וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נובאק דג'וקוביץ' ניצח את דומיניק תים וזכה באליפות אוסטרליה

זכייה שמינית לנולה במלבורן ו-17 בטורניר גרנד סלאם. הסרבי חזר מפיגור במערכות וגבר על האוסטרי 4:6, 6:4, 6:2, 3:6, 4:6. תים המאוכזב כבר עומד על 3:0 במשחקי גמר גרנד סלאם

תקציר גמר אליפות אוסטרליה: נובאק דג'וקוביץ' מול דומיניק תים/באדיבות אלהקום יח"צ יורוספורט

בווידאו: תקציר הגמר

נובאק דג'וקוביץ' זכה היום (ראשון) באליפות אוסטרליה הפתוחה בפעם השמינית בקריירה. הסרבי בן ה-32, שהבטיח את חזרתו לפסגת הדירוג, גבר על דומיניק תים 4:6, 6:4, 6:2, 3:6, 4:6 במשחק על התואר וזכה בגרנד סלאם ה-17 שלו. הוא מרוחק כעת רק שתי זכיות מרפאל נדאל ושלוש מרוג'ר פדרר.

נולה אמנם שמר על מאזן נקי מהפסדים בכל משחקי הגמר אליהם הגיע באוסטרליה, אבל זה לא היה פשוט. לאורך רגעים ארוכים היום הוא נראה חסר תשובות לאנרגיות של תים ובעיקר למתקפות של האוסטרי עם חבטות כף היד, אבל אחרי שתי מערכות לא טובות, הוא ידע להטות את הרוח של המשחק לכיוון שלו.

תים שהחזיק במומנטום במשך שתי מערכות, לא הצליח להשלים את העבודה ונותר ללא תואר גרנד סלאם. אחרי שני הפסדים בגמר רולאן גארוס למלך הטורניר רפאל נדאל, היום הוא הפסיד במלבורן למלך של אוסטרליה, נובאק דג'וקוביץ'.

חמש הנקודות היפות ביותר בגמר

באדיבות אלהקום יח"צ יורוספורט
נובאק דג'וקוביץ' אחרי הזכייה באליפות אוסטרליה 2020. רויטרס
לא יודע להפסיד באוסטרליה. דג'וקוביץ'/רויטרס

מערכה 1

דג'וקוביץ' שייט ל-0:1 קליל ואחרי משחקון ארוך ועיקש, שבר את חבטות ההגשה של תים כדי לעלות ל-0:2. הסרבי המשיך לשלוט בקצב והתקרב לשבירה נוספת, לפני שהאוסטרי צימק ל-3:1 וסוף סוף עלה על הלוח. בפיגור 4:1, תים התחיל לגלות דומיננטיות, שבר והשווה ל-4:4. אחרי שניצח שלושה משחקונים רצופים, המומנטום היה בצד של האוסטרי, אבל הוא מיהר לאבד אותו. דג'וקוביץ' התעורר, עלה ל-4:5 ושבר במשחקון הבא שארך כשבע דקות. כדי לקבוע 4:6.

נובאק דג'וקוביץ' טניסאי סרבי. AP
והיה גם מהלך כזה. דג'וקוביץ'/AP

מערכה 2

אחרי שהפסיד שלושה משחקונים רצופים, תים גילה אופי, איזן ל-1:1, שבר בגיים הבא וטיפס ל-1:2. דג'וקוביץ' איבד אחיזה ברסן ונקלע ל-3:1, אבל במשחקונים הבאים הצליח לנווט כמעט כל כדור לבקהנד של יריבו וכך חזר בעקשנות ל-4:4. הרוח הייתה בגב של הסרבי, אבל כמו שקרה ליריבו לפני כן, הוא לא הצליח לנצל אותה. תים שבר מיד בחזרה, עלה ל-4:5 והשלים 4:6 במערכה כולה. 1:1 אחרי שני סטים.

מערכה 3

תים נראה נהדר בתחילת המערכה השלישית. חבטות הפורהנד שלו יצרו ווינרים, דג'וקוביץ' מצא את עצמו מתגונן שוב ושוב אפילו במשחקוני ההגנה שלו והאוסטרי השלים שלוש שבירות רצופות (כולל הסט הקודם) כדי לטפס ל-0:3. עד שהסרבי הצליח לנצח משחקון, הוא רק צימק ל-4:1. תים אמנם איבד שתי נקודות מערכה בהמשך, אבל היתרון שלו לא הוטל בספק והוא סיים את הסיפור עם 2:6.

מערכה 4

אחרי מערכה רעה מאוד מבחינתו, דג'וקוביץ' נראה טוב בכניסה לסט הרביעי. המשחק שלו היה יותר אגרסיבי ומדויק והוא עלה ל-1:2. שני היריבים סיפקו כמה ראלים יפים ושמרו על משחקוני הגשה. דג'וקוביץ' עלתה ליתרון, תים השווה וחוזר חלילה. כשהוא ביתרון 3:4, הסרבי סוף סוף הצליח לשבור ועלה ל-3:5, בדרך ל-3:6.

מערכה 5

המערכה המכריעה נמשכה מאותו מקום בו הרביעית הסתיימה. תים אמנם הצליח לשמור על חבטות ההגשה שלו פעם אחת, אבל הנקודות שלו היו קשות ואלו של הסרבי קלות. דג'וקוביץ' שבר ל-1:2, הציל שתי נקודות שבירה במשחקון הבא ועלה ל-1:3 ול-2:4. תים נלחם אבל לא הצליח לשבור ולבסוף דג'וקוביץ' ניצח 4:6 במערכה המכריעה ובתואר.

אוהדיו של דג'וקוביץ' מחוץ לרוד לייבר ארינה

הטקס אחרי הגמר

באדיבות אלהקום יח"צ יורוספורט

עשר הנקודות היפות ביותר בטורניר

באדיבות אלהקום יח"צ יורוספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully