וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בין גל לייבוביץ' לאל באנדי: על ארבע פסילות במשחק אחד

כמו מוכר הנעליים מנשואים פלוס שהתהדר כל חייו בארבעה טאצד'אונים במשחק אחד, השופט שם בצד את החוק הכי גרוע בכדורגל, חוק ההיגיון, ופסל ארבעה שערים של מכבי תל אביב השוטפת. "שוקל מילים" על איש השבת, החלק (העקיף!) של ה-VAR בדבר, וגם על הכמעט-MVP מכפר סבא

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: ניר חן

בווידאו: התגובות אחרי הדרבי התל אביבי

אתם כבר מכירים את המדור: שלושה חלקים, שלוש מכסות מילים. אסור לחרוג. שבוע טוב.

סיפור השבת: גו, באנדי! (מילים: 486/500)

אל באנדי מנשואים פלוס, מוכר נעליים אומלל ולוזר, נתלה במשך כל חייו העלובים בארבעת הטאצ'דאונס שרשם במשחק אחד במדי תיכון פולק. אני לא מכיר את גל לייבוביץ' ומשער שמעולם לא מכר נעל, אבל אתמול הוא חווה את משחק השיא של חייו. גם הוא עם רביעייה. נקווה בשבילו שבניגוד לאל משיקגו, הרגע המגדיר של גל מאשקלון לא יהיה לעד מאחוריו.

נכון, היו עוד גיבורים באחד המשחקים הכי טובים העונה מצד מכבי תל אביב, האלופה, המוליכה, האלוהים-ישמור-עוד-לא-ספגה:

איביץ', שהפסיד בליגה רק פעם אחת מאז הגיע.

טננבאום, שעלה למקום השמיני אי פעם - 1,263 דקות נקיות רצופות - ובעוד משחק וחצי מול נס ציונה ובני יהודה יוכל להתקדם למקום השני.

גלזר, שבלי נדר, יוכתר ביום שלישי כשחקן הסיבוב הראשון.

אילון אלמוג, שאני מקווה שעד כה לא שיחק הרבה רק בגלל עניינים חוזיים ומעכשיו ישחק כאילו זה הדבר הכי קרוב שיש לנו למנור סולומון - כי זה הדבר הכי קרוב שיש לנו למנור סולומון.

כמובן שגם כל שחקני ההגנה שראויים להכרה על ה-0 בטור הספיגות, ומעניין כמה רחוק על הספסל יכול איביץ' ללכת מבלי לחטוף.

היו גיבורים אחרים אבל איש השבת הוא שופט. בטח בשבת כזו של משבץ המשחקים (בלי ב"ש ומכבי חיפה ובית"ר והפועל ת"א - יפה מאוד, משבץ, בטח דפקת אתמול בינג' בנטפליקס!). צריך לפרגן כי גם אם צדק לייבוביץ' בכל הפסילות, ולדעתי צדק, לא קל לפסול לקבוצה הכי גדולה, בביתה, ארבעה שערים שונים. החבר'ה משיא גינס שעוקבים אחר טננבאום מוזמנים לחפש מתי ואיפה זה קרה, לעזאזל.

לייבוביץ' נעזר בחבר קרוב וטוב, מר VAR, אבל בניגוד להתפרצות המוזרה של איביץ' ("…מיסטר אדלר" - קאלט) ולכמה פרשנויות, חשוב להבהיר שהניידת עזרה ללייבוביץ' רק בעקיפין. כל הפסילות התרחשו על הדשא. אף שער לא הלך בגלל המסך. "אבל הוא חשב על פאול/אופסייד ובכלל היתה יד", יתלוננו אנשים, אבל הלו, זה לא סנוקר, השופט לא צריך להגיד לאיזה חור הוא מכניס את השחור. בסופה של בדיקה, והכל נבדק, צריכה לצאת הכרעה - לתקן לגול או להשאיר את הפסילה? אין מה לומר, אתמול החבר'ה פגעו בהכל ומי ששרק הוא ליבוביץ', המסך רק תמך.

עוד בוואלה!

אחרי צפייה חוזרת, במכבי תל אביב מודים: ארבעת השערים נפסלו בצדק

לכתבה המלאה
איתי שכטר מכבי תל אביב מתווכחים עם גל לייבוביץ'. ברני ארדוב
הניידת עזרה לו רק בעקיפין. גל לייבוביץ'/ברני ארדוב

לדעתי ה-VAR עזר ללייבוביץ' דווקא בידיעה שחוק ההיגיון סוף סוף מת, אין יותר חישובים, יש מסכים, אין לומר לעצמך 'מכבי המצוינת כבשה כבר פעמיים ופסלתי, אולי ב-50-50 הבא אבליג?' לא. כל שריקה צריכה להילקח מחוץ לקונטקסט של המשחק, כאילו היא משחק ומלואו. רצועת הביטחון הזו היא גם עונש לפעמים - במחזור הקודם אדלר, לדעתי, לא היה שורק לפנדל לרעת נס ציונה אם לא היה רגוע שבמקרה הגרוע ב-VAR יתקנו (לא תיקנו).

יש בעיות במערכת אבל היא עוזרת, ובגדול. המשחק אתמול היה הפרסומת הכי טובה ל-VAR מאז באר שבע-בית"ר בעונה שעברה. אז לא היה שימוש במערכת, והלך המשחק; אתמול השופט הסתדר בלעדיה, אבל כמה שהיא תמכה בו, ומשום מה אנשים עדיין מתלוננים באופן לא נכון - על הדבר הלא נכון!

לייבוביץ' פספס צהוב שני של שכטר, והיה צריך להוסיף יותר זמן בשתי המחציות, אבל זו היתה תצוגת שיפוט כה נהדרת שהיא הפרה קלישאה - "שופט טוב הוא שופט לא מורגש". את לייבוביץ' הרגשנו חזק אמש, וכמה שזה היה לטובה.

4 פסילות במשחק אחד. יופי של ערב, גל באנדי.

עומר פדידה עם אדריאן רוצ'ט הפועל כפר סבא. יוסי ציפקיס
בלעדיו כפר סבא עמוק במקום האחרון. עומר פדידה/יוסי ציפקיס

השבת בפסקה: הסיבוב של פדידה (מילים: 99/100)

מהצד השני של סקאלת טננבאום עמדה הפועל כפר סבא, עם כמעט 10 שעות של כדורגל בלי גול. אתמול זה סוף סוף נכנס, פשוט כי נכנס עומר פדידה. אף קבוצה לא כבשה פחות מכפר סבא, 9, אבל פדידה עם ארבעה ובישול. תוסיפו 33 איומים - מקום שני בליגה אחרי שרי - והוא אחד השחקנים הכי מהותיים לכל קבוצה העונה. פדידה כבש צמד ששווה ניצחון בקרית שמונה, שער שבלעדיו אין תיקו בנתניה ושער שבלעדיו אין תיקו אתמול - פלוס ארבע נקודות לקבוצתו ומינוס שלוש ליריבותיה בתחתית, סווינג של שבע. בלעדיו הירוקים עמוק במקום האחרון ולא שתי נקודות מעל הקו האדום. MVP, גרסת כפר סבא.

השבת בשורה: מי היה מאמין? כולם (מילים: 10/10)

אז דראפיץ' וברדה שוב הצליחו לשקם פתיחה רעה של נתניה.

orenjos@walla.co.il

סלובודן דראפיץ' מאמן מכבי נתניה. ברני ארדוב
מישהו מופתע? סלובודן דראפיץ'/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully