וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משחקי הרעב: אלונה ברקת נחושה להחזיר את הפועל באר שבע למרכז הבמה

9.2.2020 / 14:00

אקולטסה נבחר מבין מאות מועמדים, וארן וסימאו היו מבוקשים כבר בעבר וגאנם "נגנב" ממכבי תל אביב. מעל לכל דבר אחר, המהלכים האחרונים של הפועל באר שבע הוכיחו: אלונה ברקת עדיין רעבה

צילום וידאו: לילך וייס, עריכת וידאו: ירדנה עבודי פוקס

כשהפועל באר שבע יצאה למסע הרכש המאסיבי שלה בחלון ההעברות שנסגר ביום חמישי האחרון, היא חשבה על העונה הבאה יותר מעל זו הנוכחית. בל נזלזל לרגע בגביע המדינה וגם לא בכרטיס לאירופה דרך הליגה, משימות חשובות כשלעצמן לעונה הנוכחית, אבל הצירוף הדרמטי של ארבעה שחקנים ביומיים (יסלח לנו ירדן קרישטול) מכוון לעונה הבאה ולכמיהה של אלונה ברקת לחזור להיות מתמודדת אמיתית על אליפות.

פתיחת החלון החורפי שהייתה בסמיכות להגעה של יוסי אבוקסיס להפועל באר שבע, לא לימדה שהקבוצה תבצע כזו מתיחת פנים. הרי אם חנן ממן לא היה פונה באמצע השבוע שעבר לאסי רחמים ולאבוקסיס ומבקש לעזוב, לא הייתה נולדת עסקת חליפין עם בית"ר ירושלים ואנתוני וארן לא היה נוחת בבירת הנגב. אלא שדבר גרר דבר אחר, וכך נבנה לו הפאזל שאת תוצאותיו אפשר יהיה למדוד רק בהמשך.

וארן למשל, היה שחקן שבהפועל באר שבע רצו לשים עליו את היד בקיץ האחרון. אין יותר מדי שחקני חוד ישראלים עם נוכחות כמו שלו ברחבה. הוא גבוה, יש לו משחק ראש מצוין ובמועדון רצו אותו בקיץ, אבל זה לא הסתייע. "בן שהר נשחק כאן בלי שיהיה לו מחליף אמיתי", הודו בסוף השבוע במועדון. "חוסה אנחל קאריו היה צריך להיות השחקן שייתן לבן את המנוחה שלו ויוריד ממנו את העול. אחרי שהוא שוחרר, לא הגיע מישהו שיחלק עם בן את הדקות".

חנן ממן שחקן הפועל באר שבע. דני מרון
הרגיש כבר הרבה זמן שהוא רוצה לעזוב. ממן/דני מרון

וארן הגיע בטרייד עם חנן ממן ובהפועל באר שבע עוד לא יודעים האם להרגיש הקלה שנפטרו מהחוזה הגבוה של הקשר שהיה אמור להסתיים רק בקיץ 2022, או שמא לחוש שלא הוציאו ממנו את כל מה שהיו יכולים. "זה לא היה הסבב הראשון בין חנן לבין הקבוצה", מספר מקורב לשחקן, "זה לא נולד בשבוע שעבר. חנן הרגיש כמה פעמים שהוא רוצה לגמור ולעזוב, כך שהפעם, כשהוא בא וביקש מאסי ומיוסי, לא היה כנראה טעם מבחינתם להחזיק אותו או לבקש ממנו לחשוב שוב על הצעד שלו".

בבאר שבע מאשרים: "חנן ממן היה רגיל למעמד אחר והיה קשה לו שהוא שיחק פחות. הוא דמות חיובית מאוד למועדון ומעולם לא עשה בעיות כשלא שיחק. זה היה מאוד טבעי שהוא יהיה נחוש ובשל ויבקש לעזוב. בעבר הדברים היו יותר אמוציונליים מצדו והוא עשה את המהלכים כדי לקבל יותר הכרה. הפעם הבקשה שלו לעזוב הייתה החלטית והיה ברור שאין טעם להילחם על זה שהוא יישאר".

כמו שבית"ר ירושלים עשתה את החשבון שלה והעדיפה לשחרר את וארן מכיוון שאלירן עטר הגיע, בבאר שבע לא התנגדו לשחרור ממן. הרי נאור סבג נשאר, תומר יוספי מחזק את מעמדו ואל ז'וזואה הצטרף גם הפורטוגלי דויד סימאו. כל הרביעייה התחרתה עם ממן על דקות משחק ולקבוצה יש מספיק שחקנים בעמדות הללו.

קייס גאנם נתפס בבאר שבע כחלוץ צעיר, פיזי ומהיר, עם פוטנציאל גדול. בכמה סיבובים קודמים בדקו בבאר שבע את האפשרות לקנות אותו מהפועל רעננה, אבל הסכומים היו גבוהים מאוד ולא היו רלוונטיים. אשר אלון רצה כמעט כפול ממה שמכר אותו בסופו של דבר, כך שהפעם המחיר התאים לבאר שבע, מה עוד שאלונה ברקת הצליחה "לקחת" ממכבי תל אביב שחקן בו היא התעניינה זמן רב. זו כשלעצמו סיבה מספיק טובה כדי לבצע את הרכישה.

בבאר שבע לא חושבים לרגע שהבאת גאנם ו-וראן ביחד היא מוגזמת. "בכל הקבוצות הגדולות יש שלושה חלוצים. נייג'ל האסלביינק מקוטלג כשחקן כנף ולא כחלוץ", מדגישים בקבוצה. "יש לנו עכשיו יותר עומק עם בן שהר. אסור לשכוח שיוסי גם משחק לא פעם 5:3:2 עם שני חלוצים, כך שהרבה פעמים שני חלוצים ישחקו יחד. הרוטציה תהיה נכונה ובריאה".

קייס גאנם, הפועל באר שבע. האתר הרשמי של הפועל באר שבע, אתר רשמי
אשר אלון הפחית את הדרישות והדרך נסללה. גאנם/אתר רשמי, האתר הרשמי של הפועל באר שבע

דויד סימאו היה ההחתמה הראשונה בשבוע שעבר. כבר הרבה זמן שבאר שבע עוקבת אחרי הפורטוגלי. הוא יותר פיזי וקשוח מז'וזואה ואמור לתת לבאר שבע עוד כוח בקישור האחורי. יוסי אבוקסיס הדגיש באחת ממסיבות העיתונאים האחרונות שלו שהוא לא רוצה לעשות את הדברים תחת לחץ ושהוא לא רוצה להתחייב לחוזים ארוכי טווח כבר עתה.

ההגעה של סימאו ושל אלטון אקולטסה, לא מחייבת את באר שבע לעונה הבאה. האופציה לרכוש אותם היא שלה. סימאו יצטרך להוכיח את עצמו כדי שבאר שבע תוציא 400 אלף יורו ותרכוש אותו מא.א.ק אתונה ואותו דבר יצטרך לעשות אקולטסה, שכרטיסו שייך לסנט טרוידן הבלגית.

בעוד שסימאו רצה להגיע לבאר שבע כי באתונה כבר לא שיחק ובגלל שיש לו כאן שני חברים פורטוגלים, מיגל ויטור וז'וזואה, אקולטסה החליט להגיע לבאר שבע בעיקר כי הוא מאמין, עד כמה שזה נשמע מוזר, שמבאר שבע יש לו סיכוי יותר טוב להימכר לקבוצה משמעותית באירופה מאשר מסנט טרוידן.

בניגוד לסימאו שהגיע בהשאלה ללא תמורה, ההשאלה של אקולטסה תעלה לבאר שבע 50 אלף יורו והמחיר שהיא תשלם עליו אם תרצה לרכוש אותו, ינוע סביב חצי מיליון יורו. "הצוות צפה במאות שחקני כנף", מספרים במועדון. "מה שתפס את העין באלטון היה הרעב שלו, המהירות, האגרסיביות והבעיטה המצוינת בשתי רגליים. לאלטון לא היו יותר מדי שאיפות בסנט טרוידן. זה מועדון קטן בלי הרבה ציפיות ובשבילו, כשהוא בן 24, יכולות להיות אפשרויות כלכליות עתידיות טובות יותר דווקא אם הוא ישחק בבאר שבע".

שחקן הפועל באר שבע, אלטון אקולטסה. אסף חיימוביץ, מערכת וואלה!
"מה שתפס את העין היה הרעב שלו, המהירות, האגרסיביות והבעיטה המצוינת בשתי רגליים". אקולטסה/מערכת וואלה!, אסף חיימוביץ

כך או אחרת כאמור האופציה היא של המועדון והדבר האחרון שרוצים בקבוצה הוא לגלות שסימאו ואקולטסה לא מספיק טובים. "לבנות שוב הכל מהתחלה בקיץ זה סיפור לא פשוט, למרות שהאופציות בקיץ יותר מגוונות", אומרים בקבוצה. "כולנו מקווים שסימאו ואלטון ייתנו לאלונה סיבות להכניס את היד לכיס ולרכוש אותם".

מאז סגירת חלון ההעברות ביום חמישי בערב מדברים בהפועל באר שבע במונחים של ריענון, הגדלת התחרות, אפילו החייאה מחדש. אפשר להביט על הדברים בצורה צינית ולהמר שהקבוצה תיכשל, אבל אפשר גם להסתכל על מה שנעשה במועדון במשקפיים אחרים ולתהות האם הפועל באר שבע מסוגלת לצאת לסיבוב נוסף על הגלגל עם אופציה למיקום בראשו. מה שבטוח זה שרוח הקרב של אלונה ברקת עדיין קיימת ויצר התחרות לא נותן לה להיעלם כל כך מהר ממפת הכדורגל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully