וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעקוף את פדרר ונדאל? מאטס וילאנדר טוען: "נובאק דג'וקוביץ' יכול להפוך לגדול בכל הזמנים"

טניסאי העבר ופרשן "יורוספורט" דיבר על המאבק לשיא תארי הגרנד סלאם: "ייתכן שהשנה תסתיים עם 20 לפדרר ונדאל ו-19 לדג'וקוביץ'". נולה עשוי להיקנס על התקרית שבה נגע פעמיים בשופט: "לא יכולתי להאמין שהוא מזהיר אותי"

תקציר גמר אליפות אוסטרליה: נובאק דג'וקוביץ' מול דומיניק תים/באדיבות אלהקום יח"צ יורוספורט

בווידאו: תקציר גמר אליפות אוסטרליה

נובאק דג'וקוביץ' זכה אתמול (ראשון) בתואר הגרנד סלאם ה-17 בקריירה שלו. הסרבי חזר מפיגור במערכות ל-4:6, 6:4, 6:2, 3:6, 4:6 מול דומיניק תים בגמר אליפות אוסטרליה כדי לזכות בתואר במלבורן בפעם השמינית. עכשיו, כשנולה רחוק שתי זכיות בלבד מרפאל נדאל ושלוש מרוג'ר פדרר, עולה שוב השאלה האם הוא יכול לעבור את שני המוליכים ולהיזכר כשיאן הזכיות בתארי גרנד סלאם בכל הזמנים.

דג'וקוביץ' בעצמו התייחס לסוגייה אחרי הניצחון מול תים וטען שזו בהחלט אחת המטרות שלו. טניסאי העבר מאטס וילאנדר, שמשמש כפרשן "יורוספורט", התייחס לנושא כשאמר: "זה מתקרב ומתקרב ובדרך כלל כשנובאק זוכה באליפות אוסטרליה יש לו שנה טובה לאחר מכן. האם הזכייה הזו הופכת אותו לפייבוריט לזכייה גם בווימבלדון, שם הוא יגן על התואר? כן ואז הוא כבר עם 18 תארי גרנד סלאם. זה הופך אותו גם לפייבוריט באליפות ארצות הברית ואז הוא יכול לזכות ב-19 שלו. בסוף השנה, יכול להיות מצב של שני טניסאים עם 20 תארים ואחד עם 19 או יותר כי נובאק יכול לזכות בכל התארים. זה ענק בשבילו לקראת המשך השנה. הפסד כאן היה גורם לו לאבד ביטחון. הוא בהחלט יכול להיות הגדול ביותר בכל הזמנים".

אלוף ווימבלדון לשעבר פאט קאש, שמשמש כפרשן ב-BBC, הוסיף: "אני חושב שרפא נדאל פייבוריט לזכייה ברולאן גארוס, אבל לא גדול כמו בעבר בגלל תים. אני חושב שלפדרר יש אפשרות לזכות עוד פעם בווימבלדון, אני באמת מאמין בזה. עדיין נשאר הרבה במירוץ הזה בין השלושה. לדג'וקוביץ' יש את מאזן הראש בראש הכי טוב מבין השלושה".

פרשן "ספורטקלוב" הסרבי סשה אוזמו כתב: "אני לא זוכר שראיתי את דג'וקוביץ' משחק ונראה בגמר גרנד סלאם כמו שהוא נראה נגד תים. הגישה שלו הייתה רעה, הוא לא מצא פתרון למשחק הקו האחורי של תים, נראה חסר סבלנות וכשהיו לו הזדמנויות הוא היה פאסיבי. למדנו כבר שאי אפשר להספיד את נובאק, אבל באותו רגע הוא נראה רע וזה נראה שהמשחק ייגמר רע מבחינתו. התא של תים היה בטירוף, המאמן שלו ניקולאס מאסו היה על הרגליים אחרי כל נקודה בעוד בתא של דג'וקוביץ' ניסו להרגיע ולעודד אותו. גם האוהדים הסרבים ביציעים השתתקו ותים נהנה מתמיכה של רוב הקהל.

"כתבו שהשחקנים עם הכי הרבה תמיכה הם: 1. פדרר 2. נדאל 3. מי שמשחק נגד דג'וקוביץ'. נכון, אבל זה מה שהופך את הזכיות שלו למתוקות יותר. בסוף המערכה השלישית דג'וקוביץ' הראה שוב איזה ניצוץ של משהו שהעיר אותו לקראת ההמשך. אני יודע שכולכם חושבים כבר על הדבר הבא, על זה שהוא יכול לעבור את פדרר ונדאל, אבל אני אומר שצריך ליהנות רק מהרגע ומסיפור האהבה הזה בין נובאק דג'וקוביץ' ואליפות אוסטרליה. אלוף הטורניר בנוהל".

נובאק דג'וקוביץ', טניסאי סרבי. רויטרס
יהפוך לגדול בכל הזמנים? דג'וקוביץ'/רויטרס

אגב, דג'וקוביץ' ספג אתמול לא מעט ביקורת על ההתפרצות שלו על השופט במשחק, והוא אף עשוי לספוג קנס אחרי שפעמיים נגע לו ברגל עם שתי מכות קטנות על הנעל שלו במהלך הגמר. הסרבי איבד את קור הרוח אחרי שפעמיים הוזהר על ידי השופט בעיכוב בהגשה. "הפכת את עצמך למפורסם", אמר דג'וקוביץ' בתסכול לשופט, "כל הכבוד. עבודה טובה בנאדם". הסרבי עלול להיקנס ב-20 אלף דולר, כיוון שהחוק אומר במפורש שנאסר בכל תוקףף לגעת בשופט הכיסא.

לטענת נולה, הוא לא עבר שום גבול. "להיקנס על נגיעה בנעל שלו?", אמר דג'וקוביץ', "לא ידעתי בכלל שזה אסור... אני חושב שזו הייתה נגיעה יפה, חברותית מאוד. זה לא היה אגרסיבי או אלים. פשוט לא יכולתי להאמין שהוא הזהיר אותי. החלפנו כמה מילים, אבל לא העלבתי אותו". אגב, דג'וקוביץ' במהלך המשחק גם איבד את קור הרוח, כשנשמע צועק לעבר הקהל במלבורן "Shut the fuck up" אחרי ההפרעות בין ההגשות שלו.

נובאק דג'וקוביץ' מתעמת עם השופט גמר אליפות אוסטרליה. GettyImages
"זו הייתה נגיעה יפה, חברותית מאוד. זה לא היה אגרסיבי או אלים". דג'וקוביץ' והשופט/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully