וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריאנט הופך לגניבה, ריינולדס מפתיע: גיבורי ניצחון מכבי תל אביב על אלבה

10.1.2020 / 7:10

מכבי תל אביב מהללת את גיבורי הניצחון בגרמניה: בריאנט נותן תמורה מצוינת למחיר ("קבוצות אחרות היו חולמות על חוזה כזה"), ריינולדס משתלב במהירות ("לא רק בהתקפה, גם בהגנה"). כעת הפנים לשבוע הקריטי, שאחריו אולי המטרות יתעדכנו

אימג'בנק GettyImages

עונת היורוליג המוצלחת של מכבי תל אביב נמשכה אמש (חמישי) עם ניצחון 89:95 על אלבה ברלין בחוץ במסגרת המחזור ה-18 שפתח את הסיבוב השני. בזכות הניצחון ישמרו הצהובים על המקום הרביעי בטבלה, והם עשו צעד חשוב לקראת הבטחת המקום בפלייאוף לראשונה בשיטה הנוכחית של היורוליג.

במכבי תל אביב החמיאו בסיום לג'יילן ריינולדס, שבמשחקו השני בקבוצה סיפק 17 נקודות ו-7 ריבאונדים בפחות מ-20 דקות. "זה היה משחק גדול, אני עושה מה שאני יכול לעשות כדי לעזור לקבוצה", אמר ריינולדס בסיום. "אני מקשיב למאמן, הוא אומר לנו להיות מוכנים מתחילת המשחק ועד הסיום ולשחק חזק. שיחקנו ביחד והנענו את הכדור, ואם נמשיך ככה השמיים הם הגבול בשבילנו. הקהל היה השחקן השישי שלנו, אני לא חושב שיש עוד קבוצה עם קהל חוץ כזה. תמיכה כזאת מרימה אותנו לשמיים".

הצוות המקצועי של הקבוצה אמנם מרוצה מהניצחון, אבל מוטרד מההגנה שספגה 89 נקודות ואיפשרה לאלבה ברלין לקחת לא פחות מ-16 ריבאונדים בהתקפה. "זה הספיק לנו הפעם כי היינו ביום התקפי מצוין, אבל יהיו משחקים שיכולת הגנתית כזאת תעלה לנו ביוקר", אמר אחד מאנשי הקבוצה בסיום.

סקוטי ווילבקין, שכמו אותלו האנטר שב לפעילות אחרי שבוע היעדרות, שיבח גם הוא גם 1,300 האוהדים שהגיעו לברלין: "הקהל שלנו היה נהדר, שמענו אותו כל המשחק. תמכו בנו כמו שצריך. זה ניצחון חשוב וטוב למרות שיכולנו להיות טובים יותר, בעיקר בהגנה. הפסדנו את שני המשחקים האחרונים ושניהם היו בחוץ, כך שזה מרגיש טוב מאוד להשיג ניצחון לא ביתי".

מי שחזר לשחק אחרי תקופה ארוכה הוא נייט וולטרס, שבעיקר הסיר חלודה ב-8 דקות וחצי שקיבל מיאניס ספרופולוס. במועדון שוקלים לתת לו לשחק במשחק הליגה הקרוב נגד הפועל חולון כדי להכניסו לקצב לקראת צמד משחקי היורוליג בשבוע הבא.

סקוטי ווילבקין, מכבי תל אביב, נשמר על ידי מרטין הרמאנסון, אלבה ברלין. האתר הרשמי של מכבי תל אביב בכדורסל, אתר רשמי
רק ההגנה מדאיגה. סקוטי ווילבקין אמש/אתר רשמי, האתר הרשמי של מכבי תל אביב בכדורסל

המצטיין של הצהובים היה אלייז'ה בריאנט. הגארד השווה את שיא העונה שלו בנקודות למשחק עם 19, כשגם בפעם הקודמת שקלע את הנתון הזה רשמו הצהובים ניצחון חוץ גדול, בבאסקוניה. הוא הוסיף גם שיא עונתי בריבאונדים (8) והוסיף 4 אסיסטים.

בקבוצה בירכו את בריאנט בסיום על המשחק המצוין, וניצלו את ההזדמנות כדי לעקוץ את מי שביקר את החתמתו בקיץ. "אמרנו שזה הימור שלא בטוח שישתלם, אבל עכשיו כבר ברור לכולם שאלייז'ה הוא שחקן יורוליג טוב מאוד, והבאנו אותו במחיר שקבוצות אחרות היו חולמות להביא. הוא רק הולך ומשתפר ככל שהעונה מתקדמת, וברור לנו שהוא יהיה אפילו טוב יותר בהמשך".

בריאנט עצמו ניתח את המשחק: "קלענו זריקות והרבה שחקנים שיחקו טוב מאוד. אני חושב שאנחנו צריכים לחזור ללוח התרגילים, לעבוד על ההגנה, לסגור לריבאונד. תיקנו כמה טעויות במחצית השנייה והצלחנו לצאת עם הניצחון. יש ימים טובים יותר וימים פחות טובים. הזריקות שלי נכנסו בהתחלה והחברים שלי ידעו למצוא אותי, אבל מגיע הרבה קרדיט לג'יילן ריינולדס. לא בהתקפה, אלא גם בהגנה. הוא שינה הרבה מאוד זריקות".

אחד הנתונים המרשימים לגבי בריאנט העונה הוא האחוז שלו מחוץ לקשת. השחקן שהגיע הקיץ מהפועל אילת קולע ביותר מ-52 אחוזים לשלוש, כשרק נילס גיפאי, אותו פגשו מכבי אמש ומליח ממוטואולו, הצלף של פנרבחצ'ה, מקדימים אותו באחוזים לשלוש. באלבה פרגנו לבריאנט והודו כי היכולת שלו הפתיעה אותם מאוד.

עוד בוואלה!

יורוליג: מכבי תל אביב ניצחה 89:95 את אלבה ברלין

לכתבה המלאה
אלייז'ה בריאנט, מכבי תל אביב. האתר הרשמי של מכבי תל אביב בכדורסל, אתר רשמי
במחיר מציאה. אלייז'ה בריאנט/אתר רשמי, האתר הרשמי של מכבי תל אביב בכדורסל

מכבי תשוב היום ארצה ותערוך אימון אחד לקראת המשחק נגד הפועל חולון במוצאי שבת, אלא שבמועדון מודים שהם ממוקדים בשבוע החשוב שעומד בפניהם ביורוליג. ביום שלישי תגיע ליד אליהו ברצלונה שעוד צריכה לשחק הערב נגד אנדולו אפס החזקה וביום ראשון בצהריים לארח את בילבאו בליגה הספרדית, וביום חמישי מילאנו תגיע להיכל.

במכבי יודעים כי שני ניצחונות בשבוע הקרוב יעמידו אותם בעמדת זינוק מצוינת לביתיות בפלייאוף היורוליג, דבר שהצהובים לא השיגו מאז 2010. הפסד למילאנו בחמישי מנגד, יכניס גם את האיטלקים למאבק על הביתיות עם צסק"א מוסקבה ומכבי, כשלמילאנו יהיה יתרון של משחק כפול על חשבון הצהובים.

"זה מבחן גדול מאוד בשבילנו", סיפר אחד מאנשי הקבוצה במהלך הלילה, "יהיה לנו את היתרון הגדול שיש לנו בבית, מה שהוביל לזה שעוד לא הפסדנו בהיכל. אם נהיה בלתי מנוצחים בבית גם אחרי יום חמישי, יהיה אפשר להתחיל לסמן בגלוי מטרות אחרות".

מאמן מכבי תל אביב יאניס ספרופולוס. האתר הרשמי של מכבי תל אביב בכדורסל, אתר רשמי
המבחן הגדול מגיע. יאניס ספרופולוס/אתר רשמי, האתר הרשמי של מכבי תל אביב בכדורסל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully