וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כרטיס לאירופה שווה את זה? המטרה האמיתית של בית"ר ירושלים העונה

20.1.2020 / 14:00

הסגל מתקצר, באר שבע מתחזקת וחוגג מהדק את החגורה. אופיר סער מתריע שבמקום לחפש רכש נוצץ חדש, בבירה צריכים להתרכז בהשקעות לטווח הארוך

דוד רוזנטל טור דעה על הפועל באר שבע/עריכת וידאו: ירדנה עבודי פוקס, אפטר: אביחי ברוך

1. שבועיים וחצי לסיום חלון ההעברות ונכון לעכשיו בית"ר ירושלים לא צירפה אף שחקן. גדי קינדה כבר בחוץ ובשלב זה מאשר משה חוגג צירוף שחקן אחד במקומו, כאשר הדגש הוא על שחקן חופשי בשכר שלא עולה 250 אלף יורו בשנה. אחרי שיגיע השחקן הזה, בהתאם למצב הקבוצה הבעלים עשוי לאשר להחתים שחקן ישראלי נוסף, אך כרגע בכלל לא עוסקים בכך. חוגג הגיע לנקודה בה הוא מרגיש כי לאחר שנה וחצי בהן השקיע ברכישת הקבוצה, תשלום חובות והעמדת תקציב כ-100 מיליון שקל, הוא רוצה לעצור, להדק חגורה ולחזור לשפיות כלכלית להמשך העונה הזו, במיוחד כשהוא יוצא מנקודת הנחה שהקבוצה כבר לא תהיה חלק ממאבק האליפות.

משה חוגג, בעלי בית"ר ירושלים. דני מרון
ינסה לחזור לשפיות כלכלית. משה חוגג/דני מרון

2. עם זאת, בית"ר נמצאת כיום במקום השלישי, מקום המוביל לאירופה באופן אוטומטי, בניגוד למקום רביעי שתלוי בזוכה בגביע. היא מתמודדת על המקום הזה מול הפועל באר שבע וצריכה לקבל החלטה אם היא נלחמת על הכרטיס בכל הכח. עד עתה בית"ר סחטה את הסגל הנוכחי, ולא מעט שחקנים כמו שלומי אזולאי, ליוואי גרסיה ועלי מוחמד כבר מתחילים לסחוב פציעות קטנות בפעם השנייה, כשבסגל אין להם כרגע מחליפים, ומה שמספיק לחצי הראשון של העונה ממש לא יספיק לחצי השני, בו העומס בא לידי ביטוי.

הבעיה הגדולה של בית"ר היא שבאר שבע עושה הכל כדי להיות שם. מהצהרתו של יוסי אבוקסיס ("נתחזק לפחות בשלושה שחקנים") ניתן להבין שעבור אלונה ברקת כרטיס לאירופה זה ייהרג ובל יעבור. לבאר שבע יש גם ניקוד בזירה האירופית בניגוד לירושלמים, להם אין למעשה סיכוי ריאלי להעפיל לשלב הבתים של הליגה האירופית, ובזמן שהסגל שלהם הולך ומתקצר הם רואים את יריבתם מעלה מהספסל שמות כמו חנן ממן וניב זריהן, ועוד מצהירה על כוונות להתחזק משמעותית.

עוד בוואלה!

בעקבות דלילות הסגל: בן לדרמן הגיע להתרשמות בבית"ר

לכתבה המלאה

3. אז מה בית"ר צריכה לעשות? ברור שלצרף עכשיו 3-4 שחקנים משמעותיים לא ישרת את המטרה. השאיפה של בית"ר השנה היא לבנות בסיס לשנים הבאות כדי שהקבוצה תוכל באמת להתמודד על תארים. כדי שזה יקרה, תכנית העבודה צריכה להיות הכשרת הסגל ולא התאבדות על כרטיס לאירופה.

הערב מול מכבי נתניה (20:15, ספורט 5) לירן רוטמן אמור לפתוח בהרכב. הקשר בן ה-23 מסמל את מה שרצו לעשות בבירה מהעונה הזו - שחקן צעיר שייתן תחרות לפרדי פלומן ויוכל להתפתח עם הקבוצה בשנים הבאות. זה נכון גם לגבי מקס גרצ'קין וסינדרלות כמו שלום אדרי ותמיר עדי, השוער המחליף נתנאל דלויה והשילוב של אביאל זרגרי שעוד לא מלאו לו 18. ייתכן שבחלון ההעברות הנוכחי תנסה בית"ר לצרף עוד שחקן אלמוני בסגנון הזה מתוך מחשבה לעתיד.

בית"ר נמצאת בימים אלה בצומת. למרות הרצון לסיים לפני באר שבע ועם כרטיס מובטח לאירופה, היא צריכה לחשוב שנתיים קדימה ולא כאן ועכשיו. הקבוצה הזו לא תיקח אליפות השנה וככל הנראה גם לא בעונה הבאה, אבל כדי ליצור בסיס לכך שזה יקרה בשנים הבאות היא צריכה לקבל החלטות מושכלות עם סבלנות וראיה לטווח ארוך, וכך גם תגלה על הדרך שחקנים חדשים שיובילו אותה בעתיד. והאמת? עם כל הכבוד, מה באמת שווה היום כרטיס לאירופה? לא יותר מדי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully