וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ב-ESPN מעריכים: "ייתכן שדני אבדיה ייבחר בשלישייה הראשונה בדראפט"

מומחה הדראפט של ESPN משוכנע: הספקות שעולים לגבי פרוספקטים בכירים אחרים יקפיצו את אבדיה למעלה. גם ים מדר סחט מחמאות

צילום וידאו: דני מרון, עריכת וידאו: ירדנה עבודי פוקס

בארצות הברית ממשיכים לעקוב באדיקות אחרי מעלליו של דני אבדיה במכבי תל אביב. אמש (חמישי) פרסם מומחה הדראפט של ESPN ג'ונתן גבעוני את רשמיו ממסע סקאוטינג שערך ברחבי אירופה, במהלכו עקב בין היתר אחרי אבדיה ואחרי חברו לנבחרת העתודה ים מדר.

בנוגע לאבדיה ציין גבעוני ש"קל לראות שהוא מתקדם בקצב הנכון ונמצא בדרך למעלה. הוא רשם שיא קריירה בליגה הישראלית עם 22 נקודות נגד הפועל חולון, וביורוליג הוא רושם לאחרונה דקות איכותיות כמחליף. הוא עשה צעדים משמעותיים מאוד מנקודת מבט פיזית, שיפור את הגוף והאתלטיות שלו כך שלא יהפוך למיס-מאץ' ברמות הגבוהות, ומשחק כמעט אך ורק כסמול פורוורד העונה. הוא מוסיף נפח לגוף שלו, מה שבהחלט מעודד את קבוצות ה-NBA שעוקבות אחריו. גם הגנתית הוא מפגין שיפור גדול, גם ברמה האינטנסיבית וגם ברמת היציבות".

לטענת גבעוני, "אבדיה אמנם מתופקד כשחקן משלים במכבי תל אביב וממעט לקבל החלטות עם הכדור, אבל הוא עדיין מראה מספיק ניצוצות מהורסטיליות, היכולות והתחושה שלו למשחק, דברים שהפכו אותו למיוחד בעיני הסקאוטים. הוא מתאים את עצמו ל-NBA יותר ויותר עם כל זמן שעובר, והקשיים של פרוספקטים בכירים אחרים בדראפט כמו ג'יימס וייזמן ולאמלו בול שעזבו את הקבוצות שלהם באמצע העונה, יכולים לשרת אותו. ממה שאנחנו שומעים, הוא אמור להיבחר בסביבות הבחירה החמישית או השישית, אבל ייתכן שהוא יגיע אפילו לשלישייה הראשונה בהתאם לאיך שהלוטרי יתפתח".

מאמן מכבי תל אביב יאניס ספרופולוס עם שחקן מכבי תל אביב דני אבדיה. דני מרון
מתפתח בכיוון הנכון. אבדיה/דני מרון

כאמור, גבעוני עקב גם אחרי ים מדר במשחק נגד מכבי אשדוד, אותו סיים עם 9 נקודות, 4 אסיסטים, 2 חטיפות ו-2 ריבאונדים ב-19 דקות.

"מדר פרץ בשלב מאוחר בזכות הגובה, האורך והאתלטיות שלו, אבל עדיין נדרשות כמה שנים נוספות לפני שיתפתח ויהיה מוכן ל-NBA ברמה הפיזית. עדיין הוא הותיר רושם חיובי מאוד, וכמה מנהלים בליגה שצפו בו בתקופה האחרונה אמרו שהם מקווים שיקבל זימון למשחק המסורתי של "נייקי" בחודש אפריל.

"זריזות הידיים של מדר מקשה על הגאקדים היריבים, והוא מתפתח בצורה מרשימה מבחינה הגנתית. הוא עדיין צריך לשפר את הובלת הכדור ולהיות יציב יותר בניהול המשחק, אבל הוא נמצא בסיטואציה מצוינת כדי להתפתח, ונראה שאפשר להמר בביטחון שיגשים את הפוטנציאל שלו".

עוד בוואלה!

יובל זוסמן נבחר ע"י מנהלי היורוליג לשחקן הצעיר של העונה, דני אבדיה שני

לכתבה המלאה
ים מדר שחקן הפועל תל אביב מול דני אבדיה שחקן מכבי תל אביב. דני מרון
יממשו את הפוטנציאל? ים מדר מול אבדיה/דני מרון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully