וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברפול באנגליה, מכבי בישראל: תשע הקבוצות הבלתי מנוצחות של אירופה

3.2.2020 / 13:30

בעונה שעברה הפסידה מכבי תל אביב את תואר ה"אינבינסיבל" ברגע האחרון לפאוק סלוניקי. גם הפעם יש לה תחרות מיוון, אבל גם משתי קבוצות עם נציגים ישראלים, מההגנה הטובה באירופה וכמובן מהקבוצה הדורסנית של קלופ. תמונת מצב

צילום וידאו: דני מרון, עריכת וידאו: נועה לוי

בווידאו: התגובות אחרי ה-1:1 של מכבי תל אביב בבאר שבע

בעונה שעברה הייתה מכבי תל אביב חזק במרוץ - אחת מבין שתי הבלתי מנוצחות האחרונות בכדורגל האירופי. אלא שבסופו של דבר הקבוצה של ולאדן איביץ' נוצחה על ידי בני יהודה בפלייאוף, וכך האקסית שלו פאוק סלוניקי הייתה היחידה באירופה שהשלימה עונה ללא הפסד, לצד הזכייה בדאבל ביוון.

אחרי 21 מחזורים בליגת העל, מכבי תל אביב שוב בעמדה דומה. מוליכת ליגת העל מחזיקה במאזן של ניצחונות ותוצאות תיקו בלבד, ויכולה לפנטז על עונה נטולת הפסדים. הצהובים עשו את זה פעמיים בעבר הרחוק (1953/54 ו-1957/58) אבל בעונות קצרות של 22 משחקים - מאזן שהקבוצה הנוכחית יכולה להשוות כבר הערב (שני) מול הפועל רעננה. היחידה שעשתה את זה בישראל בעונה ארוכה הייתה מכבי חיפה בעונת 1993/94 (39 משחקים).

כרגע, קצת יותר משלושה חודשים לסיום העונה, למכבי תל אביב יש שמונה מתחרות בכל רחבי היבשת, והבכירה שבהן היא כמובן אלופת אירופה ליברפול שדורסת את הפרמיירליג. ומי עוד במרוץ להשגת עונה ללא הפסד? הנה תמונת מצב.

שחקני מכבי תל אביב חוגגים. דני מרון
הפעם יש תחרות. שחקני מכבי תל אביב/דני מרון

ליברפול

25 משחקים, 24 ניצחונות ותיקו בודד
יתרון בפסגה: 22 נקודות

הקבוצה של יורגן קלופ בעונה היסטורית, שוברת שיאים מדי שבוע ואולי בדרך להיות האלופה הטובה אי פעם בכדורגל האנגלי. אם מחשבים גם את העונה שעברה, אז לליברפול כמו למכבי תל אביב יש הפסד אחד בלבד. המאזן הכולל של ליברפול, מאז פתיחת העונה הקודמת, עומד על 54 ניצחונות ו-8 תוצאות תיקו לעומת הפסד בודד ב-63 משחקים, ושל מכבי תל אביב בליגה בעידן איביץ' על 42 ניצחונות, 14 תוצאות תיקו והפסד אחד ב-57 משחקים.

שחקני ליברפול חוגגים. GettyImages
המאזן הכי טוב באירופה. שחקני ליברפול/GettyImages

רד בול זלצבורג

18 משחקים, 13 ניצחונות ו-5 תוצאות תיקו
יתרון בפסגה: 2 נקודות

אלופת אוסטריה הייתה בעמדה דומה גם בעונה שעברה, כשיצאה לפגרת החורף ללא הפסד, ואז חזרה והפסידה 2:0 לראפיד וינה במחזור ה-19. זה היה ההפסד היחיד שלה בעונה הסדירה ובפלייאוף היה לה אחד נוסף וחסר חשיבות, באליפות שהושגה ב-12 הפרש. העונה, לעומת זאת, יש לה תחרות מצד לאסק לינץ שמפגרת אחריה בשתי נקודות בלבד.

לודוגורץ

20 משחקים, 14 ניצחונות ו-6 תוצאות תיקו
יתרון בפסגה: 5 נקודות

גם אלופת בולגריה יצאה לפגרת החורף עם מאזן נקי מהפסדים, אחרי שבעונה שעברה הפסידה כבר במחזור השלישי. לודוגורץ, קבוצתם של טאלב טואטחה, דן ביטון ומאוויס צ'יבוטה, ספגה שמונה שערים בלבד והייתה הכי קרובה להפסד במחזור ה-19, קצת לפני היציאה לפגרה, כשהמחליף הפולני יקוב סברצ'וק השווה ל-1:1 בדקה ה-84 בבית מול צ'רנו מורה ורנה.

שחקן לודוגורץ רזגארד, קלאודיו קשרו. רויטרס
לודוגורץ יצאה לפגרת החורף ללא הפסדים. הסקורר קלאודיו קשרו/רויטרס

אולימפיאקוס

22 משחקים, 16 ניצחונות ו-6 תוצאות תיקו
יתרון בפסגה: 2 נקודות

שוב יש קבוצה יוונית בלתי מנוצחת, רק הפעם זו אולימפיאקוס שמקדימה כרגע את האלופה פאוק סלוניקי בשתי נקודות בלבד. המוליכה היוונית מחזיקה במאזן דומה לזה של מכבי תל אביב ומציגה גם היא הגנה חזקה שספגה תשעה שערים בסך הכול, לעומת 45 שערי זכות. בכלל, אולימפיאקוס פיגרה רק פעמיים העונה, ובשני המקרים נחלצה מול הקבוצות מסלוניקי (1:2 אצל אריס ו-1:1 ביתי מול פאוק).

סלביה פראג

20 משחקים, 17 ניצחונות ו-3 תוצאות תיקו
יתרון בפסגה: 16 נקודות

המוליכה הכי מרשימה פרט לליברפול. לצד היכולת המלהיבה שהציגה בבית המאתגר שהיה לה בליגת האלופות, סלביה פראג פשוט דרסה את הליגה הצ'כית עד היציאה לפגרת החורף. ההגנה שלה טובה אפילו מזו של מכבי תל אביב, עם ארבעה שערי חובה בלבד מול 45 שערי זכות, ובפעם היחידה שנקלעה לפיגור היא הפכה ל-1:3 מול פז'יבראם במחזור ה-13. היא בדרך הבטוחה לאליפות שנייה ברציפות ושמה לה ליעד לעשות היסטוריה עם תואר ראשון ללא הפסד.

שחקני סלביה פראג חוגגים. רויטרס
רק ארבע ספיגות בליגה. שחקני סלביה פראג/רויטרס

שחטאר דונייצק

18 משחקים, 16 ניצחונות ו-2 תוצאות תיקו
יתרון בפסגה: 14 נקודות

השליטה של הכדורגל האוקראיני בדרך לאליפות רביעית ברציפות ותשיעית ב-11 השנים האחרונות. בעונה שעברה זכתה שחטאר באליפות עם הפסד אחד, וכעת מנור סולומון וחבריו מקווים לשחזר את ההישג של דינמו קייב מ-2014/15 ולהיות אלופים ללא הפסד. בניגוד לעונה של דינמו, הפעם יש להם גם פלייאוף והעונה תסתיים אחרי 32 משחקים ולא 26.

טרה פנה

11 משחקים, 9 ניצחונות ו-2 תוצאות תיקו
יתרון בפסגה: הפרש שערים בלבד

שתי קבוצות בלתי מנוצחות היו בסן מרינו עד יום שבת, אבל אז לה פלוריטה הפסידה לטרה פיורי וגם איבדה את הפסגה לטובת טרה פנה. אלופת סן מרינו סיימה את השלב הראשון של הליגה עם חמישה ניצחונות ושתי תוצאות תיקו, ובשלב השני יש לה כעת עוד שלושה ניצחונות ושתי תוצאות תיקו.

יורופה

14 משחקים, 13 ניצחונות ותיקו בודד
יתרון בפסגה: 5 נקודות

גם בגיברלטר היו שתי קבוצות ללא הפסד עד לפני שבוע, כשיורופה ניצחה 1:3 את סט. ג'וזפ'ס במשחק העונה ופתחה פער בפסגה. יורופה השיגה 10 ניצחונות לצד תיקו אחד בעונה הסדירה, ובפלייאוף ניצחה עוד שלוש פעמים ושיפרה את הפרש השערים שלה ל-9:68.

שחקני שחטאר דונייצק חוגגים עם מנור סולומון. AP
בדרך הבטוחה לאליפות שנייה בקריירה. מנור סולומון עם שחקני שחטאר דונייצק/AP

מוריניו נגד פפ, האינסטגרם של רונאלדו וסיכום הסופרבול

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully