וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא אכפת לו ממספרים, אבל לוקה דונצ'יץ' ממשיך לקבע את מקומו בספרי ההיסטוריה

כוכב דאלאס משאיר מאחור את השמות הגדולים ביותר, הביטו ב-100 משחקיו הראשונים לעומת לברון וג'ורדן. וגם: השמועות משוק הטריידים

עריכת וידאו: ניר חן

העונה המסחררת של לוקה דונצ'יץ' נמשכה הלילה (בין שני לשלישי), כשכוכב דאלאס "היכה את שיקגו בפרצוף", כך על פי "שיקגו סאן טיימס", עם 38 נקודות, 11 ריבאונדים ו-10 אסיסטים. היתה זו הפעם התשיעית העונה שהגארד הסלובני מסיים עם טריפל דאבל של למעלה מ-30 נקודות, ולשם השוואה, כל יתר שחקני הליגה, במשותף, עשו זאת שמונה פעמים. בסך הכל בקריירה היו לדונצ'יץ' עשרה משחקים כאלה - כמו לברון ג'יימס (5), אוסקר רוברטסון (3) ומג'יק ג'ונסון (2) במשותף, עד שמלאו להם 22. הסלובני, נזכיר, רק בן 20.

"זה לא משנה לי", אמר דונצ'יץ' על הטריפל דאבל ה-11 של העונה. "בכל משחק יש סטטיסטיקה אחרת, מה שחשוב יותר הוא לנצח". המאבריקס אכן ניצחו - 110:118 - בעיקר בזכות כוכבם, שהשתלט על המשחק באמצע השלישי וקלע 17 מ-19 הנקודות של קבוצתו לקראת העליה לרבע המכריע. "מה שנדיר אצל לוקה זה שהוא עושה את זה בגיל 20", אמר טים הארדוויי ג'וניור. "אף פעם לא ראיתי בן 20 שאפקטיבי כל כך בשני צידי המגרש".

ריק קרלייל, כמובן, מסכים. לאחר שטען כי היריבות שומרות על הכוכב שלו בצורה פיזית מדי, התרשם פעם נוספת מהיכולת של דונצ'יץ' להתמודד עם האגרסיביות של ה-NBA: "הוא שחקן גדול, והפעם הדבר הכי מרשים אצלו היה הגישה שלו וקור הרוח. קבוצות שולחות אליו שחקנים אתלטיים, מרביצות לו, והוא נשאר רגוע. לקראת הסיום הוא היה מופלא".

לאורי מארקנן, שהכיר את דונצ'יץ' מאירופה, אמר: "ידעתי שהוא הולך להיות מצוין, אז אני לא מופתע. הוא עושה את זה מגיל 14-15. כמובן שממוצעים של קרוב ל-30 נקודות וטריפל דאבל - לזה לא חשבתי שהוא מסוגל, אבל ידעתי שהוא יהיה מצוין. אי אפשר לגרום לו לשחק מהר יותר, הוא משחק בקצב שלו ויודע איך ליצור לעצמו זריקות".

מאמן הבולס ג'ים בוילן הוסיף: "שמרנו עליו טוב, אבל הוא קלע זריקות קשות. היה לו את מהערבים האלה, שלשחקנים טובים מאוד יש. עוד דבר שמדהים אצלו הוא שמעולם לא ראיתי אותו בורח מהזדמנות לנצח את המשחק בסיום הוא נטול פחד". עוד לפני המשחק ניסה לנתח את סוד הקסם של הסלובני ואמר: "הגודל והכוח שלו בולטים. הוא כמו ליינבאקר שמשחק כדורסל, ואז מוסיפים את הכישרון לגודל הזה - השילוב הזה הופך אותו לשחקן מיוחד".

ב"פורבס" חיפשו ומצאו כי ב-100 משחקיו הראשונים ב-NBA (בינתיים יש לו כבר 104), דונצ'יץ' מעמיד ממוצעים כמעט חסרי תקדים:

השוואת לוקה דונצ'יץ' עם כוכבים אחרים. עיבוד תמונה
השוואת לוקה דונצ'יץ' עם כוכבים אחרים/עיבוד תמונה

עוד הלילה

* מלבד דונצ'יץ', כוכב הלילה היה ניקולה יוקיץ' עם שיא קריירה של 47 נקודות ולא פחות מרשים: 0 איבודים. "אנחנו נגיע לאן שהוא ייקח אותנו", אמר וויל בארטון על חברו לדנבר, שניצחה את אטלנטה 115:123. "הוא שחקן מוכשר מאוד", הודה ג'ון קולינס, שלא הצליח לעצור את הסרבי. "עשינו עליו עבודה טובה במחצית השנייה והוא קלע זריקות קשות. עשינו את המיטב".

* האצבע של ג'ואל אמביד יצאה מהמקום ברבע הראשון של המשחק בין פילדלפיה ואוקלהומה סיטי, אבל הסנטר התעקש לשוב לפרקט וסיים עם 18 נקודות, 9 ריבאונדים ו-8 אסיסטים בניצחון 113:120. בסיום, הודה כי הוא עלול להחמיץ את המשחק המסקרן מול בוסטון בליל חמישי: "יכול להיות שזה יקרה. אני רוצה לשחק, זה משחק גדול, אעשה מה שיבקשו ממני". בן סימונס, שהוסיף 17 נקודות, 15 ריבאונדים ו-8 אסיסטים, הוסיף: "כמעט הקאתי כשראיתי את האצבע שלו, אבל אני שמח שהוא חזר. היינו זקוקים לו".

* מילווקי קיבלה בשוויון נפש את התבוסה 126:104 לסן אנטוניו. מייק בודנהולזר לקח אחריות בעוד יאניס אנטטוקומפו אמר: "העובדה שהוא אומר שזו אשמתו, ושבחדר ההלבשה שחקנים אומרים שזה בסך הכל משחק אחד וצריך להשתפר - זו הסיבה שהקבוצה הזו מצוינת. בגלל זה אנחנו הולכים ומשתפרים".

השמועות העדכניות ברחבי הליגה

* "קווין לאב בהחלט, באופן ברור לגמרי, רוצה לברוח מקליבלנד", חרץ איש ESPN בריאן ווינדהורסט. "המצב הזה שיגע אותו לגמרי העונה. יש הרבה אנשים בליגה שמאוד אוהבים אותו, אבל החוזה שלו בעייתי".

* חרף השמועות, בארצות הברית טוענים כי סקרמנטו לא תסכים לעסקה ישירה של קייל קוזמה על בוגדן בוגדנוביץ', לו הם מתכוונים להציע בקיץ חוזה חדש.

* מרכוס מוריס מבוקש על ידי פילדלפיה, לוס אנג'לס לייקרס ולוס אנג'לס קליפרס. שחקן נוסף של הניקס שמעורר עניין בליגה הוא בובי פורטיס, בעוד מינסוטה שוקלת לנסות ולצרף את דניס סמית ג'וניור.

* פילדלפיה, אטלנטה, הלייקרס, בוסטון ודנבר - אלה רשימת המועמדות לפנות לוושינגטון בנוגע לדאוויס ברטאנס, שחווה את עונתו הטובה בקריירה והעמיד עד הפציעה ממוצעים של 15.4 נקודות ו-4.9 ריבאונדים למשחק.

* גולדן סטייט שחררה את מרקיז כריס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully