וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב מנסה להבטיח את הישארותו של סקוטי ווילבקין

15.1.2020 / 6:34

אחרי עוד משחק מצוין, הצהובים נפגשו עם סוכנו של הרכז שמחזיק באופציית יציאה בקיץ. קלויארו מסביר את סיפור הסינדרלה, כהן בשיאו, ולמרות הסימנים החיוביים זוסמן מסרב להתחייב אפילו על פלייאוף

צילום וידאו: דני מרון, עריכת וידאו: ירדנה עבודי פוקס

עיקרי הדברים

- מכבי תל אביב חוגגת את הניצחון על ברצלונה, אבל מסרבת לדבר על יתרון ביתיות בפלייאוף

- סיפור הסינדרלה של אנג'לו קלויארו נמשך, הוא מסביר: "אני מנסה לשלוט במה שאני יכול"

- בקבוצה נפגשו עם סוכנו של סקוטי ווילבקין בניסיון להבטיח את הישארותו בעונה הבאה

seperator

1. במכבי תל אביב חוגגים, אבל מציינים נקודה אחת קריטית לשיפור

מכבי תל אביב לא עוצרת. הצהובים רשמו אמש (שלישי) את ניצחונם ה-13 העונה ביורוליג ב-19 מחזורים כשגברו 85:92 על ברצלונה ביד אליהו בתום משחק מותח והפכפך. בזכות הניצחון חלפו הצהובים באופן זמני על פני הקטאלנים ועלו למקום השלישי בטבלה.

ארבעה שחקנים קלעו בספרות כפולות ו-11 מתוך 12 השחקנים ששותפו קלעו עבור הצהובים, שהציגו משחק קבוצתי משובח. טיילר דורסי היה הקלע המוביל עם 19 נקודות וסקוטי ווילבקין הוסיף 18 משלו, אלא שגם התרומה של אות'לו האנטר ואנג'לו קלויארו הייתה מכרעת עם 12 נקודות כל אחד.

"לוקח לנו זמן להכיר את הקבוצה היריבה, אנחנו צריכים לשפר את זה", אמר יובל זוסמן שסיים עם 7 נקודות בעוד משחק הגנתי מרשים, "לא שמרנו מספיק טוב, הם קלעו 27 נקודות ברבע ראשון ואם לא היו מחטיאים עונשים היו מגיעים ל-30 שזה יותר מדי לכולם. צריך לשפר את זה". על העבודה שלו בהגנה על קורי היגינס אמר זוסמן: "יש להם שחקנים מדהימים, זה ניצחון גדול. המטרה שלי לא הייתה להיכנס להיגינס לראש, ניסיתי למנוע ממנו את הנקודות שהוא עושה, הוא שחקן מאוד ורסטילי, קשה לשמור עליו באחד על אחד".

אנג'לו קלויארו, שבלט בצד ההגנתי, התכבד בכמה מהלכים גדולים במאני טיים ואמר: "אנחנו רוצים להיות טובים בסיומי משחקים ולנצח משחקים צמודים. אנחנו ממשיכים להילחם, שיחקנו מצוין וניצחנו עוד משחק צמוד".

עוד בוואלה!

יורוליג: מכבי תל אביב גברה 85:92 על ברצלונה לאחר ערב שלשות גדול

לכתבה המלאה
שחקן מכבי תל אביב בכדורסל טיילר דורסי. דני מרון
עוד הצגה בהיכל. דורסי/דני מרון

2. סיפור הסינדרלה של אנג'לו קלויארו נמשך

כאמור, זה היה הערב של שחקני המשנה של הצהובים. דורסי התפוצץ, ווילבקין היה טוב כרגיל, אבל העבודה של אנג'לו קלויארו על מירוטיץ' והדקות הנהדרות של ג'ייק כהן ברבע השני היו מפתח חשוב לניצחון. בקבוצה אף פרגנו לארון ג'קסון שברבע האחרון רשם מספר מהלכים משמעותיים בדרך לניצחון.

"מירוטיץ' שחקן נהדר, ניסיתי לעשות הכל כדי שיהיה לו קשה", אמר קלויארו בצניעות בסיום, "קשה לשמור עליו, כל שחקן ששמר עליו התעייף, אבל עם האוהדים האלה זה עוזר. אי אפשר להפסיק לאהוב את האוהדים האלה. זה היה אתגר ואני אוהב אותו, ידעתי שיהיה לי את הצ'אנס לשמור עליו, הוא חתיכת שחקן והוא הראה את זה הערב".

על רכבת ההרים של העונה שלו, שהחלה בכך שהוא לא התלבש, וממשיכה כשהוא אחד משחקני המפתח של הצהובים בהיעדרו של עומרי כספי אמר האמריקאי: "אני מנסה לשלוט במה שאני יכול לשלוט, אני עדיין כאן משחק כדורסל, גם כשלא שיחקתי המשכתי להתאמן וכשקראו לי בחזרה, הייתי מוכן. עומרי הוא שחקן נהדר ואנחנו צריכים אותו בחזרה".

כאמור, גם ג'ייק כהן בלט עם 8 נקודות ברבע השני והמשיך את היכולת הטובה שלו מהתקופה האחרונה. "אני מנסה להביא אנרגיה", אמר כהן. "לא התחלנו טוב אבל הפוקוס שלי הוא להביא אנרגיה, יכולתי להביא את הניצוץ הערב, וזה מרגיש נהדר. קיבלנו הרבה מכל שחקן היום, וזה אומר הרבה על הקבוצה שלנו. אני לא יודע אם אני בכושר הכי טוב שלי, אני רוצה להישאר בפוקוס והדברים הגדולים כבר יסתדרו לבד. אני לא משנה את העבודה שלי, הכל נשאר אותו דבר".

שחקן מכבי תל אביב אותלו האנטר עם אנג'לו קלויארו. דני מרון
בא משום מקום. קלויארו עם אותלו האנטר/דני מרון

3. במכבי תל אביב מנסים להבטיח את הישארותו של ווילבקין

המוני אנשי NBA פוקדים את משחקי מכבי תל אביב בהיכל בחודשים האחרונים כדי לעקוב אחרי דני אבדיה, אולם אמש אורח הכבוד - סוכן העל של הכדורסל האירופי מישקו רזנטוביץ' - הגיע מסיבה אחרת.

רזנטוביץ', שמייצג את מיטב הכוכבים ביורוליג, מייצג בין היתר את סקוטי ווילבקין. למכבי תל אביב יש אופציה לעונה נוספת על הגארד בסכום שמוערך בכ-1.5 מיליון דולר, אלא שלווילבקין אופציה משלו ליציאה תמורת פיצוי כספי גדול. החשש הגדול במכבי כי לאור היכולת הנהדרת של ווילבקין העונה והדרכון הטורקי שהוא מחזיק, הוא יהפוך למטרה עיקרית של הקבוצות הבכירות ביבשת, שיכולות להציע לו יותר משני מיליון דולר לעונה ולמעשה לגנוב אותו מתחת לאף שלהם.

במכבי מעוניינים להסיר את האופציה של ווילבקין מחוזהו, כשלא ברור כמה הדבר יעלה להם מבחינה כלכלית. בניגוד לווילבקין, שחקן מוביל נוסף שמחזיק בחוזה לעונה נוספת, אות'לו האנטר, ימשיך בוודאות. שחקנים נוספים שמחזיקים בחוזה מובטח הם טאריק בלאק, לו אופציית יציאה ל-NBA, אלייז'ה בריאנט ונייט וולטרס. למכבי יש אופציה על טיילר דורסי, שיכול גם כן לצאת מצידו מהחוזה.

סקוטי ווילבקין מכבי תל אביב. דני מרון, דני מרון
תישאר, תישאר. ווילבקין/דני מרון, דני מרון

4. עדיין לא חולמים על יתרון ביתיות

הקבוצה תחזור בשעות אחר הצהריים ליד אליהו לערוך את תדריך הוידאו הראשון לקראת המשחק מחר (21:05, שידור ישיר בספורט 5) נגד מילאנו במסגרת המחזור ה-20 ביורוליג. האיטלקים מגיעים למשחק אחרי שהובסו אמש בטורקיה על ידי אנדולו אפס, והם ינחתו בשעות אחר הצהריים בתל אביב ויערכו בערב אימון בהיכל.

על אף הניצחון הגדול על ברצלונה, במכבי מסרבים לחשוב רחוק מדי או לפנטז על הישג משמעותי, אפילו לא על יתרון ביתיות בפלייאוף. "לא לאף, אנחנו לא מגיבים למזה", אמר יובל זוסמן בסיום המשחק, "אנחנו קבוצה ביתית מעולה ונשמח להמשיך ככה, אבל אנחנו לא מסתכלים יותר מדי באיזה מקום נסיים, אלא מנתחים משחק אחרי משחק. זה ניצחון חשוב, אחד מיני רבים שעשינו השנה, ואנחנו מנסים לרשום כמה שיותר ניצחונות. כשיגיע הזמן, נסתכל על הפלייאוף".

סייע בהכנת הידיעה: אוהד שוירמן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully