וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוס אציל: על הפריצה של חמודי כנעאן במ.ס אשדוד

10.1.2020 / 15:00

מכבי חיפה פספסה אותו, מכבי תל אביב לא הצליחה לשים את היד ומ.ס. אשדוד שילמה 450 אלף שקל כדי לרכוש את מוחמד כנעאן, סכום שהיום נראה כמו מציאה של ממש. ניר לוין ויוסי מזרחי מתלהבים ובמג'ד אל כרום כבר מתמוגגים: הוא דור ההמשך של דיא סבע

עריכת וידאו: ירדנה עבודי פוקס

בווידאו: יוסי אבוקסיס מוצג כמאמן הפועל באר שבע

תרגול בעיטות באימון מחייב אינטנסיביות גבוהה במיוחד. אסור לעצור את שטף הבעיטות. מכיוון שאין כדורים ללא הגבלה, עומדים אנשי הצוות המקצועי בסמיכות לשער אליו בועטים ומחזירים כדורים לבועטים. מדי פעם גם צריך מישהו אמיץ שיכנס לתוך השער, בלי להפריע לשוער, ויגרוף משם את כל הכדורים שנשקו לרשת. באחד האימונים של מ. ס. אשדוד לפני כחודשיים סיכן את נפשו מאמן השוערים איתי זילפה ונכנס בזריזות כדי להוציא כדורים. הוא הצליח חלקית כי למזלו הרע הגיע בדיוק התור של מוחמד כנעאן לבעוט והוא שיגר פצצה ממרחק אותה מי שעמד בדיוק בשער לא יכול היה לעצור. הכדור העוצמתי, בדיוק כמו זה שבעט בתחילת השבוע כנעאן לרשת של הפועל רעננה, פגע בראשו של זילפה שנחת לקרקע ואיבד את הכרתו למספר שניות. "זה היה מפחיד", סיפר השבוע שחקן במ. ס. אשדוד. "אבל למזלו, איתי זילפה הוא בחור חזק והוא התאושש כעבור כמה רגעים אבל הכדור של חמודי גרם לו לאבד את ההכרה. מאז אין דבר כזה שמוציאים כדורים מהרשת והבועטים ממשיכים לבעוט".

שחקן מ.ס. אשדוד מוחמד כנעאן. דני מרון
אסף צור בטוח לא ישכח אותו. מוחמד כנעאן/דני מרון

לא היה אחד במ. ס. אשדוד שהופתע ביום ראשון האחרון כשכנעאן קיבל כדור בכנף שמאל, החל לדהור איתו למרכז ומשלושים מטר שיגר את הטיל לרשת הגבוהה של אסף צור מרעננה. יונתן כהן ששידר את המשחק לערוץ הספורט הכתיר אותו ישר לשער העונה. זה היה בדיוק שבוע אחרי שער היתרון שכבש כנעאן לרשת של הפועל באר שבע בטרנר. אז הוא נשלח בכדור למתפרצת, ניצל את מהירותו הבולטת וכבש שער נהדר. בשבוע הבא יחגוג כנעאן יום הולדת 20 וג'קי בן זקן שקנה אותו בגיל 18 וחצי ממכבי חיפה משוכנע שהוא הטוב לגילו בארץ ושזו רק שאלה של זמן עד שמוחמד כנעאן יצטרף לרשימה הארוכה של השחקנים שמכרה אשדוד במיליונים רבים.

את השער המופלא השבוע ראו גם במכבי חיפה והלב שלהם בוודאות נצבט. כנעאן היה צריך להיות עכשיו שחקן סגל הבוגרים של מרקו בלבול עם כל הכישרון שהיה בו בגיל צעיר. הוא נולד וגדל במג'ד אל כרום לא רחוק מהבית של דיא סבע. אביו מוניר היה שחקן בולט בישוב המקומי ואחיו הגדול אמיר עדיין משחק בקבוצות רבות במגזר הערבי, אבל חמודי כנעאן היה יהלום מסוג אחר. את הפוטנציאל זיהה דודו שחקן העבר של הפועל חיפה איסלאם כנעאן ובגיל 13 הוא כבר ישב על המשפחה לפתח את הילד באקדמיה של מכבי חיפה בנהלל. במקום בו צמח גם עאיד חבשי, התפתח חמודי כנעאן וכבר בכיתה ז' נחת בפנימייה כשבהתחלה אפילו לא ידע לדבר עברית.

שחקן העבר אורי גרופר שמנהל מקצועית את השלוחה של מכבי חיפה בנהלל, לקח את כנעאן כפרוייקט אישי ואת התוצאות הראשונות הם קצרו יחד בקבוצת ילדים א' שלקחה את גביע המדינה אף שהיתה פחות מוכשרת ממכבי חיפה של מחלקת הנוער בקצף. בגמר ניצחה שלוחת נהלל של הירוקים את מכבי נתניה. כנעאן היה בולט ומוכשר מעל כולם. התפקיד היה קשר אמצע. סוג של 50 50 משובח עם מהירות, כוח מתפרץ, מוסר עבודה ובעיטה עוצמתית. בדרך כלל שולחים את המוכשרים ביותר מנהלל למתקן המרכזי בקצף בגיל נוער.

עוד בוואלה! ספורט

איני יכול עוד: מאחורי ההתפטרות של ברק בכר מהפועל באר שבע

לכתבה המלאה
מוחמד כנעאן שחקן מ.ס. אשדוד חוגג שער. דני מרון
מכבי חיפה ויתרה, מכבי תל אביב פספסה, הפועל באר שבע סימנה. מוחמד כנעאן חוגג/דני מרון

כך היה עם חבשי. את כנעאן הבינו שצריך לשלוח כבר בגיל נערים ב'. כנעאן המשיך את תכנית הלימודים רק עשה זאת הפעם בתנאי הפנימייה בקצף. את ההיכרות עם ניר לוין, המאמן אותו היום בנבחרת האולימפית וזה שלקח אותו בגיל צעיר כבר לנבחרת הנוער, עשה כנעאן כשהיה בן 14. לוין היה אז המנהל המקצועי של מחלקת הנוער במכבי תל אביב והגיע לאוזנו שאפשר לצרף את כנעאן המוכשר ממכבי חיפה. הוא ניסה להתניע את המהלך, אבל זה היה קשה מדי. לימים לוין זכר את השחקן וכשבנה את נבחרת הנוער לקראת מוקדמות אליפות אירופה לפני שלוש שנים הוא הציב בקישור שלה את עילאי אלמקייס מהופנהיים, עדן קארצב ממכבי תל אביב וחמודי כנעאן. בעיני רבים המבינים בהלכות התפתחות שחקני נוער לבוגרים, לא רחוק היום שהשלישייה הזו תוביל את נבחרת ישראל הבוגרת.

הבעיות בין כנעאן למכבי חיפה החלו לפני כשנתיים כשסוכנו דודו דהאן הוציא אותו להתרשמות בקבוצה בבלגיה. גורם במכבי חיפה סיפר השבוע שהיציאה היתה ללא היתר והמועדון רתח. כנעאן הוזהר וחזר לפעילות, אבל בהמשך זה קרה שוב וכנעאן שוב יצא ללא אישור למבחנים בחו"ל. הפעם כבר לא הסכימו במכבי חיפה לעבור על העניין לסדר היום והסכימו למכור אותו. "הגיע אלי להתרשמות שחקן נוער ממכבי חיפה בשם חמודי כנעאן. אמרו לי לראות אותו ולהמליץ אם כדאי לרכוש אותו", סיפר השבוע המאמן יוסי מזרחי ששימש לפני שנה וחצי כמנהל המקצועי של מחלקת הנוער במ. ס. אשדוד. "חמודי התאמן איתנו כמה אימונים וזה הספיק לי. אמרתי לג'קי לקנות אותו". מכבי חיפה רצתה 700 אלף שקל עבור כנעאן והצדדים החליטו ללכת לוועדה למעמד השחקן. בסופו של דבר ובטרם הפסיקה של הוועדה, הגיעו הצדדים להבנה על סכום של 450 אלף שקל ב-12 תשלומים שווים של 37.5 אלף שקל כל אחד. זה היה הסכום הכי גבוה ששילמו באשדוד עבור שחקן נוער. עברו שנה וחצי מאז ונראה היום שהסכום הזה היה בבחינת כמעט חינם.

מוחמד כנעאן, מ.ס אשדוד, חוגג. לירון מולדובן
יוביל בעתיד גם את הנבחרת? מוחמד כנעאן/לירון מולדובן

כנעאן עבר לקבוצת הנוער של מ. ס. אשדוד ולא עזר לה להישאר בליגה בעונה שעברה. באשדוד שקלו להשאיר אותו עוד עונה בנוער כחריג גיל, אבל ויתרו מתוך הנחה שהעונה תירשם הפריצה שלו בבוגרים כפי שקורה כעת. "חמודי נאלץ לשחק בתפקיד לא שלו בכנף כי באמצע יש לנו את שלומי אזולאי ורועי גורדנה, אבל בגלל הכישרון הרב והעובדה שהוא אוהב לעבוד ולהשתפר אתה רואה שגם כשחקן כנף הוא עושה דברים נהדרים", אומרים באשדוד.

מי שכבר שמה את העין על הכישרון הצעיר היא אלונה ברקת שסימנה אותו להפועל באר שבע. בינתיים הוא באשדוד וחולק חדר מרווח באקדמיה עם פיראס אבו עקל. "גם פיראס וגם חמודי הם סוסים פראיים אבל בעוד שפיראס הוא סוס עבודה שמשקיע כל הזמן ועובד כדי להשתפר, חמודי כנעאן זה סוס אציל. יהלום אמיתי", אומרים עליו במ. ס. אשדוד. ניר לוין ויוסי מזרחי שראו וליוו הרבה שחקנים משוכנעים שהוא יגיע רחוק. "יש לו אופי טוב", אומר מזרחי." ילד שרוצה להתקדם ולא מעניין אותו שום דבר חוץ מכדורגל. ילד מחונך מבית טוב והוא גם נטמע כבר בתוך ההווייה של קבוצת כדורגל ישראלית בליגת העל וכל זאת בגיל צעיר מאוד". לוין שויתר לו השבוע על אימון האולימפית כיוון שהיה לכנעאן משחק עם אשדוד ביום ראשון, מייעד לו משבצת מרכזית לקראת המשך המשימה בשלב הבתים. "הוא נכנס כמחליף מול ספרד לא מזמן ואנחנו שמחים שהוא הפך לשחקן הרכב באשדוד. זה טוב להם וטוב לנבחרת. יש לו פוטנציאל גדול להתקדם ולהגיע רחוק והוא בהחלט מסומן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully