וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריבאלדו: "למסי יש כל זכות שבעולם לכעוס על אבידל"

כוכב העבר הברזילאי עמד לצדו של הפרעוש בסכסוך המתוקשר. כריסטוף דוגארי תקף את התנהלות האלופה: "מועדון בדיחה, הכל שם נעשה הפוך". בבארסה דווקא מרוצים

העימות הפומבי בין ליאו מסי לאריק אבידל/רויטרס

אם המשבר מחוץ למגרש לא הספיק, הרי שברצלונה הגיע אמש (חמישי) גם לכר הדשא עצמו, כשהאלופה הפסידה 1:0 לאתלטיקו בילבאו בדקה ה-93, והודחה ברבע גמר הגביע הספרדי - דווקא באחד ממשחקיו הטובים ביותר של קיקה סטיין בתפקיד. "מהלך גרוע אחד עלה לנו בגביע", אמר סרג'יו בוסקטס המתוסכל בסיום. "שיחקנו טוב והגיע לנו לעלות. לא רצינו לעוף, אבל עדיין נותרו לנו עוד שני מפעלים בהם נילחם עד הסוף. צריך להמשיך הלאה".

סטיין השמיע דברים דומים: "הכל הלך טוב מלבד התוצאה. זה עצוב שהודחנו, אבל אני חושב שעשינו צעד קדימה בדברים שהיינו צריכים לשפר. אקח איתי הרבה דברים מהמשחק הזה, מלבד התוצאה. על ג'רארד פיקה, שנפצע וירד מכר הדשא בדקה ה-80, אמר המאמן: "היה לו חום והוא הרגיש קצת חלש, הוא כנראה עבד קשה מדי, אבל אני לא חושב שהפציעה חמורה".

פיקה עצמו נשאל על חילוקי הדעות בין ליאונל מסי ואריק אבידל ואמר: "כולם יודעים מה הם עשו נכון ומה לא נכון. עדיף שלא נטיח אחד בשני דברים מעכשיו עד סוף העונה, כי זה לא עוזר. אנחנו צריכים להתמקד בעצמנו, בסגנון שלנו ובלנצח. יש לנו את היכולת לנצח, האחדות בחדר ההלבשה הזאת היא עצומה. אנחנו מאוד בטוחים בעצמנו, אנחנו מרוצים מאיך ששיחקנו ואיך שהגבנו לרעשים מבחוץ. זה קשה מאוד לעוף מהגביע, אבל לקחנו צעד חשוב קדימה".

גם הנשיא ג'וזפ מריה ברתומאו לא התרגש מההדחה: "היו לנו מצבים מצוינים לנצח, היינו טובים וצריך לשבח את השחקנים על מה שעשו. הם גילו תשוקה ורצון לנצח, ועכשיו נישאר עם הליגה וליגת האלופות. אם נשחק ככה, אין לי ספק שההצלחה תגיע".

מי שנשמע עצבני מכולם היה ג'ורדי אלבה, שיצא נגד אריק אבידל על שהעלה את מפלס הלחץ במועדון. "זורקים עלינו מספיק חרא מבחוץ, אז לא צריך לזרוק חרא על עצמנו מבפנים", אמר המגן. "אבידל היה שחקן, הוא אהוב על ידי האוהדים ובגלל הוא אמור לדעת איך זה מרגיש בתוך חדר ההלבשה".

בתוך כך כוכבה הברזילאי לשעבר של ברצלונה ריבאלדו, ששיחק בקבוצה בשנים 1997-2002 עמד לצדו של מסי בתקרית עם אריק אבידל, וטען כי לפרעוש "יש כל זכות שבעולם לכעוס על אבידל על הצורה בה התלונן על מקצועיותם של חלק מהשחקנים באימונים". הברזילאי ציין את העובדה שעל אף הביקורת, מנהלה הצרפת של ברצלונה לא ציין שמות ובכך "הטיל צל על כל הסגל".

הברזילאי הוסיף וטען כי על אף שקשה לו לדבר על הסיטואציה היות והוא לא חלק מהמועדון ולא מעורה בכל הפרטים, הוא מאמין כי "מסי ניסה בסך הכל להגן על חבריו ועל עצמו, כשהוא מנסה לשמור על המוניטין שלו ובד בבד להבין מי השחקנים אליהם מתייחס אבידל". ריבאלדו אמנם סייג והסביר כי לדעתו "אבידל לא עשה זאת בכוונה רעה, אך בסופו של דבר פגע במועדון".

עוד בוואלה!

ברצלונה הודחה מהגביע הספרדי אחרי הפסד 1:0 לאתלטיק בילבאו

לכתבה המלאה
ריבאלדו שחקן ברצלונה בשנת 2000. GettyImages
מתייצב לצד מסי בסכסוך עם אריק אבידל. ריבאלדו במדי ברצלונה/GettyImages

לטענתו של כוכב העבר שזכה בין השאר עם ברזיל במונדיאל 2002, כל הבלאגן שיצר הריאיון של אבידל הוביל בעקיפין למפלה בגביע מול בילבאו. "אבידל היה נאיבי", סיכם ריבאלדו. "זה היה ברור שהציטוטים שלו יעוררו הד תקשורתי גדול. הוא למעשה הכריח את מסי להגיב. המפסידה הכי גדולה מכל הסיפור הזה היא ברצלונה".

המשבר הניהולי האחרון התווסף לעוד מספר רגעים מפוקפקים שעברו על קבוצת הפאר הקטלאנית בשנים האחרונות, מה שהביא את שחקן העבר הצרפתי כריסטוף דוגארי לצאת למתקפה. "לברצלונה יש כרגע תדמית רעה מאוד ומעט מאוד אלגנטיות", אמר אלוף העולם ב-1998. "זה מועדון בדיחה. הכל נעשה שם הפוך והרושם שמתקבל הוא שאין שום תכנון. הדבר החשוב היחיד הוא לגרום לנשיא להיבחר מחדש. הם לא מבינים אחד את השני ובכל חלון העברות יש בעיה בקבוצה".

דוגארי, ששיחק במועדון למשך תקופה קצרה בעונת 1997/98, הוסיף ואמר: "מאז העזיבה של צ'אבי ואינייסטה הם הוציאו המון כסף, אבל לא הצליחו למצוא איכויות. יש לברצלונה הרבה בעיות, מעל הכל הדתמית. ליותר מדי אנשים במועדון אין את האלגנטיות והקלאסה שצריכה להיות במועדון שכזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully