וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקהל קרא לווילבקין להישאר: "לא תלוי בי, זה בין הסוכן שלי להנהלה"

17.1.2020 / 6:52

האוהדים בצהוב הרעיפו אהבה על הכוכב, שאמר: "מבחינתי יש לי חוזה לעונה הבאה". וגם: איפה עומדים המגעים בין הצדדים, על יכולת השיא של האנטר, והפרגון של מסינה שבמכבי תל אביב לא אהבו לשמוע

צילום וידאו: דני מרון, עריכת וידאו: ירדנה עבודי פוקס

עיקרי הדברים:

- מכבי תל אביב שמרה על מאזן ביתי אחרי מילאנו, אייסי: "המשכנו להלחם כל הזמן"

- הקהל קרא לסקוטי ווילבקין להשאר: "חתמתי לפני שנתיים על חוזה לשלוש שנים"

- אות'לו האנטר ממשיך להצטיין, בקבוצה מאושרים: "כשהייתה האפשרות, ליאניס לא היה ספק לגביו"

- מסינה הצהיר: "מכבי מועמדת לפיינל פור", בקבוצה מנסים לצנן, אייסי: "לא מסתכלים על הטבלה"

seperator
מאמן מכבי תל אביב יאניס ספרופולוס. דני מרון
סיפור אהבה בינו לקהל. יאניס ספרופולוס/דני מרון

1.

העונה המרשימה של מכבי תל אביב לא נעצרה גם אמש (חמישי) כשהצהובים גברו בבית 63:69 על ארמאני מילאנו ושמרו על המקום השלישי בטבלה עם מאזן של 14 ניצחונות מול 6 הפסדים בלבד. הניצחון היה העשירי של מכבי במשחקי הבית העונה מתוך עשרה משחקים, וביחד עם ריאל מדריד מוליכים הצהובים את טבלת הבית ביורוליג.

זה היה רחוק מלהיות המשחק המרשים ביותר של הצהובים העונה. הם שוב פתחו חלש וירדו בסוף הרבע הראשון בפיגור 21:15, אבל בהמשך הידקו את ההגנה ועצרו את מילאנו על 27 נקודות ברבע השני והשלישי, ונטלו יתרון דו ספרתי במהלך הרבע האחרון עליו הצליחו לשמור. שלושה שחקנים הרשימו במכבי - סקוטי ווילבקין קלע 22 נקודות והוסיף 4 ריבאונדים ו-4 אסיסטים, אות'לו האנטר קלע 14 נקודות, ושבר שיא יורוליג אישי בריבאונדים עם 14 ובמדד עם 29, וטיילר דורסי הוסיף 13 נקודות משלו. שאר שחקני הקבוצה תרמו 10 נקודות ו-12 נקודות מדד בלבד.

דורסי אף זכה למקלחת של צעקות מיאניס ספרופולוס במהלך הרבע הרביעי כשלקח שלשה לא טובה ואיחר בירידה להגנה מה שאפשר לסרחיו רודריגס לקלוע שלשה חשובה ולהוריד את ההפרש ל-6 בלבד. "זה דבר שקורה תוך כדי משחק, הוא ילמד מזה", סיפרו במועדון.

בסיום, הפרצופים בחדר ההלבשה סיפרו את המאזן המצוין של הצהובים בכלל ובמשחקי הבית בפרט. "המשכנו להילחם כל הזמן, הוזנו מהאנרגיות של הקהל כל הזמן והמשכנו להלחם בצד ההגנתי", אמר קווינסי אייסי, "הכל תלוי בהגנה, רק ככה נגיע לאן שאנחנו רוצים להגיע, לשחק הגנה טובה ברמה גבוהה. נצטרך להיות יותר עקביים ואנחנו מתקדמים ככל שאנחנו הולכים משחק אחרי משחק".

יובל זוסמן קלע רק 2 נקודות אך עשה שוב עבודה גדולה בהגנה, כולל 3 חטיפות, "אלה היו הפרטים הקטנים, הגנה יותר טובה. זה לא היה המשחק הכי זורם והכי יפה לעין, אבל גם משחקים כאלה צריך לנצח וניצחנו גם בהפרש הנכון. זה היה משחק מאוד קשה, אני שמח שיצאנו עם הניצחון בסופו של דבר".

לפני המשחק ערכו במכבי ארוחת צהריים משותפת בה נכח גם הבעלים דיוויד פדרמן ששב בימים האחרונים מלונדון אחרי שעבר אירוע לב שם בחודש שעבר. פדרמן לא צפוי להגיע בקרוב למשחקי הקבוצה.

סקוטי ווילבקין שחקן מכבי תל אביב בכדורסל. דני מרון
הקהל צעק לו להישאר. סקוטי ווילבקין/דני מרון

2.

אחד מגיבורי הניצחון היה סקוטי ווילבקין, ולא רק בגלל מה שקרה על המגרש. כפי שפרסמנו כאן שלשום, הצהובים עושים מהלך כדי להבטיח את הישארותו של הגארד לעונה שלישית בצהוב. לווילבקין יש חוזה לעונה הבאה, אך עם אופציית יציאה שלו תמורת פיצוי כספי גדול, אך היכולת הגבוהה שלו עשויה לגרום לקבוצות עשירות מהיבשת לפתוח את הארנק בנדיבות.

בסיום קראו אוהדי מכבי לווילבקין להישאר. "זה נחמד שרוצים אותך. זה לא תלוי בי, זה בין הסוכן שלי וההנהלה", סיפר ווילבקין הסיום, "בשבילי, חתמתי לשלוש שנים לפני שנתיים, אז אני חושב שיש לי חוזה לעונה הבאה, אם הם רוצים לעשות משהו אחר, אני לא יכול לחשוב על זה יותר מדי, זה היה שבוע עמוס, אני חושב על המשחק נגד חיפה ביום ראשון ואז באיירן מינכן. קשה לחשוב על זה עכשיו, זה בשביל הסוכן שלי".

לגבי המשחק הוסיף הגארד: "שתי הקבוצות היו עייפות מהמשחק הראשון של השבוע, מצאנו את האנרגיה במחצית השנייה, הקהל עזר לנו כשעשינו את הריצה, והוא עזר לנו לשמור על המשחק".

יאניס ספרופולוס התייחס ליכולת של ווילבקין בהתחשב לנסיבות והפרסומים ואמר: "זה לא משנה לפני המשחק אם אתה שמח, עצוב או מה שקורה מסביב. ברגע שאתה חוצה את הקווים אתה צריך להתנהג כמו מקצוען וזה מה שסקוטי וכל אחד מהשחקנים האחרים עושים".

אז מה קורה במגעים בין ווילבקין למכבי? הצהובים מוכנים לשדרג את הגארד בשכרו ואף להחתימו על מעבר לעונה הבאה, אך כרגע הדברים לא נסגרים. במכבי מקווים להתקדם בנושא הזה בתקופה הקרובה כדי לא להגרר לכיוון סיום העונה.

שחקני מכבי תל אביב אותולו האנטר, ארון ג'קסון. דני מרון
הבינגו של מכבי תל אביב. אות'לו האנטר/דני מרון

3.

הגיבור הגדול השני של הערב היה אות'לו האנטר. הסנטר של הצהובים לא נראה בדרך כלל באזור חדרי ההלבשה בסיום המשחקים בשל העובדה כי הוא נכנס לאמבטיית קרח מיידית. אמש, בפעם השנייה העונה, חיכו העיתונאים שהאנטר יסיים את האמבטיה וידבר אחרי התצוגה המרשימה שלו שכללה גם סחיטה של 11 עבירות.

"אות'לו האנטר הוא שחקן שאומרים עליו איזה גבר. בגלל שהוא מופיע כל הזמן שצריך אותו ונותן עוד דחיפה לקבוצה, אני שמח לשתף איתו פעולה שוב פעם. ידעתי מה הוא יכול להביא", אמר ספרופולוס על הסנטר הגדול של הצהובים.

למכבי אופציה לעונה נוספת על השחקן, שרושם לפתע בגיל 33 את ממוצעי הקריירה הטובים ביותר שלו - 9.9 נקודות ו-6 ריבאונדים, כשהעונה היחידה שהוא התקרב אליה הייתה עונת 2015/16, תחת יאניס ספרופולוס באולימפיאקוס, אותה סיים עם 9.4 נקודות ו-6 ריבאונדים למשחק. "כשגילינו את האפשרות בקיץ להביא את אות'לו, יאניס אמר שמבחינתו אין שאלה", נזכרים בקבוצה, "היו אז הרבה מאוד שחקנים על השולחן, חלקם שמות נוצצים יותר. יאניס אמר, רק אות'לו".

את האנטר אגב מייצג מישקו רזנטוביץ', סוכנו של סקוטי ווילבקין שנמצא בארץ. בניגוד לשיחות שסובבות את הכוכב של הצהובים, עם האנטר המצב פשוט והוא יישאר במכבי גם בעונה הבאה.

אטורה מסינה מאמן מילאנו. דני מרון
גם הוא לא הצליח לנצח בהיכל. אטורה מסינה/דני מרון

4.

"בשיטה הזאת ביורוליג, ברגע שאתה מגיע לפיינל פור, אז יש לך סיכוי. והם בהחלט קבוצה שמועמדת להגיע לפיינל פור, שם פציעה אחת או יום לא טוב, ואתה מפסיד. מכבי היא מועמדת בכירה להגיע לפיינל פור, אם יהיה להם את יתרון הביתיות זה אפילו יותר מזה, כי לא קל לשחק כאן כמו שאתם יודעים".

את הדברים האלה אמר אטורה מסינה אמש במסיבת העיתונאים וסייע לתחושה שמתחזקת לאחרונה ביד אליהו - הצהובים יכולים ללכת השנה רחוק מאוד. אלא שלמרות שמסינה מפרגן, יאניס ספרופולוס התעקש כי אסור לשחקניו לדבר על הפלייאוף, וקווינסי אייסי נשאר איתו באותו הקו.

"אני לא מסתכל על הטבלה, אני לוקח את זה משחק אחרי משחק, הטבלה לא אומרת כלום אם אנחנו לא ננצח", אמר הפורוורד והתייחס להבדלים בין משחקי הבית לחוץ אצל הקבוצה, "אנחנו מקבלים את האנרגיות מהקהל, זה משחק בית, יש לנו קהל גדול שם. אין ספק שזה שונה".

גם יובל זוסמן סרב לצאת בהצהרות כהרגלו, אך הסכים לומר כי השגת הביתיות בסיום העונה תהווה יתרון גדול. "אני מרגיש שהקהל דוחף אותנו מאוד חזק, נבוא להלחם גם נגד ריאל מדריד, הביתיות מביאה לנו יתרון מסוים", אמר הגארד הישראלי, "אתה מעדיף לשחק בבית מאשר בחוץ, עם התמיכה של הקהל שלך והאנשים שלך, זה מה שאנחנו מחפשים לסוף השנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully