וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ודו: פיטר פלצ'יק עם זהב בגרנד סלאם פריס, טדי רינר הפסיד לראשונה מאז 2010

הישראלי רשם את ההישג הכי גדול שלו, עם מדליית זהב בתחרות היוקרתית בפריס, שם הצרפתי האגדי נוצח אחרי 154 ניצחונות

יוטיוב

בווידאו: שיא העולם של ארמנד דופלנטיס בקפיצה במוט

פיטר פלצ'יק (עד 100 ק"ג) רשם הערב (ראשון) בפריס את ההישג הגדול בקריירה שלו, עם מדליית זהב בתחרות הכי יוקרתית בסבב הגרנד סלאם, וסך הכול זהב שישי בקריירה ושני ברציפות. אחרי שניצח יריבים מרוסיה, בלארוס וקנדה בשלבים המוקדמים וגם את ההולנדי מיכאל קורל בחצי הגמר, פלצ'יק פגש את וארלם ליפארטליאני, בעבר פעמיים אלוף אירופה ומדליסט הכסף מריו 2016, ונכנס איתו לניקוד זהב. הישראלי ספג עונש שני בדקה השנייה של ניקוד הזהב, אבל בסופו של דבר הגאורגי ספג עונש שלישי כשניסה לבצע תרגיל וזה הספיק כדי להכריע את הקרב לטובת פלצ'יק.

שגיא מוקי (עד 81 ק"ג) ניצח יריבים מיוון, מדגסקר ואיטליה לפני שהפסיד לאוזבקי שארופידין בולטאבואב, ועבר לבית הניחומים, שם הפסיד לקנדי אנטואן ולואה-פורטייה, מדליסט הארד מאליפות העולם.

אורי ששון (מעל 100 ק"ג), שזכה בזהב בגרנד פרי תל אביב לפני כשבועיים, הודח כבר בקרב הראשון שלו כשנכנע לקובני אנדי גרנאדה. גם לי קוכמן (עד 90 ק"ג) סיים את דרכו מוקדם מאוד כשהפסיד בסיבוב הראשון לרוברט פלורנטינו מהרפוליקה הדומיניקנית.

פיטר פלצ'יק ג'ודוקא ישראלי, 2018. GettyImages
זהב שישי בקריירה. פיטר פלצ'יק/GettyImages

מוקדם יותר, דבר נפל בעולם הג'ודו. טדי רינר, אולי גדול הג'ודוקא בכל הזמנים, הפסיד בגרנד סלאם פריס - ההפסד הראשון שלו אחרי תשע וחצי שנים, אחרי 154 ניצחונות רצופים.

הפנומן בן ה-30 התקשה כבר בקרב הראשון שלו היום נגד ריכרד סיפוש ההונגרי, אבל לבסוף ניצח. בסיבוב השני הוא גבר על שטפן הגי האוסטרי ושם זה נגמר. בסיבוב השלישי המתין לו קוקורו קאגאורה היפני, שבעזרת ווזארי רשם את הסנסציה.

קאגאורה כבר הקשה על רינר במפגש הקודם שלהם, באוקטובר האחרון בברזיליה, אבל אז הצרפתי ניצח בניקוד זהב. היום הוא נראה כבד וקהה ופתאום מדליית זהב אולימפית בטוקיו, כבר לא נראית כמו עניין של מה בכך. גם ההפסד הקודם של רינר היה ליפני, אי שם ב-13 בספטמבר 2010 בתחרות בטוקיו. אז הוא נכנע לדייקי קאמיקאווה ומאז לא הפסיד אפילו פעם אחת.

רינר שולט ביד רמה במשקל מעל 100 ק"ג כבר למעלה מעשור. הוא זכה בשתי מדליות זהב אולימפיות ב-2012 ו-2016 (אחרי מדליית ארד ב-2008) וגם מחזיק בשמונה מדליות זהב עולמיות. הוא לא הפסיד אפילו קרב אחד מ-2010 והמאזן שלו ב-231 קרבות (כולל היום) פשוט מדהים: 221 ניצחונות ו-10 הפסדים.

טדי רינר ג'ודוקא צרפתי. AP
דווקא בפריס. טדי רינר/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully