וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יאניס ספרופולוס: "אנחנו באמצע מלחמה, ניתן לאחרים לדבר"

8.1.2020 / 12:31

מאמן מכבי תל אביב התייחס למשחק היורוליג הקרוב מול אלבה ברלין: "הם באים בלי לחץ וזה מסוכן". נייט וולטרס עשוי לשוב לסגל לאחר העדרות של חודש

אימג'בנק GettyImages

בווידאו: אלופות היורוליג מהעשור האחרון

מכבי תל אביב תפתח מחר (חמישי, 21:00, שידור ישיר בספורט 5) את הסיבוב השני ביורוליג כשתפגוש את אלבה ברלין בחוץ. הצהובים מגיעים למשחק מהמקום הרביעי במפעל, עם 11 ניצחונות ושישה הפסדים, בעוד אלבה מדורגת במקום ה-17 מ-18 עם חמישה ניצחונות בלבד. כאלף אוהדי מכבי צפויים לעודד את הקבוצה ביציעי המרצדס בנץ ארינה בברלין, רובם יגיעו מישראל. האוהדים אף יערכו תהלוכה בערב המשחק.

הצהובים ערכו הבוקר את האימון המסכם בדרייב אין לפני היציאה לשדה התעופה. אחרי שבשבוע שעבר נאלצה להסתדר ללא סקוטי ווילבקין ואות'לו האנטר הפצועים, יעמוד לרשותו של יאניס ספרופולוס סגל מלא של 13 שחקנים, כולל ארון ג'קסון וג'יילן ריינולדס שזכו לערוך שבוע מלא של אימונים לראשונה וכולל נייט וולטרס שייתכן שיתלבש לראשונה מאז הפציעה.

על אף המאזן החלש של הגרמנים, והעובדה שמכבי הביסה אותה ללא קושי 78:104 בסיבוב הראשון ביד אליהו, במכבי נותנים הרבה כבוד לקבוצה של אאיטו רנסס. מאזן החוץ של הצהובים עומד על שלושה ניצחונות בלבד מתשעה משחקים, כשבפעם השלישית ברציפות העונה הם הפסידו שני משחקים רצופים בחוץ. אלבה, ניצחה ארבעה משמונת משחקי הבית שלה העונה, כששניים מהפסדיה הביתיים היו צמודים מאוד.

יאניס ספרופולוס מאמן מכבי תל אביב בכדורסל. דני מרון
"לא הזמן לביקורת עצמית". יאניס ספרופולוס/דני מרון

מאמן מכבי תל אביב יאניס ספרופולוס התייחס בתום אימון הקבוצה ליכולת שהציגה הקבוצה בסיבוב הראשון וענה לתהיות בדבר המשכיות בסיבוב השני: "זה לא הזמן לביקורת עצמית. אנחנו באמצע המלחמה, אם נתחיל לנתח מה קרה עד עכשיו אנחנו נפסיד את הקרבות הבאים, כך שאנחנו לא חושבים ככה. אנחנו ניתן לאחרים לדבר ולהגיד אם אנחנו טובים או לא. הדבר הכי חשוב מבחינתנו זה להסתכל על כל משחק בפני עצמו. אני מבין שזו קלישאה ואולי אתם לא אוהבים לשמוע את זה, אבל זו המציאות".

על היריבה אמר היווני: "אלבה ברלין קבוצה טובה שמשחקת באולמה הביתי ובאה בלי לחץ, וזה מסוכן. אנחנו צריכים להיות מרוכזים ולשחק חזק וקשוח בהתקפה ובהגנה, לשחק חכם - לשחק את המשחק שלנו. אמרנו גם לשחקנים, שלא יחשבו שבגלל שהמשחק הקודם נגד אלבה היה כביכול קל, זה יהיה דומה גם היום".

על ארון ג'קסון וג'יילן ריינולדס שהצטרפו לאחרונה: "הם עדיין שחקנים חדשים, ולא משתתפים בליגה הישראלית, אבל הם משתפרים ממשחק למשחק. זה נורמלי. אני חושב שזה ייראה הרבה יותר טוב בהמשך".

נייט וולטרס שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
עשוי לשוב לאחר היעדרות של חודש. נייט וולטרס/ברני ארדוב

אלבה תקבל בחזרה למשחק את הגארד פייטון סיבה, שפספס שבעה משחקים בסיבוב הראשון ביורוליג, וכששיחק היה מהמצטיינים בשורות הגרמנים עם 9.5 נקודות ו-5.8 אסיסטים בממוצע למשחק.

"אנחנו בסיטואציה קשה, שמכריחה אותנו לחשוב יותר על עצמנו מאשר על היריבה", אמר רנסס לקראת המשחק, "כמה שחקנים פצועים חוזרים, שמצד אחד זה חדשות טובות בשבילנו, אבל החיבור שלהם מחדש לוקח זמן והמשחק שלנו יראה פחות טוב למשחקים הבאים. לא רק השחקנים החוזרים יצטרכו למצוא את הקצב שלהם בחזרה, שחקנים אחרים יצטרכו להתעלות גם כן עם הרבה אחריות. הם יצטרכו להסתגל לתפקיד החדש, אבל אנחנו צריכים להתמודד עם הסיטאציה החדשה הזאת כדי להיות קבוצה טובה יותר בעתיד".

לוק סיקמה הוסיף: "מכבי היא אחת הקבוצות המסוכנות ביורוליג. יש להם גארדים שיכולים ליצור, השחקנים שלהם יודעים את התפקיד שלהם. יש להם שחקני פנים שיכולים לתקוף את הטבעת, והם מאוד מאומנים כשהם השתמשו ביתרון הביתי שלהם בצורה נהדרת נגדנו בסיבוב הראשון. אני בטוח, שההקהל בברלין יתמוך בנו במשחק הקרוב באותה צורה. אני מקווה שזה יוביל למשחק הטוב ביותר שלנו, שאנחנו נצטרך כדי לנצח אותם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully