וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יאניס ספרופולוס: "הפציעות זה חלק מהחיים, נמשיך להילחם עד הסוף"

4.2.2020 / 17:27

מאמן מכבי תל אביב התייחס לבעיית הפצועים לקראת המפגש עם חימקי, וגם להפסדים בתקופה האחרונה: "אנחנו צריכים סבלנות". הרוסים יגיעו ללא ג'רמי אוואנס ואנתוני גיל

צילום וידאו: דני מרון, עריכת וידאו: ניר חן

בווידאו: התגובות להפסד של מכבי תל אביב מול ריאל מדריד

מכבי תל אביב תפגוש מחר (רביעי, 21:05, שידור ישיר בספורט 5) את חימקי מוסקבה במסגרת המחזור ה-23 ביורוליג. הצהובים מגיעים למשחק אחרי שני הפסדים רצופים, כולל הפסד ביתי ראשון לריאל מדריד בחמישי האחרון, והפסד ליגה ראשון להפועל אילת במוצאי שבת. הצהובים טרם רשמו רצף של שלושה הפסדים בימיו של יאניס ספרופולוס במועדון, ויקוו לשמור על נתון זה. חימקי מוסקבה, המדורגת במקום ה-12 המאכזב, ניצחה רק 9 משחקים מ-22, כולל נתון חלש של שלושה ניצחונות ב-14 המשחקים האחרונים.

השאלה הגדולה סביב מכבי תל אביב בימים האחרונים היא מידת כשירותו של סקוטי ווילבקין להתמודדות. הכוכב של הצהובים שהאריך את חוזהו רק בשבוע שעבר לשלוש שנים נוספות, נפצע במשחק באילת כשנקע את קרסולו ובצילום שנערך לו נשללה פציעה חמורה. במכבי עושים מאמצים כדי להכשירו להתמודדות, כשווילבקין נחוש לא לפספס משחקים. עם זאת, בקבוצה לא יסכנו אותו אם בעלייה לפרקט יש סיכוי להחמרת הפציעה.

במכבי תל אביב משדרים בימים האחרונים כי למרות ההפסדים האחרונים אין לחץ והמצב בו נמצאת הקבוצה הוא עדיין מצוין לקראת המשך הדרך. במועדון מתרכזים אך ורק במשחק נגד חימקי מוסקבה, ולא מסתכלים לעבר ההתמודדות נגד פנרבחצ'ה ביום שישי, כך שלא צפויה חלוקת דקות משמעותית. מי שעוד יעמוד במוקד המשחק הוא אותלו האנטר שהאריך את חוזהו לעונה נוספת בקבוצה.

אות'לו האנטר שחקן מכבי תל אביב נחסם על ידי וולטר טבארס שחקן ריאל מדריד. דני מרון
יגיע למשחק אחרי הארכת החוזה. האנטר/דני מרון

מאמן הצהובים יאניס ספרופולוס התייחס למשחק מחר: "אנחנו צריכים לשחק את המשחק שלנו, לשחק את ההגנה שלנו ולמצוא את הדרך הנכונה להתקיף. זה נכון שאנחנו לא במצב האידיאלי עם כל הפציעות, אבל נעשה את הטוב ביותר שלנו. אני מקווה שנהיה מרוכזים מספיק. אני סומך על השחקנים שלי, השחקנים החדשים מתחילים להסתגל. אמארה עדיין קצת בג'ט לג ויקח לו קצת זמן להיכנס לעניינים אבל זה יקרה בקרוב. מאמין שהאוהדים יעמדו לצדנו ויעזרו לנו לחזור לעצמנו לאחר ההפסדים האחרונים".

על הפצועים: "נפצעו לנו שישה שחקנים, זו בעצם קבוצה חדשה. זו המציאות - אלה החיים. הרבה שואלים "מי אשם?" - זו לא אשמתו של אף אחד. במקרה של נייט וולטרס (בפציעה הראשונה) הוא נפגע במשחק יורוליג אחרי שנח ממשחק הליגה שקדם לו, כך שזה יותר עניין של מזל מאשר עומס. פנרבחצ'ה סבלה מפציעות בעונה שעברה לקראת הסוף וזה בא לה בזמן הכי לא נכון. אנשים צריכים להבין - כשאתה משחק 80 משחקים, הסיכויים לפציעות גבוהים יותר. אני סומך על הסגל, הוא יכול להתמודד ברמות הכי גבוהות של היורוליג. אנחנו נותנים הכל, נותנים את הלב. אני מבטיח לקהל שלמרות שאנחנו לא בשיא שלנו כרגע, אנחנו נמשיך לתת הכל. אנחנו בעמדה טובה, אנחנו במקום החמישי. אנחנו מכבי ואנחנו נילחם עד הסוף, אבל כרגע אנחנו צריכים סבלנות".

על חוסר המנוחה של ווילבקין: "ארון ג'קסון סבל מנקע בקרסול ועלה לשחק עם זריקה מול ריאל מדריד, לכן החלטתי לא לרשום אותו למשחק הליגה נגד אילת. אנחנו נשמור על ווילבקין יותר, כי הוא שחקן חשוב מאוד".

יאניס ספרופולוס מאמן מכבי תל אביב. דני מרון
מאמין בסגל. יאניס ספרופולוס/דני מרון

על היריבה: "גם חימקי סובלת מפציעות. זה לא קל מול ההתקפה שלהם. יש להם את שבד שהוא סקורר מוכשר מאוד. יש להם סגל מוכשר מאוד ומנוסה מאוד ביורוליג. לפי התוצאות עם מסוכנים מאוד באולמם הביתי, אבל גם בחוץ הם יכולים לעשות צרות. הם ניצחו את ריאל מדריד. אנחנו צריכים להיות מרוכזים ולעשות עבודה טובה".

חימקי מוסקבה נמצאת במשבר לא קטן. הקבוצה הקטנה של מוסקבה ניצחה בתקופה האחרונה רק את ריאל מדריד, וגם זה היה במשחק ביתי, כשבחוץ היא מנצחת פעמיים בכל העונה מתוך 11 משחקים. על אף התקופה הנוראית, מאמן הקבוצה רימאס קורטינייטיס נשאר בתפקידו.

את חימקי מוביל כרגיל אלכסיי שבד עם 21.4 נקודות ו-5.7 אסיסטים. מלבדו קולעים עוד שני שחקנים בספרות כפולות - הפורוורד יאניס טימה והסנטר דווין בוקר. שחקנים מרכזיים נוספים בקבוצה הם הפורוורד יונאס ירבקו השבדי והגארד הסרבי סטפן יוביץ'. שחקני הפנים המובילים של הקבוצה, ג'רמי אוואנס ואנתוני גיל, לא יגיעו וכך גם הרכז המחליף כריס קריימר.

אלכסיי שבד שחקנה של חימקי מוסקבה. GettyImages
מוביל את חימקי. שבד/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully