וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דני אבדיה הרשים את הסקאוטים, ים מדר לראשונה במוק דראפט של ESPN

מספר דו ספרתי של סקאוטים ומנהלים צפו בשחקן מכבי ת"א, ב-ESPN העלו אותו למקום החמישי בתחזית הדראפט הקרוב. רכז הפועל ת"א במקום ה-57

אימג'בנק GettyImages

ההתקדמות המדודה של דני אבדיה לא נעלמת מעיניהם של אנשי ה-NBA. אמש (חמישי) הגיעו לברלין למעלה מעשרה סקאוטים ומנהלים בליגה הטובה בעולם כדי לעקוב אחרי הכישרון הצעיר של מכבי תל אביב, וראו אותו רושם את אחד ממשחקיו הטובים ביותר העונה במפעל הבכיר של אירופה.

אבדיה אמנם שיחק רק 12 דקות, אבל הספיק לעשות במהלכן די הרבה: הוא קבע שיא עונתי של נקודות ביורוליג עם 8 רצופות (3 מ-4 מהשדה, כולל 2 מ-2 מהשלוש), הוסיף שתי חסימות ותרם גם ריבאונד, אסיסט וחטיפה.

מומחה הדראפט של ESPN ג'ונתן גבעוני נכח ביציעים בברלין וציין אמש ש"דני אבדיה שיחק 12 דקות בלבד, אבל בכל זאת הצליח להראות בדיוק מה הופך אותו לפרוספקט NBA מיוחד. הוא קלע שתי שלשות, הוסיף שתי חסימות גדולות, היה בכל מקום הגנתית, הפגין ראיית משחק, אתלטיות, אינטלינציה ותחרותיות".

היום פרסם גבעוני את המוק דראפט העדכני שלו לקראת קיץ 2020, והעלה את הישראלי מהמקום השישי לחמישי, כשלפניו אנתוני אדוארס (1), ג'יימס וייסמן (2), לאמלו בול (3) וטייריס הליברטון (4).

אבדיה הוא לא הישראלי היחיד בדירוג של ESPN: בפעם הראשונה, הצליח גם ים מדר להשתחל למוק דראפט והוצב במקום ה-57 של גבעוני. כמו מספר סקאוטים מהליגה הטובה בעולם, גם העיתונאי האמריקאי צפה מקרוב במשחקו האחרון של רכז הפועל תל אביב מול מכבי אשדוד, וכתב עליו: "משחק פרודקטיבי לים מדר. היתה לו השפעה עצומה בהגנה עם לחץ על הכדור וכפיית איבודים. קלע שתי שלשות, סיים עם 9 נקודות, 4 אסיסטים ו-3 חטיפות ב-19 דקות".

שחקן מכבי תל אביב דני אבדיה מול אלבה ברלין. האתר הרשמי של מכבי תל אביב בכדורסל, אתר רשמי
הפך לשחקן רוטציה מן המניין, גם ביורוליג. אבדיה/אתר רשמי, האתר הרשמי של מכבי תל אביב בכדורסל

מלבד ESPN, התחזיות האחרונות של האנליסטים ומומחי הדראפט השונים אמנם ממקמות את אבדיה קצת מתחת למה שהתרגל בשנה האחרונה, אולם הוא עדיין נחשב לבחירת לוטרי כמעט ודאית. השבוע פורסמו שלוש תחזיות דראפט עדכניות, האחת ב"אתלטיק", שם הוא מדורג שישי, האחרת ב"ספורטס אילוסטרייטד" בה חזו שאבדיה ייבחר בבחירה השמינית, והשלישית שפורסמה אמש ב-SB Nation בה ניבאו שאבדיה ייבחר שביעי.

"הוא כנראה עדיין לא ממש מוכן להגיע ל-NBA, כי הוא צריך עדיין לא להשתפר כקלעי", נכתב ב"אתלטיק". "בסופו של דבר הוא יצטרך לקלוע כדי לשפר את הערך שלו".

"אבדיה עלה על הרדאר של ה-NBA כבר מזמן, והעונה בגיל 19 הוא מפגין חוסר יציבות ביורוליג לצד ניצוצות של השחקן שיוכל להיות יום אחד", ציינו ב-SB Nation. "מסירה ושליטה בכדור הן שתי התכונות הבולטות אצל אבדיה. הוא אוהב להחזיק בכדור וליצור במגרש הפתוח, אבל חסר יציבות בקליעה. קבוצות בליגה ימשיכו לעקוב אחרי הקליעה שלו כדי לראות האם הוא אכן השחקן שמסוגל לכדרר, למסור ולקלוע, מהסוג שיכול להתאים לכל חמישייה ולכל ציוות".

אבדיה הופך בשבועות האחרונים לשחקן רוטציה מן המניין במכבי תל אביב גם במשחקי היורוליג, בזמן שבליגת העל הוא ממשיך לקבל דקות מרובות ולספק מספרים לא רעים. בחמשת משחקי היורוליג האחרונים אבדיה לא ירד ממספר דו ספרתי של דקות וקלע 30 נקודות בסך הכל, אחרי שבשני המשחקים שקדמו לכך חיבר 14 דקות ולא קלע.

עוד בוואלה!

לואו קוסט בברלין: אלייז'ה בריאנט מצדיק את השם המחייב

לכתבה המלאה

והנה הכתבה שערכו ב-Overtime על אבדיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully