וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטודמאייר נחת: "רציתי לחזור להפועל ירושלים, אבל זה לא הצליח"

24.1.2020 / 14:45

אמארה עשוי לערוך בכורה בדרבי. אחרי ההפסד במינכן: ווילבקין מקבל גיבוי, ג'קסון אופטימי, אבל חלום הביתיות מתרחק

פלייר מאמן הפועל חולון סטפנוס דדאס מפוצץ מסיבת עיתונאים/אתר רשמי

בווידאו: ההתפרצות של מאמן הפועל חולון סטפנוס דדאס

עיקרי הדברים

- במכבי תל אביב מודים אחרי ההפסד לבאיירן מינכן: "לא היינו מוכנים מנטלית"

- תחושת פספוס בקבוצה: תסמונת הרבע הראשון עברה לרבע האחרון

- בקבוצה מגבים את ווילבקין אחרי תצוגת הנפל, מחמאות לארון ג'קסון

- הצהובים מעדכנים מטרות: "עד סוף פברואר נדע אם חלום הביתיות ריאלי"

- אמארה סטודמאייר עשוי לערוך בכורה בדרבי התל אביבי, ארון ג'קסון יירשם

seperator

1. נורת אזהרה - בעיקר מנטלית

אכזבה גדולה במכבי תל אביב בעקבות ההפסד 80:68 אמש (חמישי) לבאיירן מינכן. היה זה הפסד החוץ השביעי העונה ב-11 משחקים עבור הצהובים, שאמנם מושלמים במשחקי הבית אבל בחוץ נמצאים במאזן דומה לקבוצות כמו זניט סנט פטרסבורג והכוכב האדום בלגרד. "אף אחד לא יכחיש שיש פערים משמעותיים בין היכולת שלנו בבית לבחוץ", אמרו בקבוצה בסיום.

שני שחקנים רשמו משחק סביר בשורות הצהובים - אלייז'ה בריאנט קלע 14 נקודות, מתוכן 6 נקודות בקאמבק של הקבוצה ברבע השני, וארון ג'קסון במשחקו הטוב ביותר בקבוצה הוסיף 11 נקודות ו-6 אסיסטים. אותלו האנטר, שסיים את המשחק עם 10 נקודות ו-7 ריבאונדים, ירד לקראת סיום הרבע הראשון לחדר ההלבשה לאחר שחש ברע, הקיא, וחזר לשחק.

"זה היה משחק קשה", הודה ג'קסון בסיום, "התחלנו את המשחק יותר מדי רגועים, הם קלעו סלים קלים בהתחלה וזה הכניס אותם לקצב. נלחמנו חזק ברבע השני, ובמחצית השנייה השתדלנו מאוד אבל לא הצלחנו לרדוף אחריהם".

בריאנט, שכאמור הוביל את קלעי מכבי תל אביב הוסיף: "התחלנו חלש מדי. דיברנו יותר מדי עם השופטים במהלך המשחק. לא היינו מוכנים מנטלית כמו שהיינו צריכים להיות, במיוחד אני, אבל זה רק משחק אחד, וזה משחק שיזהיר אותנו לגבי העתיד. נחזור לעצמנו במהרה".

בקבוצה הסכימו עם הדברים של בריאנט לגבי המוכנות. "קשה מאוד להחזיק את הקבוצה באותה רמת מוכנות לכל משחק כמו שעשינו עד עכשיו", אמר אחד מאנשי מכבי בסיום, "זה טבעי מאוד שיש משחק שהשחקנים מגיעים לא באותה הצורה, וזה טוב שזה קורה בשלב הזה. צריך לדעת להמשיך מכאן ולא להוריד את הראש".

עוד בוואלה!

יורוליג: מכבי תל אביב הפסידה 80:68 לבאיירן מינכן

לכתבה המלאה
אלייז'ה בריאנט, מכבי תל אביב. מתוך האתר הרשמי של מכבי תל אביב, אתר רשמי
"דיברנו עם השופטים יותר מדי". בריאנט/אתר רשמי, מתוך האתר הרשמי של מכבי תל אביב

2. בעיית הרבע הראשון נמשכת - והפעם הגיעה גם לרבע האחרון

אמש, כמו בשישה מתוך תשעת המשחקים האחרונים, מכבי תל אביב סיימה את הרבע הראשון בפיגור. רק פעמיים מאז הניצחון הקליל על באיירן מינכן ביד אליהו הצליחו הצהובים להוביל אחרי 10 דקות - בניצחון על אלבה ברלין בחוץ ובהפסד לז'לגיריס בקובנה. בממוצע מפסידה מכבי בתשעת משחקיה האחרונים את הרבע הראשון בכמעט חמש הפרש.

בקבוצה כבר דיברו בעבר על בעיית הרבע הראשון ועל החשש כי יהיו משחקים בהם לא יצליחו לסגור פערים גדולים, כפי שעשו נגד פנאתינייקוס, מילאנו, ברצלונה וצסק"א מוסקבה ביד אליהו. נגד באיירן הצהובים חזרו פעמיים. הם הצליחו למחוק את הפיגור הגדול ברבע הראשון עם 29:29 במהלך הרבע השני, ועלו ליתרון ברבע השלישי.

אבל בניגוד למה שקרה במשחקים קודמים, ובדומה להפסד בקובנה בו שיחקה ללא סקוטי ווילבקין, הבעיה האמיתית הייתה ברגעי ההכרעה. שלוש וחצי דקות לסיום ההפרש של באיירן עמד על שתי נקודות בלבד, אבל אז הגרמנים רצו 2:12.

גם המאמן יאניס ספרופולוס הודה שקבלת ההחלטות בהתקפה היתה אחת הסיבות להפסד. "זה היה משחק שעם קצת יותר ריכוז היינו מנצחים אותו", הודו במועדון בסיום, "לא שיחקנו נגד קבוצה גדולה, כי קבוצה גדולה הייתה מנצחת אותנו הרבה לפני הדקות האחרונות. במשחק מאוד בינוני היינו קרובים עד הסיום, ובגלל זה חבל שלא ידענו לקחת את המשחק".

אותלו האנטר, מכבי תל אביב, מול פול ציפסר, באיירן מינכן. מתוך האתר הרשמי של מכבי תל אביב, אתר רשמי
עם קצת יותר ריכוז, זה היה נגמר בניצחון. אותלו האנטר/אתר רשמי, מתוך האתר הרשמי של מכבי תל אביב

3. תצוגת הנפל של ווילבקין ודורסי, לצד נקודת האור ג'קסון

נקודת האור של הצהובים במשחק הייתה היכולת של ארון ג'קסון. הרכז בן ה-34 שהצטרף בתחילת החודש לקבוצה ורשם את משחקו החמישי במועדון סיים עם 11 נקודות ו-6 אסיסטים. "היה נראה שהוא חזר לעצמו, ומהרגע הראשון הוא היה אקטיבי ושמר אותנו במשחק", פרגנו במכבי תל אביב.

אלא שבעוד ג'קסון רשם את משחקו הטוב ביותר בקבוצה, סקוטי ווילבקין וטיילר דורסי ניפקו את משחקם המשותף הגרוע ביותר מאז שדורסי נרשם לליגת העל בסוף חודש אוקטובר. המספרים - 13 נקודות משותפות, 5 קליעות מ-25 ניסיונות, כשווילבקין תורם 3 מ-17 מהשדה. דורסי אגב, שותף במחצית השנייה לשלוש דקות וחצי בלבד.

"עובדה שבשני המשחקים שסקוטי היה פצוע בהם - נגד אנדולו הוא נפצע וחזר ונגד ז'לגיריס לא שיחק - הפסדנו", סיפרו במועדון, "אתמול זה היה המשחק הגרוע ביותר שלו מאז מחזור הפתיחה, וכשכמות הגיבויים שיש לנו אליו היא מאוד מוגבלת, קשה לנו לנצח". עם זאת, במכבי נותנים גיבוי מלא לווילבקין ואומרים: "הוא הוכיח העונה שהוא מהגדולים ביותר ביורוליג, שהוא כוכב אמיתי. ננצח איתו עוד הרבה משחקים העונה".

שחקני מכבי תל אביב טיילר דורסי, אנג'לו קלויארו, ארון ג'קסון. מתוך האתר הרשמי של מכבי תל אביב, אתר רשמי
שלוש דקות וחצי במחצית השנייה. דורסי בפעולה/אתר רשמי, מתוך האתר הרשמי של מכבי תל אביב

4. פספוס בזמן הלא נכון?

מכבי ירדה אמש למקום החמישי ביורוליג וראתה כיצד ברצלונה וצסק"א מוסקבה מנצלות את המעידה שלה כדי לעלות למקום השווה ביתיות בפלייאוף. במקום שבשבוע הבא תוכל הקבוצה לעקוף את ריאל מדריד בדרך למקום השני בטבלה, היא רואה כיצד פנאתינייקוס יכולה להשוות את מספר הניצחונות שלה אליה אם תפסיד ביד אליהו לראשונה העונה ביום חמישי לבלאנקוס.

"אנחנו יכולים ללמוד הרבה מאוד מהמשחק הזה הערב", הוסיף ארון ג'קסון לקראת המשחק החשוב בשבוע הבא ביורוליג, "שיחקתי בקבוצות עם הרבה מאוד ניסיון ואתה צריך הפסדים מהסוג הזה. הפסד בזמן כזה הוא טוב יותר מאשר הפסד בסוף הדרך".

במכבי סירבו בשבועות האחרונים לדבר על מטרות מלבד המשחק הבא, והם ידעו בדיוק למה. בשבועות הבאים צפוי לקבוצה לוח משחקים קשה מאוד, כשרק בסיומו תוכל הקבוצה לדעת את מיקומה האמיתי - אחרי המשחק נגד ריאל היא תפגוש בשבוע הכפול של היורוליג את חימקי מוסקבה בבית ולאחר מכן את פנרבחצ'ה בחוץ, ותצא למשחק חוץ נגד ולנסיה המשתפרת. "אנחנו מניחים שעד סוף חודש פברואר נוכל לדעת בדיוק אם יהיה ריאלי לדבר על ביתיות בפלייאוף או לא", העריכו במועדון השבוע.

אמארה סטודמאייר, מכבי תל אביב. מתוך האתר הרשמי של מכבי תל אביב, אתר רשמי
למכבי תל אביב אין זמן לבזבז. אמארה/אתר רשמי, מתוך האתר הרשמי של מכבי תל אביב

5. אמארה נחת, יערוך בכורה בדרבי?

הצהובים חזרו היום ארצה, ובצהריים הגיע גם אמארה סטודמאייר שנחת בישראל. הסנטר בן ה-37 יוכל להתאמן עם הקבוצה כבר ביום שבת, ובקבוצה מקווים להשלים את רישומו כדי שיוכל להיכלל בסגל לקראת הדרבי ביום ראשון הקרוב.

"רציתי לשחק ברמות הגבוהות ביותר, יורוליג או NBA", אמר הסנטר האמריקאי לאחר נחיתתו בישראל. "רציתי לחזור להפועל ירושלים עכשיו וזה לא הצליח. אני מבין שהאוהדים מאוכזבים מאוד, זה מובן לי לחלוטין".

הנטייה הראשונית של הקבוצה הייתה שלא לרשום את סטודמאייר למשחק ולתת לו להשלים כמה אימונים לפני המשחק נגד ריאל מדריד ביום חמישי, אלא שמכת הפציעות שהותירה את הקבוצה עם שבעה שחקנים בכירים בלבד - דני אבדיה ששותף לארבע דקות בלבד במינכן, ג'ייק כהן וחמישה זרים - תביא לכך שככל הנראה סטודמאייר יירשם.

מי שעוד אמור לערוך את הבכורה שלו בליגת העל במשחק הוא ארון ג'קסון, שצפוי להיות הזר האחרון שיירשם לליגה. לאחר רישומו של ג'קסון תחליט הקבוצה מי יהיה הזר שלא יתלבש ויצטרף לנייט וולטרס וטאריק בלאק הפצועים.

(עדכון ראשון: 07:43)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully