וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דריכות במכבי תל אביב: האפקט ההפוך של חזרת הפצועים והאזהרה של ספרופולוס

9.1.2020 / 9:25

לקראת המשחק נגד אלבה (21:00, ספורט 5), הצהובים חוששים מחלודה של השחקנים שחוזרים לסגל, המאמן מזהיר משאננות, ובקבוצה יודעים: הגרמנים ינסו לנקום

אימג'בנק GettyImages

מכבי תל אביב תפתח הערב (חמישי, 21:00, שידור ישיר בספורט 5) את הסיבוב השני ביורוליג כשתתארח במרצדס-בנץ ארינה אצל אלבה ברלין. הצהובים הביסו את הגרמנים בסיבוב הראשון ביד אליהו 78:104, ומקווים להימנע מרצף ההפסדים הארוך ביותר שלהם העונה ביורוליג, שכרגע עומד על שני הפסדים.

מכבי הגיעה אמש לברלין אחרי שערכה את האימון המסכם באולמה של יריבתה העירונית הפועל תל אביב, נסעה למלון ואחרי ארוחת הערב התפזרו השחקנים לחדריהם. הבוקר תערוך הקבוצה אסיפת וידאו ולאחר מכן אימון נוסף באולם בו ייערך המשחק. הצהובים יצאו להתמודדות עם 13 שחקנים, אחרי תקופה ארוכה בה מנה הסגל למשחקי היורוליג רק 10 שחקנים, כשמי שלא צפוי להתלבש הוא סנדי כהן.

בעוד חזרתם של סקוטי ווילבקין ואותלו האנטר לסגל אחרי שבוע של היעדרות הייתה צפויה, מי ששב מעט מוקדם מהתחזיות האחרונות הוא נייט וולטרס. עוד לפני היציאה של הצהובים למשחק החוץ בקובנה עודכן הצוות הרפואי כי וולטרס עשה התקדמות משמעותית וכי הוא קרוב מאוד לחזרה. בימים האחרונים ערך הרכז מספר אימונים מלאים עם הקבוצה, ובצוות המקצועי הוחלט להחזירו היום בהדרגתיות.

"שמענו שאלבה מדברת על כך שהם צריכים להתרגל לשחק ביחד שוב, אצלנו זו סיטואציה קשה הרבה יותר", אמר אחד מאנשי מכבי אתמול, "לא רק שזה יהיה משחק ראשון של ארון ג'קסון וג'יילן ריינולדס ביחד עם השחקנים המובילים בעמדה שלהם, אנחנו גם צריכים להכניס את נייט וולטרס לעניינים מחדש. כל הרוטציה משתנה, וזה בכלל לא פשוט".

נייט וולטרס שחקן מכבי תל אביב. AP
"כל הרוטציה משתנה, וזה בכלל לא פשוט". נייט וולטרס/AP

כאמור, המשחק הערב יפתח את הסיבוב השני עבור הצהובים, שצברו בסיבוב הראשון 11 ניצחונות מ-17 משחקים. ההערכות הן ש-18 ניצחונות יספיקו כדי להעפיל לפלייאוף, ו-19 יעשו את העבודה בוודאות. במכבי סירבו אמש להסתכל יותר מדי רחוק.

"הסיבוב הראשון היה התחלה טובה, אבל אנחנו רק בחצי הדרך. יצרנו בסיס שאפשר לבנות עליו משהו, אנחנו צריכים להמשיך בבנייה", הדגיש קווינסי אייסי באימון המסכם וסיפר על הסגל הכמעט מלא של הקבוצה. "יש לנו שחקנים טובים ולכן אנחנו מרגישים טוב לראות חבר'ה חוזרים. ארון ג'קסון הוא רכז טוב. היה לו בינתיים רק משחק אחד, אבל היו גם כמה אימונים. שיחקתי מולו משחק אחד בסין, אז כבר ידעתי למה הוא מסוגל. הוא רכז נהדר, מנוסה ופשוט עוד כישרון שהצטרף לקבוצה".

גם אלייז'ה בריאנט התייחס למשחק הערב: "אנחנו לא שמים ציפיות על עצמנו, פשוט מתרכזים בכל פעם במשחק הקרוב. בסוף הסיבוב הזה נרים מבט ונראה איפה אנחנו. אנחנו צריכים לשים לב לפרטים ולהיות מרוכזים מאוד. אנחנו מסוגלים להתמודד אפילו עם חמישה שחקנים, אבל כל אחד שחוזר, זאת תוספת שיכולה לעזור לנו".

בצוות המקצועי ניסו להבהיר לשחקנים שעל אף הניצחון הקליל בסיבוב הראשון, המשוכה הערב תהיה קשה. "מי שחושב שאנחנו הולכים לנצח את המשחק רק בגלל מה שקרה אצלנו בבית, טועה", אמר ספרופולוס לשחקנים, "אם נבוא בגישה הזאת, אנחנו נהיה בבעיה".

במכבי אהבו מאוד את הנחישות של המאמן לקראת המשחק, ואחד המקורבים להנהלה הוסיף: "הוא יודע שאלבה קבוצה מסוכנת, כל קבוצה ביורוליג בחוץ מסוכנת, והוא מחדיר את זה לשחקנים. יש להם גם רצון לנקום בנו אחרי הסיבוב הראשון, נהיה חייבים להיות במיטבנו".

עוד בוואלה!

ניקולה וויצ'יץ' חושף את הקשיים שאחרי הפרישה: "הראש משתגע, זה מפחיד"

לכתבה המלאה
מאמן מכבי תל אביב יאניס ספרופולוס עם טיילר דורסי. קובי אליהו
מחדיר לשחקנים את המסרים. יאניס ספרופולוס/קובי אליהו

המשחק מחר יפתח שבוע עמוס במיוחד וחשוב מאוד עבור הצהובים. מכבי תשוב רק מחר באזור השעה 15:00 לישראל, ואחרי כמה שעות של מנוחה היא תערוך אימון לקראת המשחק נגד הפועל חולון שהוקדם ליום שבת כדי לתת לצהובים זמן להתכונן לקראת שני משחקי היורוליג הצפויים להם בשבוע הבא.

בשלישי הקרוב תגיע ליד אליהו ברצלונה, ובחמישי מילאנו, בשחזור השבוע הכפול מאמצע חודש נובמבר, שבוע שבו רשמו הצהובים שני הפסדי חוץ. "אף אחד לא מסתכל על השבוע הבא, אלא לוקחים את זה משחק אחרי משחק", אמר אחד משחקני הקבוצה ואחד מאנשי הצוות הוסיף: "אם נתחיל לחשוב באיזה מצב נהיה בשבוע הבא, נפסיד את כל המשחקים עד אז".

כ-1,300 אוהדים צהובים צפויים לתמוך הערב בקבוצה במרצדס-בנץ ארינה. כ-700 מהם הגיעו בימים האחרונים לברלין, והאחרים מגיעים מערים סמוכות ומהעיר עצמה ויצרו אווירה ביתית מאוד עבור מכבי. לפני המשחק תכננו האוהדים תהלוכה מתחנת הרכבת הסמוכה לאולם, אל האולם עצמו, כשמה שיעזור להם הוא מזג האוויר הנוח יחסית לשלב הזה של השנה בברלין, כשהטמפרטורה הממוצעת היום בעיר צפויה לעמוד על 7 מעלות, ו-4 מעלות בשעות הלילה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully