וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במכבי תל אביב מבינים: אחרי הפציעות והשינויים, צריך ללמוד הכל מחדש

31.1.2020 / 8:35

ווילבקין מסביר אחרי הפסד הבית הראשון ביורוליג: ההתאקלמות של השחקנים החדשים משבשת את השטף ההתקפי. האנטר דווקא טוען: "היריבות התחילו לכבד אותנו". וגם: הטיסה של סטודמאייר, בדיקת המזוזות והמשמעויות בטבלה

צילום וידאו: דני מרון, עריכת וידאו: ניר חן

1. ווילבקין מאשים את עצמו, האנטר מודה: נגררנו למשחק שלהם

זה לקח הרבה זמן, אבל אמש (חמישי) רשמה מכבי תל אביב את הפסד היורוליג הראשון שלה ביד אליהו כשנוצחה 81:77 על ידי ריאל מדריד. בסיום המשחק נראו אנשי הקבוצה מאוכזבים מההפסד, כשהמאמן יאניס ספרופולוס שנוהג לדבר עם שחקניו ארוכות אחרי ניצחונות, שחרר אותם אחרי שיחה קצרה מאוד. בתחילת השבוע, אחרי המשחק במוצאי שבת נגד הפועל אילת, יעבור על תיקון הטעויות מהמשחק.

כמה שחקנים במכבי רשמו ערב חלש במיוחד - טיילר דורסי קלע 9 נקודות באחוזים רעים, ארון ג'קסון הוסיף 2 נקודות ו-4 אסיסטים ב-22 דקות וגם אנג'לו קלויארו התקשה להיכנס לעניינים וסיים עם 2 נקודות בכמעט 17 דקות.

היחיד שקלע בספרות כפולות עבור מכבי תל אביב היה סקוטי ווילבקין שצלף 21 נקודות, ימים ספורים אחרי שהאריך את חוזהו בקבוצה. למרות זאת, בסיום הוא היה מלא בביקורת עצמית. "היו לי יותר מדי איבודים, יותר מדי החלטות רעות", אמר. "בהגנה היו לנו מפלות כל פעם שהצלחנו לחזור למשחק, ואיבודי הכדור שלי ברבע הרביעי, זה דבר שאני צריך להשתפר בו, כי זה פגע בקבוצה".

אותלו האנטר שסיים משחק צנוע עם 8 נקודות ו-6 ריבאונדים ניסה מצידו להסביר מה קרה: "לא רוצה לומר שהיינו לחוצים, אבל לא הצלחנו להיכנס למשחק התקפית, קלענו ברבע אחד רק 11 נקודות, ניסנו לשחק את המשחק שלהם במקום את המשחק שלנו, וזה השפיע עלינו".

גם אלייז'ה בריאנט לא חיפש תירוצים ואמר: "זה כדורסל, יש עליות וירידות, זה לא בהכרח משהו שלא עבד לנו, אלא פשוט היה להם משחק טוב מאוד. בכדורסל יש משחקים טובים יותר וטובים פחות, יכולנו לשחק טוב יותר בסיטואציות מסוימות, אבל באופן כללי שיחקנו טוב".

שחקן מכבי תל אביב סקוטי ווילבקין. דני מרון
"היו לי יותר מדי החלטות רעות". ווילבקין/דני מרון

2. נקודות האור: אבדיה וריינולדס

הצהובים התקשו מאוד לקלוע מטווח שתי הנקודות, במיוחד מול אדי טבארס העצום שהיה חתום על חמש חסימות ושינה עוד לא מעט זריקות של הצהובים.

בסיום, אנשי מכבי הודו כי התקשו להסתדר עם הנוכחות של טבארס: "הוא 2.21 מטר וקשה לשחק מולו, קשה לקלוע עליו", אמר אותלו האנטר, "צריך להמשיך לתקוף אותו ולהכניס אותו לבעיית עבירות. הוא חוסם טוב אבל צריך לתקוף אותו, חייבים להמשיך לשחק מולו". ג'יילן ריינולדס הוסיף: "טבארס הוא איש גדול, אולי בפעם הבאה נשים עליו שני שחקנים שיעשו עליו בוקס-אאוט. נצטרך לעשות עליו עבודה טובה יותר בפעם הבאה".

הדקות הטובות של מכבי תל אביב היו כשריינולדס ודני אבדיה היו על המגרש, כשהשניים מסיימים את המשחק עם מדד פלוס/מינוס של 16+, בהפרש גדול משאר חבריהם. אבדיה סיים משחק אישי טוב עם 7 נקודות, 2 ריבאונדים ו-2 חטיפות, וריינולדס הוסיף 4 נקודות ו-4 ריבאונדים, אך השניים הסתבכו בבעיית עבירות. יאניס ספרופולוס הודה בסיום המשחק כי בחר לא ללכת עם אבדיה בסוף כי רצה שלושה גארדים על המגרש.

"בעיית העבירות מנעה ממני לעזור לקבוצה, הייתי במקום הלא נכון בזמן הלא נכון, אני אצטרך לעבוד על זה כדי שאוכל לעזור לקבוצה שלי לנצח בעתיד", סיכם ריינולדס מצידו את הערב המתסכל.

עוד בוואלה!

יורוליג: מכבי תל אביב הפסידה לריאל מדריד 81:77 ביד אליהו

לכתבה המלאה
ג'יילן ריינולדס שחקן מכבי תל אביב עם קווינסי אייסי, טיילר דורסי. דני מרון
מנסה להימנע מעבירות. ריינולדס במרכז/דני מרון

3. ההתקפה לא עובדת, במכבי תל אביב תוהים למה

זה היה המשחק השלישי ברציפות בו הצהובים לא מצליחים להגיע ל-80 נקודות. אחרי 69 נקודות בניצחון על מילאנו בבית ו-68 בהפסד לבאיירן מינכן בשבוע שעבר, נראה שמשהו בהתקפה לא עובד. ספרופולוס התייחס לנושא במסיבת העיתונאים והסביר זאת בכך שהסגל עבר שינויים גדולים תוך כדי העונה, ושחקניו נטו להסכים איתו.

"יש פה הרבה שחקנים חדשים, וזה קשה ללמוד לשחק את ההתקפות ולשחק ביחד", אמר ווילבקין בתגובה לסיטואציה, "ברוב העונה היינו נהדרים בזה, אבל עכשיו אנחנו צריכים להתחיל מחדש. זה תהליך, שמנו את עצמנו במצב טוב וההפסדים במינכן והיום זה לא סוף העולם. אנחנו במצב טוב ונצטרך להמשיך להלחם על המקום שלנו בפלייאוף".

האנטר הוסיף מנסיונו על מה שעובר על הקבוצה: "אנחנו צריכים להתאפס, יהיה לנו משחקים שנקלע פחות טוב, החצי השני של העונה תמיד קשה יותר. אנחנו לא צריכים למהר, עוד נחזור לקלוע מעל 80 נקודות למשחק. הקבוצות מכבדות אותנו יותר עכשיו, מכבי כבר כמה שנים לא הייתה פה וחושבים שאנחנו לא כל כך טובים. עכשיו מכבדים אותנו יותר".

אות'לו האנטר שחקן מכבי תל אביב נחסם על ידי וולטר טבארס שחקן ריאל מדריד. דני מרון
מקבלים יותר כבוד או מתקשים עם השחקנים החדשים? האנטר מול טבארס/דני מרון

4. סטודמאייר עוד לא בעניינים - ונראה שהמצב לא ישתפר בימים הקרובים

רבות דובר לפני המשחק על הופעת הבכורה של אמארה סטודמאייר ביורוליג, אולם זה הסתיים עם קצת פחות משתי דקות על המגרש ועם שתי נקודות בלבד.

יאניס ספרופולוס הסביר כי סטודמאייר "לא מכיר 80 אחוזים ממה שהקבוצה עושה", והבהיר כי בעתיד הוא יקבל יותר הזדמנויות, אך ההזדמנות הבאה שלו לשחק לא תהיה במוצאי שבת נגד הפועל אילת. המתאזרח המריא ישר אחרי המשחק למיאמי לאירוע שנקבע מראש, ויחזור רק לקראת המשחק נגד חימקי מוסקבה. המשמעות היא שמכבי תשחק רק עם שני ישראלים בכירים - ג'ייק כהן ודני אבדיה, כשדורי סהר יקבל דקות משמעותיות ולא ישחק עם מכבי הוד השרון בה הוא רשום בכרטיס הכפול במשחק החוץ בחבל מודיעין.

כך או כך, סטודמאייר כבר עימו בשורה אחרת מחוץ למגרש. הוא שם לב שבכניסה לחדר ההלבשה לא מותקנת מזוזה, ויו"ר המועדון שמעון מזרחי התקין אחת כזאת לבקשתו. בשבועות האחרונים שלחו בקבוצה את כל המזוזות בהיכל לבדיקה לאור מצב הפציעות וגילו כמה מזוזות פגומות.

אמארה סטודמאייר שחקן מכבי תל אביב. דני מרון
יחזור ארצה רק לקראת חימקי. אמארה/דני מרון

5. הביתיות בפלייאוף הולכת ומתרחקת

ההפסד אמש עשוי להצמיד את הצהובים לפנאתינייקוס במקום השישי, כשהפער כעת מיתרון הביתיות בפלייאוף בתום העונה הסדירה עומד על שני משחקים. מנגד, הפער של מכבי מהמקום התשיעי, המקום שממנו לא עולים לפלייאוף, הוא עדיין ארבעה משחקים, וכשנותרו 12 משחקים לסיום העונה, מדובר בפער משמעותי מאוד.

למרות זאת, בקבוצה מודעים לכך שמחכה להם לוח משחקים בכלל לא פשוט, עם משחקי חוץ קשים מאוד נגד פנרבחצ'ה, צסק"א מוסקבה, הכוכב האדום בלגרד, פנאתינייקוס ו-ולנסיה.

בשבוע הבא תשחק הקבוצה פעמיים ביורוליג - המשחק הראשון ביום רביעי נגד חימקי בבית, והשני נגד פנרבחצ'ה בחוץ בשישי. לאחר מכן תצא לשבוע פגרה מהיורוליג לרגל משחקי הגביע בכל אירופה.

סייע בהכנת הידיעה: אוהד שוירמן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    5
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully