וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צו השועה: בלי קשר ליחסים עם בלבול, נראה שבקרוב הוא יצטרך לפתוח עם ירדן שועה

21.1.2020 / 14:30

הבקע של דולב חזיזה והעומס על השחקנים האחרים רק מחזק את הדאגה הכי גדולה של מכבי חיפה העונה: הסגל הקצר. עם או בלי קשר לחיזוק שיגיע בינואר, יכול מאוד להיות שבקרוב מרקו בלבול ייאלץ להעלות בהרכב את האופציה שעד לאחרונה הייתה הכי פחות מועדפת עליו: ירדן שועה

עריכת וידאו: ניר חן

בוידאו: התגובות לאחר הניצחון של מכבי חיפה על נס ציונה

ידיעה קטנה בישרה ביום ראשון על "מספר ימי מנוחה" לדולב חזיזה ועופרי ארד. על פניו, לא ביג דיל, שחקנים צריכים מנוחה בעונה ארוכה, ועדיין - כשהשחקנים הללו נמנים עם קבוצה שרצה לאליפות, נורית אדומה קטנה נדלקת. אתמול (שני) הפכה הנורית הזאת לנורה מהבהבת, כששלמה וייס חשף כאן שחזיזה סובל מבקע ומעדיף לא לעבור ניתוח שישבית אותו למספר שבועות.

אחרי שכולנו נסגור פה אחד שזו טעות והעיקר הבריאות (וזו בהחלט טעות ובהחלט העיקר הבריאות), ננסה להיכנס לחזיזה לראש כדי לערער את הוודאות הזאת. מכבי חיפה רצה לאליפות, הוא נותן עונה גדולה שהקפיצה אותו לתודעה הלאומית. קל להבין מדוע הוא לא רוצה לשנות את המומנטום. חזיזה זקוק למכבי חיפה לא פחות משהיא זקוקה לו. זה לא הזמן להיעדר.

מכבי חיפה לא תמיד משחקת כדורגל טוב, אבל בניגוד להרגלה בשנים האחרונות היא משחקת תכליתי. אחרי כמעט כל משחק שלה אנחנו מוצאים את עצמנו אומרים "בשנה שעברה זה היה נגמר בתיקו". הנשקים היחידים של קבוצות תחתית נגד מכבי חיפה הם הסתגרות, וחזיזה הוא פורץ הבונקרים הטוב ביותר היום בליגת העל. הכניסה שלו בשבת נגד נס ציונה הייתה שווה שני בישולים, לפני שדיברנו על הבישול העצום מול מכבי תל אביב, עוד משחק שבו הוא נכנס כמחליף. אז למה שיפסיק דווקא כעת?

ירדן שועה דולב חזיזה מכבי חיפה. לילך וייס רוזנברג
סימן לבאות? חזיזה ושועה/לילך וייס רוזנברג

במכבי חיפה, מצדם, נשמו לרווחה כשהבינו מחזיזה שהוא מעדיף לדחות את הניתוח ולהמשיך לשחק. אחרי הכול, הם צריכים אותו כאן ועכשיו. אין מקום לבקר את הקבוצה על הגישה של "תחשוב קודם כל עלינו ורק אחר כך על עצמך". זה אולי ציני, אבל קיים בכל מועדוני הספורט בעולם. אדם פרטי לא היה דוחה, ברוב המקרים, פרוצדורה רפואית קריטית, רק שמכבי חיפה חייבת אותו, במיוחד כשיש לה, וכאן מגיעות שתי מילים משמעותיות מאוד - סגל קצר.

מרקו בלבול מודאג מחוסר האוויר שיש לו בסגל. במשחקים האחרונים יושבים על הספסל שחקני נוער. שחקני ההרכב נשחקים, ולמרות הכושר הגופני המעולה, באמת מעולה, שמאפשר למכבי חיפה לפרק את היריבות במחצית השנייה, ברור שבמצב העניינים הנוכחי העסק לא יחזיק לאורך זמן. על פי נתוני מנהלת הליגה (שם מכניסים לחישוב גם את דקות התוספת בכל מחצית), ליובל אשכנזי יש 1,836 דקות משחק בליגה העונה, ממוצע של 96 דקות למשחק. לנטע לביא 1,773 (93.3, כולל המשחק שהחסיר מול מכבי תל אביב), לצא'רון שרי 1,722 (90.6) - אתם מבינים את המגמה. חזיזה, אגב, רשם 1,497 דקות (78.7 למשחק). גם עליו, כמו על המוזכרים האחרים ברשימה, בלבול לא ויתר מרצונו, כפותח או כמחליף, אפילו פעם אחת העונה.

תאורטית, אנחנו בינואר ואפשר לצרף שניים, שלושה או שמונה שחקנים. מעשית, אנחנו יודעים שהחלון החורפי נותן מעט מאוד ערך מוסף, אם בכלל. יחד עם היבוא מבחוץ, בלבול יצטרך לחפש חיזוק מבית. שם יש לו אחד שעלה 1.4 מיליון יורו ושיחק 424 דקות בלבד העונה.

עוד בוואלה!

מכבי חיפה: דולב חזיזה סובל מבקע בבטן, בשלב זה יימנע מניתוח

לכתבה המלאה
מרקו בלבול מאמן מכבי חיפה. אדריאן הרבשטיין
כשאתה מגיע למצב שאתה מעלה שחקני נוער לסגל, כנראה שאתה צריך סיוע. בלבול/אדריאן הרבשטיין

זה לא סוד שבלבול וירדן שועה לא מתים אחד על השני. פעמים רבות כשבלבול נשאל על שועה הוא מעלה את נושא הסגל הקצר, אך לא מציע את החלוץ כפיתרון מידי. לאחר ה-0:0 מול רעננה באמצע דצמבר אמר: "הסגל קצר, אך לא אשתמש בתירוצים... אני בוחר את השחקנים הנכונים ביותר". לאחר הניצחון על מכבי נתניה לפני שבוע וחצי אמר המאמן דברים דומים כשנשאל שוב על שועה: "הסגל קצר, נשמור על כולם". גם לאחר המשחק עם נס ציונה הוא הדגיש: "ההחלטות שלי מקצועיות, יש לנו סגל קצר ופציעות".

הפציעה של חזיזה מחייבת את בלבול להיערך מחדש גם במחשבה על שועה. יכול להיות שהשחקן מזלזל ולא משקיע באימונים, אולי הוא מראה חוסר כבוד למאמן, אבל בהתחשב בעומס על שאר השחקנים וברוטציה המאוד מוגבלת, נראה שזמנו לפתוח קרוב. שועה העלה את מכבי חיפה לרבע גמר הגביע, הוא הבקיע גם נגד נס ציונה. לשים את הכדור ברשת הוא לא שכח, עכשיו השאלה היא האם בלבול ייתן לו צ'אנס אמיתי. במצב העניינים הנוכחי, לא בטוח שתהיה לו ברירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully