וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל באר שבע: ברק בכר התפטר, בן שמעון ואבוקסיס מועמדים

6.1.2020 / 18:53

אחרי ארבע שנים וחצי ושלוש אליפויות, ביקש המאמן המצליח בתולדות המועדון לעזוב את האדומים. אלונה ברקת: "אני וכל אוהדי הקבוצה רוצים להודות לו על התרומה האדירה שלו למועדון". מאמן קפריסין ומאמן בני יהודה מועמדים

עריכת וידאו: ניר חן

הלם בכדורגל הישראלי. ברק בכר התפטר היום (שני) מהפועל באר שבע. המאמן בן ה-40, שהוביל את הקבוצה לשלוש אליפויות והפך למאמן המצליח ביותר בתולדות המועדון החליט לעזוב אחרי פתיחת עונה לא טובה וכשהאדומים במקום הרביעי עם 29 נקודות מ-51 אפשריות, פחות מיממה אחרי ההפסד 1:0 להפועל תל אביב, בו הציגה קבוצה יכולת רעה מאוד.

מי שמוזכר כרגע כמועמד להחליף את בכר הוא מאמן נבחרת קפריסין רן בן שמעון, שסגור שם להמשך אבל מחזיק גם בסעיף יציאה ויכול לממש אותו. גם מאמן בני יהודה יוסי אבוקסיס עשוי להיות זה שיירש את בכר. בכר, אגב, החזיק בחוזה לשנתיים וחצי נוספות, עליו חתם ביוני 2018.

הפועל באר שבע פרסמה הודעה, בה נכתב: "הבוקר פנה ברק בכר לאלונה ברקת והודיע לה שבתום לבטים רבים החליט לסיים את תפקידו בהפועל באר שבע לאחר ארבע וחצי עונות בהן כיהן כמאמן הקבוצה. אלונה ברקת: "ברק בכר היה שותף לשלוש אליפויות הסטוריות ולקמפיינים אירופאים מרגשים. אני וכל אוהדי הפועל באר שבע מוקירים את תרומתו האדירה וחלקו בהתפתחות ועיצוב המועדון כמועדון צמרת".

ברק בכר מאמן הפועל באר שבע. דני מרון
מסיים תקופה נהדרת ומלאת הצלחות. בכר במשחק אתמול/דני מרון

ברק בכר, שהיה מגן ימני בהפועל פתח תקוה ועירוני קרית שמונה, פרש בשנת 2011 והפך מיידית להיות עוזר מאמן של רן בן שמעון בקרית שמונה ב-2011/12, אז גם מונה למאמן הנוער של הקבוצה, והיה אחד האחראים לזכייה באליפות. בעונת 2012/13 מונה בכר למאמן אחרי המחזור החמישי, אז פוטר גילי לנדאו. בהמשך אותה עונה הגיע עם קרית שמונה לגמר הגביע, שם הפסידה להפועל רמת גן. עונה לאחר מכן זכה עם קרית שמונה בגביע אחרי 0:1 מול מכבי נתניה. לקראת סיום 2014/15 פוטר בכר מתפקידו אחרי שניהל מו"מ עם הפועל באר שבע.

ואכן במאי 2015 חתם בכר בהפועל באר שבע לקראת עונת 2015/16. כבר בעונתו הראשונה כמאמן הראשי של האדומים הוא הוביל את הקבוצה לזכייה ראשונה באליפות אחרי 40 שנה כשהוא המאמן הצעיר ביותר שזוכה בתואר זה 37 שנים. לאחר מכן הוביל את הפועל באר שבע לזכייה באלוף האלופים ב-2016/17 עם 2:4 מול מכבי חיפה, שהייתה אז מחזיקת הגביע. בעונה זו הפועל באר שבע שיחקה במוקדמות ליגת האלופות והודחה בצורה אכזרית בשלב הפלייאוף אחרי שנוצחה 5:2 על ידי סלטיק בחוץ וניצחה אותה 0:2 בבית כשמהראן ראדי מחמיץ פנדל שהיה יכול להעלות אותה לשלב הבתים של ליגת האלופות.

למרות זאת, הדרומיים המשיכו לשלב הבתים של הליגה האירופית ועשו שם קמפיין מוצלח מאוד כשהם מסיימים במקום השני בבית שלהם, שכלל את אינטר, סאות'המפטון וספרטה פראג. בסופו של דבר, הקבוצה של ברק בכר הודחה בשלב 32 הגדולות כשהפסידה 5:2 בסיכום המפגשים לבשיקטאש. בעונת 2017/18 הוביל בכר את הפועל באר שבע לאליפות שלישית ברציפות.

בסך הכול זכה עם באר שבע בשלוש אליפויות (2015/16, 2016/17 ו-2017/18), פעמיים באלוף האלופים (2016/17 ו-2017/18) ובגביע הטוטו (2016/2017).

למרות הכול בעונה שעברה חוותה הקבוצה ירידה משמעותית אחרי שאיבדה את אליניב ברדה, שפרש, ואת אנתוני וואקמה שעזב לטורקיה. היא לא הצליחה להתאושש וסיימה את העונה במקום השלישי. גם את העונה הנוכחית פתחה הפועל באר שבע לא טוב וכאמור השיגה 29 נקודות בלבד מ-51 אפשריות.

ברק בכר מאמן הפועל באר שבע. ברני ארדוב
המאמן המצליח ביותר בהיסטוריה של הפועל באר שבע. ברק בכר/ברני ארדוב
  • עוד באותו נושא:
  • ברק בכר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully