בו עניין ועשויה להחתימו בקרוב על חוזה זמני, אולם ייתכן שמחכה לו עתיד מבטיח יותר באירופה: צסק"א היתה על סף סיכום איתו בקיץ האחרון, וגם פנרבחצ'ה ואנדולו אפס היו בין המתעניינות.

דרגאן בנדר שחקן פיניקס. AP
מחוזר על ידי קבוצות העל של אירופה. בנדר/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully