וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אורי גוטמן: "ניסיתי לשכנע את אבא שלי לא לקחת את התפקיד במכבי חיפה"

סוף הדרך בחדרה ("הרגשתי שאו שאני מתפטר או שאני מאבד את הקבוצה גם ככה"), הצ'אנס שלא קיבל הפעם בבני יהודה ("רציתי את התפקיד"), מערכת היחסים המקצועית עם אבא אלי, מה באר שבע תקבל מאבוקסיס, איך הגיע סורו ומה דעתו על ירדן שועה? אורי גוטמן התארח בפודקאסט הפודיום

דוד רוזנטל טור דעה על הפועל באר שבע/עריכת וידאו: ירדנה עבודי פוקס, אפטר: אביחי ברוך

בווידאו: דוד רוזנטל על הפועל באר שבע של יוסי אבוקסיס

אורי גוטמן התארח בפודקאסט הפודיום ודיבר על הקדנציה הקצרה בהפועל חדרה, הצ'אנס שלא קיבל הפעם בבני יהודה, המעבר של אבוקסיס לבאר שבע, השיחות המקצועיות עם אבא אלי גוטמן, ה-DNA ההגנתי שלו בחדרה ושל רוב קבוצות הליגה, ועוד.

הפרק המלא של הפודיום זמין בכל אפליקציות הפודקאסטים וגם בספוטיפיי

להאזנה לפרק המלא

ציטוטים נבחרים

על הצ'אנס שהפעם לא קיבל בבני יהודה:

"רציתי את התפקיד בבני יהודה, אבל אני בן-אדם שנותן לחיים להוביל אותו, ואם ברק (אברמוב) החליט שנכון לעכשיו, בסיטואציה שיש עכשיו בבני יהודה - קצת בעייתיות עם הקהל וכל הדבר הזה - אם ההחלטה שלו היא ברמה שלא הייתה לו בעיה מקצועית איתי אלא מחשש שכל ההתנהלות כרגע תפריע לי בתור מאמן צעיר, אז אני יכול להבין את זה ולקבל את זה. אני מאחל לאלישע לוי המון בהצלחה".

על סוף הדרך בהפועל חדרה:

"היו שורה של מקרים של ניסיון להתערבות מקצועית. אנחנו רוצים ומכוונים לכדורגל מקצועני ומקצועי בישראל אז לא צריך לתת אפילו במה לדברים האלה. הרגשתי שההחלטה שקיבלתי היתה החלטה נכונה, לא הרגשתי שיש לי דרך יציאה. זו החלטה שאני שלם איתה, אבל הייתי עושה את הדברים אחרת. את השיחה וההחלטה קיבלתי ביום שישי, הודעתי וניתקתי את הטלפון ונשארתי בבית. אם אתה שואל אותי אם הייתי יכול לקחת את הגלגל לאחור, מה הייתי משנה? אז ביום שישי אני מודיע על התפטרותי ובשבת אני ניגש למתחם האימונים ולוחץ את הידיים של השחקנים שלי, מודה להם, אומר 'אני לא יכול לעבוד בצורה כזו, חפשו מאמן אחר, שיהיה בהצלחה לחדרה".

"זה לא שלפני ההחלטה לא קרה שום דבר, היו שלבים שעברנו בדרך, גם אני מסתכל על ההתנהלות שלי מול בעלים. זה היה לא נעים. כמאמן אתה אוהב לבוא לאימון ולקראת הסוף בחדרה כבר לא נהניתי למרות שהתוצאות היו טובות. אתה לא נהנה כי אתה יודע שבסופו של דבר אתה צריך לשקר לשחקנים שלך ולעשות דברים שאתה לא מאמין בהם בלב שם. שחקני כדורגל הם עם חכם והם יודעים מתי אתה משקר ומתי אתה אמיתי - בסופו של דבר הרגשתי שאו שאני מתפטר או שאני מאבד את הקבוצה גם ככה. התערבות מקצועית זו סקלה רחבה, ואם בא אורן גולן ולצורך העניין אומר 'בוא נצרף את השחקן הזה', זה סבבה, כל הזמן להיות בסיעור מוחות. אבל המרחק בין מה שנקרא לקבל החלטות ביחד כצוות לבין הנחתה או פקודה או הוראה - הוא רב".

אורי גוטמן מאמן הפועל חדרה. ברני ארדוב
"כמאמן אתה אוהב לבוא לאימון ולקראת הסוף בחדרה כבר לא נהניתי למרות שהתוצאות היו טובות"/ברני ארדוב

הביקורת על הסגנון ההגנתי של חדרה ושל קבוצות אחרות בליגה:

"הקבוצה ספגה 59 שערים בעונה שעברה, הכי הרבה בליגה, והחלטתי שאחת המטרות שאני שם לנגד עיניי היא לשפר את משחק ההגנה הקבוצתי, שחדרה תהפוך להיות קבוצה שקשה לשחק נגדה. יכול להיות כמובן שזה בא על חשבון משחק ההתקפה, אבל קבוצה בסדר הגודל של חדרה, שרוצה להישאר בליגה - אם תסגל סגנון משחק של התקפה לפה התקפה לשם, פינג פונג, זה פחות מתאים".

"כל מאמן בא עם האגנ'דה שלו וחייבים לכבד את זה. ניקח את האג'נדה של דראפיץ' וברדה, היה משחק מכבי חיפה נגד מכבי נתניה ואתה יודע מה אתה הולך לראות. אתה יודע שתראה את מכבי נתניה מנסים ללחוץ את מכבי חיפה, אבל יש לזה מחיר - בפעם הראשונה שחיפה ישתחררו ויגיע עם הפנים להגנה, יכול להיות שנתניה תשלם במזומן. כל מאמן עם האג'נדה שלו, שתלויה בחומר השחקנים שלו ואיך שהוא רואה את הקבוצה. אני מסכים שהכדורגל צריך להיראות הרבה יותר טוב ושהמשחקים צריכים להיות פתוחים, כמו ה-3:4 של מכבי תל אביב ומכבי חיפה, שכולם נהנו ממנו. בסופו של דבר אתה צריך להסתכל למציאות בעיניים - אתה מאמן הפועל חדרה".

סוד הקסם של יוסי אבוקסיס:

"יחסי אנוש מעל הכל, אישיות ואנושיות. אני חושב שכל מאמן מביא את הייחודיות שלו, אבל מעבר לזה שיוסי הוא טקטיקן בחסד -- שחקנים מאוד אוהבים אותו. הוא בן-אדם שקל להתחבר אליו, כיף להיות במחיצתו, יש לו חוש הומור. יוסי הגיע לסכנין באמצע השנה (2015/2016) וזה לא דבר קל להגיע למועדון כמו סכנין באמצע השנה, אבל הוא הצליח לייצב את המערכת והתחיל לקבע לעצמו סגנון משחק מאוד מוגדר. למשל אם מתחילה אסיפת קבוצה, השחקנים יודעים שהדבר הראשון שמדברים עליו הוא משחק ההגנה. כך היה בסכנין, כך היה בבני יהודה ועכשיו בהפועל באר שבע זה יצטרך להיות אחרת. עם הזמן אני חושב שיוסי כמאמן ישים דגש על משחק ההתקפה. כשאתה בא כל שבוע ונתקל בקבוצות שיבואו ויסתגרו - מה שיוסי היה נוהג לעשות בסכנין ובני יהודה - אז עכשיו מאמנים אחרים יבואו וינסו להקשות עליו את החיים".

מאמן בני יהודה, יוסי אבוקסיס, עם מאמן הפועל חדרה, אורי גוטמן. שלומי גבאי
"יחסי אנוש מעל הכל, אישיות ואנושיות". גוטמן עם אבוקסיס/שלומי גבאי

על איסמעילה סורו, שיעבור לסלטיק:

"בינואר לפני שנתיים סוכן שחקנים בשם מאיר ריפמן שלח לי את הפרופיל של סורו. באותו זמן לא חיפשנו קשר אחורי בבני יהודה, הקבוצה רצה טוב, היו שלושה קשרים אחוריים, אבל הוא שלח לי את הפרופיל ואמר לדעתי יש פה משהו מיוחד. אז התחלתי לחפור עליו בתוכנות הסקאוטינג ומאוד אהבתי. הפילוסופיה של יוסי בבני יהודה כל שחקן צריך להגיע להתרשמות לפני חתימה כדי להימנע מנפילות כלכליות. הדבר המגניב הוא שהוא לא חשש להגיע. היה ברור שיש פה שחקן מעל הרמה".

על מערכת היחסים ה"מקצועית" עם אבא אלי גוטמן:

"יש בינינו שיח מאוד חופשי, תמיד היה. גם אם אני רוצה להגיד לו משהו שהוא לא בטוח יאהב לשמוע אני תמיד אומר, ולהיפך. אין סודות. ניסיתי לשכנע אותו כמה וכמה ימים לא לקחת את תפקיד המאמן במכבי חיפה, אך ורק מסיבות בריאותיות. הבנאדם כבר בן 61, הכדורגל אינטנסיבי, זה לא מה שהיה פעם. הכדורגל רק הולך ונהיה קשה יותר והרגשתי שהוא מצא את עצמו כפרשן בערוץ הספורט, הצליח להוריד הילוך בחיים וממש נהנה מהחיים. אמרתי לו שאני חושב שבריאותית כדאי לו לוותר, אבל הדרייב להגשים את החלום ולאמן את מכבי חיפה היה חזק ממנו, והוא הלך על זה. בסוף המציאות הכריעה".

"אחרי שהוא מונה כבר ראיתי הרבה סרטים, כי שבועיים אחרי ההתפטרות היה אמור להיות משחק, בני יהודה - מכבי חיפה. הייתי אמור להיות נגדו. אני שמח שזה נגמר ככה".

על העבודה עם ירדן שועה:

"בחצי שנה שירדן שועה היה בבוגרים של בני יהודה לא הייתה שום בעיית משמעת. בנוער כן היו דברים שהיו צריכים לטפל בהם. ירדן גדל בבית לא פשוט ועבר ילדות לא פשוטה ואני חושב שההצלחה הגיעה לו די מהר יחסית ויכול להיות שזה היה לרעתו. לפי דעתי ירדן שחקן אדיר ואני רואה שגם מכבי חיפה מתחילים להנות ממנו, כבש גול ניצחון בגביע השבוע. ירדן הוא מסוג השחקנים שכן צריכים את החיבוק, את המילה הטובה, את ההכוונה. אני זוכר שיוסי היה עוצר את האימונים הטקטיים בבני יהודה וירדן היה חוזר למקום בטיסה. ספרינט של 40 מטר ונעמד בעמדה. יוסי היה ממש מפרגן לו על זה, על פעולות הגנתיות. זה היה נותן לירדן את הדרייב להמשיך להוכיח שגם במשחק ההגנה הוא צריך להשתפר.

"באותו זמן שמכבי חיפה עמדה לקנות את ירדן שועה, אבי היה בתפקיד. הוא התייעץ איתי לגביו. אחר כך היה מה שהיה והוא עזב, אבל בכל זאת מכבי חיפה לקחו אותו. ההמלצה שלי כמובן הייתה שכן לקחת. ירדן עדיין בחור צעיר, עדיין בחור שמעצב את דרכו בכדורגל. יש לו כישרון יש בלי סוף ואני מאמין שבסוף הכל יתחבר. בסופו של דבר ירדן שועה יטביע את חותמו על הכדורגל הישראלי".

הפרק המלא של הפודיום זמין בכל אפליקציות הפודקאסטים וגם בספוטיפיי

שחקן מכבי חיפה, ירדן שועה, חוגג אחרי כיבוש. אדריאן הרבשטיין
"בסופו של דבר ירדן שועה יטביע את חותמו על הכדורגל הישראלי"/אדריאן הרבשטיין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully