וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כל העיניים עליו: "שוקל מילים" על ההימור של מרקו בלבול

שועה לא היה חסר למכבי חיפה, אבל בייבוש שלו בלבול שם על עצמו זכוכית מגדלת - בכך שהוא לא מיישר קו עם הרצון של שחר, הוא חייב עוד יותר לספק את הסחורה. בטח בבית, מול כזו יריבה, ובמצב העניינים בטבלה. שוקל מילים, גם על השוויון בין הולאנד לליגה כולה

עריכת וידאו: ניר חן

סיפור השבת: מצא שבוע להפסיד לכפר סבא (מילים: 493/500)

כשאתה מהמר על עצמך בגדול, תדאג לנצח.

מאט האסלבק, הקוורטרבק של סיאטל ב-2003 פגש בפלייאוף הפוטבול את האקסית מגרין ביי. המשחק הגיע להארכה - מי שכובשת ראשונה, מנצחת - והאסלבק הגיע להטלת המטבע במרכז המגרש כאחד מהקפטנים של סיאטל. בזמן האקט המיקרופון של השופט פתוח, משדר לאוהדים באיצטדיון ולצופים בבית. סיאטל זכתה לבחור מגרש או כדור והאסלבק הנלהב אמר: "אנחנו רוצים את הכדור, ואנחנו נבקיע!". אבל את הכדור הוא מסר כמה דקות אחר כך לשחקן גרין ביי אל האריס, שהבקיע - סיאטל בחוץ, והאסלבק יצא אומלל בריבוע. כשאתה מהמר על עצמך בגדול, תדאג לנצח.

לברון הצהיר על מלא אליפויות כשהגיע למיאמי, וחבר לווייד ולבוש. האכזבה בגמר הראשון מול דאלאס היתה עצומה בעיקר בגלל ההכרזה השחצנית ההיא. כשאתה מהמר על עצמך בגדול, תדאג לנצח. יונתן כהן עשה אני-לא-יודע-מה בשיער לפני המשחק מול מכבי חיפה. אם היה חלש ולא מורגש כולם היו מדברים על השתן שעלה לו לראסטות. אבל כהן כבש שער ניצחון בדקה ה-96. הימר בגדול על עצמו, דאג לנצח.

השבוע מרקו בלבול הימר על עצמו בגדול, ולא דאג לנצח.

כן, זה קשור לירדן שועה, אבל לא לחיסרון מקצועי שלו. עזבו את זה שעד אתמול, בלעדיו מכבי חיפה העונה עם 22 מ-24 נקודות, 92% הצלחה, 3-18 בשערים, כולל 0:3 על כפר סבא בסיבוב הקודם; הרי גם אם שועה היה הכובש המצטיין של מכבי חיפה, את היריבה הזו, במצב הזה, צריך היה לקרקס גם בלעדיו. אם כבר, מי שחסר היה לחיפה זה דולב חזיזה - אבל מול כפר סבא גם חזיזה זה לא תירוץ.

עוד בוואלה!

אכזבה גדולה במכבי חיפה, מרקו בלבול רוצה לצרף שחקן נוסף

לכתבה המלאה
מרקו בלבול מאמן מכבי חיפה. לילך וייס רוזנברג
הפסיד באול-אין. מרקו בלבול/לילך וייס רוזנברג

זה היה משחק אול-אין עבור בלבול, כי ברור ששחר כועס על הטיפול בשועה. מה כועס, רותח. הסיבות לרצונות של משפחת שחר מגוונות, יכול להיות שזה 1.4 מיליון אירו, יכול להיות שזה 1.4 מיליון אגו, אבל זו עובדה שמשפחת שחר חפצה ביקרו של שועה. הם רצו אותו על הדשא.

ברגע שבלבול לא משתף את הרכש הכי יקר ולא סומך עליו מבחינה מקצועית הוא בעצם אומר להנהלה שלו 'מי שבעיניכם הוא החיזוק הכי גדול לקבוצה הזו, לא נכנס אצלי להרכב. אפילו ב-0:2 לטובתנו אני לא מחמם אותו - עד כדי כך הבחור היקר הזה שקניתם לא מתאים'.

בכך הקיף את עצמו בזכוכית מגדלת. כי אם אתה לא משתמש בנכס הכי יקר, אתה צריך להראות שאתה הנכס הכי יקר. אם ההחלטות המקצועיות (וכנראה הנכונות) שלך גורמות בעקיפין לפיאסקו במועדון, לפחות תשתיק את העסק עם ניצחון.

בואו נהיה אמיתיים: בסך הכול, בלבול מצליח במכבי חיפה. הראשון אחרי שמונה שנים שעשה את הקבוצה לתחרותית באמת. אבל כדי לשמור על הג'וב - כשבחוץ מחכה ברק בכר - הוא יצטרך להביא צלחת או להיות קרוב מאוד. מאוד. הרי אם מכבי חיפה היתה מסמנת את השיפור כיעד עיקרי, בלבול כבר היה חתום על חוזה חדש. נכון לכתיבת שורות אלו, הוא לא.

כלומר, סביר להניח ששחר יכריע רק לפי שאלה אחת - מסוגל להביא לי אליפות, או לא? בינתיים, במפגש הישיר הראשון נגד מכבי תל אביב בלבול הפסיד, ומתום הסיבוב הראשון, בכל פעם שהיה יכול לצמצם את הפער לפחות משלוש נקודות, נכשל. מבחן התוצאה גם ככה לא עשה עם בלבול חסד, אבל כשזה מגיע בשבוע בו הימר על עצמו בגדול, ההפסד הזה גדול עוד יותר.

אביב סולומון עם עומר פדידה הפועל כפר סבא מול מכבי חיפה. לילך וייס רוזנברג
עשה את זה שוב. עומר פדידה/לילך וייס רוזנברג

השבת בפסקה: עוד גריפת נקודות של פדידה (מילים: 100/100)

כבר הוזכר במדור זה, בסעיף זה, אבל אין מה לעשות, הוא שוב עשה את זה: אצל עומר פדידה אין דבר כזה גול שלא שווה נקודות. הוא כבש צמד מול קרית שמונה (1:3), שהיה שווה שתי נקודות; כבש שוויון מול מכבי נתניה, בדקה ה-99, עוד נקודה. כבש את ה-1:1 מול רעננה, עוד נקודה; וכבש אתמול בדקה ה-96, בבעיטה היחידה שלו לשער - עוד שתי נקודות. 5 שערים ששווים 6 נקודות, כולם במשחקי חוץ, ולכפר סבא כולה יש 20. ואת כל זה עשה עם שתי הופעות הרכב בשמונה המשחקים האחרונים, ומבלי ששיחק יותר משעה פר משחק מאז נובמבר. יעילות אין קץ.

ארלינג הולאנד שחקנה של בורוסיה דורטמונד. GettyImages
השוואה לא מחמיאה לליגת העל. הולאנד/GettyImages

השבת בשורה: 7 שערים לו, 7 שערים לכולנו (מילים: 10/10)

ב-136 דקות הולאנד כבש כמו 12 קבוצות ליגת העל, ביחד.

orenjos@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully