וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרוש תיקון: מאחורי הופעת הבכורה של אמארה סטודמאייר ביורוליג

31.1.2020 / 7:15

הספתח של אמארה בהיכל - עם דמעות ויראליות בשידור חי - רק מגביר את ההמתנה למשחק בו יטביע חותם אמיתי. נגד ריאל זה לא קרה, אבל התנהלותו גורמת להאמין שהצהובים עוד יקבלו ממנו "רגע יד אליהו" אחר. עמית סלונים עקב מקרוב אחרי טבילת האש של יהושפט, וראה נטישה מסתורית

התגובות בלוס אנג'לס למותו של קובי בריאנט בהתרסקות מסוק/צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ניר חן

התמונות של אמארה סטודמאייר בוכה ביד אליהו לאחר ששמע את החדשות על מותו של חברו קובי בראיינט הפכו לוויראליות. כ-2 מיליון צפיות מרחבי העולם יש לסרטון מהדרבי התל אביבי ברשתות החברתיות, בו צלמי ערוץ הספורט תפסו את כוכב ה-NBA לשעבר לא מצליח לעצור את הדמעות. מקורבים לשחקן סיפרו שהם הופתעו לראות את הסרטון. אמארה אמנם נוטה לרגשנות - אבל הפעם האחרונה שהם ראו אותו בוכה הייתה בהלווית אחיו הגדול, שנהרג בתאונת דרכים ב-2012. לפני זה, הפעם האחרונה שהזיל דמעות הייתה כשהיה בן 12, בהלווית אביו שמת מהתקף לב.

חשבו על המשמעות הרגשית והסמלית של המקום האחרון בו בכיתם. המקום האחרון בו הזלתם דמעות. אין ספק שבחור חזק נפשית ורוחנית כמו אמארה כבר חיפש משמעות לעניין הזה. עשרת אלפים איש ממלאים את היכל הספורט מדי משחק בית, ולכל אחד מהם יש את "רגע יד אליהו" הזה, רגע בו אולם האבן הענק הופך לפיסה מהנשמה שלו - נס ז'לגיריס, הסדרה מול מילאנו ב-2014, הגמר מול בולוניה ב-2004, הסל של ג'מצ'י מול ציבונה זאגרב - כולם רגעים שכאלה. כל מי שהיה שם, בזמן אמת, לעולם לא יוכל לנתק מהנשמה שלו את הרגעים המרגשים האלה. עוד לפני שהספיק לשחק משחק יורוליג אחד במדי הצהובים, לאמארה כבר היה רגע יד אליהו כזה בצהוב. הרגע בו הוא שמע על המוות של החבר שלו. זה רגע שהוא לא ישכח לעולם. רגע שמעבר לכדורסל. פלא שהוא ביקש מהנהלת מכבי להתקין מזוזות חדשות בחדרי ההלבשה ההיכל?

אמארה סטודמאייר שחקן מכבי תל אביב. דני מרון
לפחות המזוזות כבר במקום. אמארה על הספסל/דני מרון
הנעליים של אמארה סטודמאייר, מחווה לזכרו של קובי בריאנט. דני מרון
רגע שהוא לא ישכח לעולם. אמארה עם נעליים מיוחדות לזכרו של קובי בריאנט/דני מרון

עם המטען הזה, ומזוזות חדשות שהתקינו הרב גלויברמן יחד עם שמעון מזרחי, עלה כוכב ה-NBA והפועל ירושלים לשעבר למשחק היורוליג הראשון שלו אי פעם. ממול חיכתה הקבוצה המעוטרת בתולדות המפעל, ריאל מדריד. הכרוז שי סידי הציג אותו בדרך היחידה שהוא יודע (זו לא מחמאה), והקהל הצהוב עטף אותו באהבה. ואז התחיל המשחק ו"סטאט" הוחזר למציאות, או ליתר דיוק - לספסל. הוא ראה את מכבי פותחת טוב את המשחק, ולמרות שהקו הקדמי של הצהובים התקשה מול הסנטימטרים הבלתי נגמרים של וולטר "אדי" טבארס, ספרופולוס אפילו לא הסתכל לכיוונו. אולי התפדח להביט על הנעליים הורדרדות שנעל אמארה לזכרו של קובי המנוח.

מי שחיפש גינוני אולסטאר או מימיקה נעלבת בגופו של סטודמאייר כנראה שפספס את הקדנציה האחרונה שלו בשכונת מלחה בירושלים. זה לא שאמארה הפך לסמל של צניעות, אבל ממרום מעמדו הוא מבין את תפקידו בקבוצה. הוא לא בא לכפות את עצמו. כשהבין שהדקות עוברות והגוף שלו מתקרר, הוא הרים את עצמו והלך לפדל על אופני הכושר בקצה הספסל. ותיקי ההיכל זוכרים בוודאי גבוה אחר שנהג לרכוב על אופני כושר בזמן משחקים, היום הוא המנהל הספורטיבי של הקבוצה.

ואז זה קרה, 1:58 לסוף הרבע השני במצב של 32:36 לטובת הצהובים, יאניס קרא לדגל את יהושפט המכבי לדקות ראשונות אי פעם ביורוליג. הקהל הגיב באקסטזה כאילו מדובר בילד שעלה מהנוער. בצד החיובי אפשר להגיד שזו הייתה בכורה מושלמת על הנייר: הוא קלע 100% מהנקודות של מכבי עד סיום המחצית, באחוזי הצלחה של 100%. אלא שאם באמת רוצים להסתכל על המספרים - הוא קלע את שתי הנקודות היחידות של מכבי עד סוף הרבע בלייאפ פשוט וסיים את חלקו במשחק. ריאל אגב, קלעה 4 נקודות בשתי הדקות שלו על המגרש.

עוד בוואלה!

יאניס ספרופולוס: "אנחנו מחפשים את הכימיה ואת הקצב שלנו"

לכתבה המלאה
אמארה סטודמאייר שחקן מכבי תל אביב. דני מרון
רק אל תדברו איתו על גינונים של כוכב. אמארה מפדל/דני מרון
אמארה סטודמאייר שחקן מכבי תל אביב. דני מרון
בכורה מושלמת. בערך/דני מרון

בסיום המשחק, בזמן שהשחקנים והמאמן נכנסו לחדר ההלבשה, אמארה יצא במהירות לכיוון יציאת השחקנים בשער 9. הוא אפילו לא הספיק ללבוש חולצה, והתלבש תוך כדי עלייה במדרגות שמובילות ליציאה מהאולם. בקבוצה הסבירו כי הוא קיבל אישור מיוחד לעזוב את המגרש עם סיום המשחק מכיוון שהוא טס לאירוע במיאמי. ניסיתי לברר אם האירוע המדובר הוא משחק הסופרבול שייערך ביום ראשון בעיר, ולא קיבלתי תשובה של ממש (אבל גם לא קיבלתי הכחשה). מה שכן, מכבי תתארח במוצ"ש באילת, במשחק ממנו ייעדר הישראלי הטרי שהגיע כדי לעזור לקבוצה שסובלת מסגל חסר בעיקר במשחקי הליגה.

ספרופולוס יסביר במסיבת העיתונאים שאחרי המשחק שאמארה עוד לא מכיר 80% מהטקטיקה של הקבוצה ולא התאמן מספיק עם הקבוצה כדי לקבל דקות משמעותיות במשחק כזה. אלא שהאמת היא שסביר שאמארה יצטרך להתרגל לדקות מועטות ביורוליג, בטח אם בלאק יחזור לעניינים. וזה בסדר. ועדיין, מגיע לכוכב הענק הזה את ההזדמנות ל"רגע יד אליהו" חיובי. רגע מתקן לדמעות הנדירות שלו על החבר שהתרסק.

שחקני מכבי תל אביב דני אבדיה, אמארה סטודמאייר. דני מרון
התיקון עוד יגיע. אמארה ודני אבדיה/דני מרון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully