וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הפועל באר שבע חוששת": כששחקני הפועל תל אביב מריחים דם

6.1.2020 / 8:02

מזג האוויר הסוער, השיטה הקשוחה והרבה עבודה מנטלית: כך הצליחו האדומים להדהים את הקבוצה של ברק בכר. וגם: הסאגה מול קופר והאם ספירובסקי יעזוב בכל זאת?

צילום: דני מרון, עריכת וידאו: ניר חן

בווידאו: מאור מליקסון מודיע על פרישה מכדורגל

עיקרי הדברים:

"שחקני באר שבע אמרו 'בושה להפסיד לקבוצה כזאת'"
מכבי פתח תקוה תבקש לעקל את משכורתו של קופר אם יחתום
ספירובסקי עדיין בודק אופציות לעזוב בינואר
עומרי אלטמן אופטימי: "משתפרים משבוע לשבוע"

שחקני הפועל תל אביב. דני מרון
סוף סוף תחושות טובות. שחקני הפועל תל אביב בסיום/דני מרון

1. שחקני הפועל באר שבע סיננו בסיום: "בושה שהפסדנו לקבוצה כזאת"

כל מי שראה את ההרכב איתו בחר מאמן הפועל תל אביב, ניר קלינגר לפתוח במשחק מול הפועל באר שבע אמש (ראשון) ציפה לעוד משחק כדורגל רע של האדומים ואולי ניסיון לייצר איזה שער מקרי, כמו בשלושת הניצחונות הקודמים. אבל אתמול, אולי בפעם הראשונה העונה, הפועל תל אביב שיחקה כדורגל. היא לחצה את באר שבע מהפתיחה, הייתה מאוד רעבה והייתה ראויה לניצחון בתוצאה גבוהה יותר.

ולמה זה מפתיע? כי הפועל תל אביב הבקיעה העונה 11 שערים, מתוכם שבעה הובקעו על ידי שחקנים שלא היו בהרכב, בסגל, פצועים, חולים או בכלל קיבלו הוראה לחפש קבוצה. ההרכב שקלינגר פתח איתו ב-0:1 היה שווה ארבעה שערים העונה - שניים של עומרי אלטמן, אחד של איעד אבו עביד ואחד של מרווין פירסמן. בהתחשב בכך שאבו עביד ופירסמן די הגיעו למכסה שלהם, על הנייר פרט לאלטמן לא היה בהרכב שחקן שיכול להבקיע. אבל הפועל תל אביב הפתיעה, הייתה דומיננטית ואולי בפעם הראשונה העונה אפשר להגיד על משחק שלה כי הייתה שווה יותר משער אחד.

ואיך שחקני הקבוצה הרגישו עם זה? נראה שהם היו מוכנים קצת יותר מבאר שבע למשחק: "בימים האחרונים ניר דיבר על מזג האוויר וההשפעה שלו על המשחק, בטח גם ההרכב נקבע בהתאם אבל כולם עלו לתת גוף לפני הכול. הרגשנו שהפועל באר שבע חוששת, לא כל כך מתאים לה המשחק האגרסיבי וזה דחף אותנו. ניצחנו בקטע המנטלי, רצינו הרבה יותר מבאר שבע".

אגב, שחקני הקבוצה סיפרו כי בירידה לחדר ההלבשה הם שמעו שחקנים של היריבה אומרים "בושה שהפסדנו לקבוצה כזאת", ומזלזלים בהם, אך העדיפו שלא להתייחס. בכלל, לראות את אנשי הפועל תל אביב שמחים בסיום זה מחזה נדיר בעונה הזאת. גם בניצחונות הקודמים לא הייתה אווירת שמחה אמיתית אך הפעם הייתה תחושה בקרב כולם שסוף סוף הפועל תל אביב הגיעה לעונה הזאת וכי אפשר להוציא ממנה הרבה יותר.

סטפן ספירובסקי שחקן הפועל תל אביב. דני מרון
יעזוב בכל זאת? ספירובסקי/דני מרון

2. סטפן ספירובסקי נכנס לעניינים, אך עשוי לעזוב בכל זאת

קלינגר לא רצה לדבר בסיום על פלייאוף עליון, אבל כשהוא לא מול המצלמה, הוא מאמין בזה. במחזור הבא אמורים לעמוד לרשותו גם פיליפה רודריגס ומייקל אולהה והוא משוכנע כי יחזקו משמעותית את החלק הקדמי. ארמנדו קופר אמור לנחות, אך בכל מקרה הבעיות מול מכבי פתח תקוה נותרו בעינן והיא דורשת כסף מהשחקן. בפתח תקוה הבהירו כי החוזה עם הפיצוי הופקד בבקרה וכי אם ויחתום בהפועל תל אביב יתבעו אותו והם אף רשאים לעקל את משכורתו. גם השחקן וגם הפועל תל אביב חוששים, כאשר בקבוצה לא מוכנים לפצות את מכבי פתח תקוה אפילו בחלק קטן מהסכום.

אגב, כדי לרשום את רודריגס ואולהה יצטרכו במועדון לגרוע שני זרים. פרנסיס קיירמה הגיע להבנות ואמור לחתום על השחרור, כשגם מול דמבה קמארה מקווים להגיע להבנות. גם אם קמארה לא ייגרע, כל עוד הוא לא ישחק בהפועל תל אביב עשויים להגיע להסדר מול המנהלת כי לא ישותפו יותר מחמישה זרים ובכך לא יימנע ממנה התמריץ על סך 300 אלף ש"ח.

סטפן ספירובסקי היה אולי השחקן הטוב ביותר. אחרי שקלינגר התקשה להתמודד עם הגישה שלו, הקשר הופך לדומיננטי ביותר במרכז השדה. למרות זאת, הוא עדיין לא זנח את הרעיון לעזוב בחלון ההעברות בשל לחץ משפחתי וסוכניו בודקים אופציות אחרות. בקבוצה משוכנעים שיישאר, ובכלל, כל עוד הוא בהפועל תל אביב השחקן רוצה להוכיח את עצמו, גם לקראת משחקי הפלייאוף של נבחרת צפון מקדוניה במרץ.

קלינגר אמר על כך: "מה שקרה עם סטפן קרה, כולם הרוויחו מזה, יום אחרי שזה קרה סטפן עמד כמו גבר מולי ואמר טעיתי ואני אמרתי לו את מה שצריך. משחק אחרי זה הוא כבר שיחק, זה לא שתליתי אותו בכיכר העיר והאשמתי אותו. ראיתי באימונים שהוא מבין את הטעות ובזה זה נגמר. הוא שחקן טוב שמשתפר ממשחק למשחק וקונה את מקומו".

"כל השחרורים והדיבורים היו בתקשורת, לא אמרתי על אף אחד שיילך, מי שיילך קיבל הודעה ויצאה הודעה לתקשורת", הוסיף המאמן. "אף אחד לא שמע ממני שספירובסקי מועמד לשחרור או קיבל שחרור, הוא שמע ממני דברים מאוד מאוד ברורים. אני שמח שעומר דמארי חזר, אני מקווה שמאור בוזגלו יחזור בקרוב וכל התחרות תעשה דברים טובים".

על הזרים החדשים הוסיף המאמן: "הם יצטרכו קצת זמן כדי להיות בכושר מלא. הם עובדים קשה ונכניס אותם לעניינים. שניהם שחקנים איכותיים ורואים את זה באימונים, מכאן זאת שאלה של התאקלמות".

אור דדיה שחקן הפועל באר שבע מול עומרי אלטמן שחקן הפועל תל אביב. דני מרון
"זאת הליגה". אלטמן/דני מרון

עומרי אלטמן: "פרט לשלוש הקבוצות שלמעלה, הליגה שוות כוחות"

עמרי אלטמן אמר בסיום: "זאת הליגה, חוץ משלוש הקבוצות שלמעלה הליגה מאוד צמודה ושוות כוחות. הגיע הזמן שנייצר רצף של כמה ניצחונות ונמשיך עם היכולת הטובה. ככה נוכל להגיע למטרה - הפלייאוף העליון".

אלטמן הוסיף: "עברנו הרבה השנה, בעיקר מאז נתניה, שמה שקרה שם אסור שיקרה. זה לא רק התוצאה אלא היכולת, זה היה נראה רע מאוד, אבל למדנו מזה המון. אנחנו בדרך הנכונה, מרגישים את זה. אנחנו משתפרים משבוע לשבוע, יותר רעבים ומחוייבים ועם יותר תשוקה. ייצרנו בפעם ראשונה רצף של שני נצחונות וזה גם משהו במצבנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully