וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפלונטר לקראת פתיחת החלון: "אף שחקן לא רוצה לעזוב את מכבי תל אביב"

5.1.2020 / 11:16

ולאדן איביץ' רמז לא אחת שהוא חושב לרענן את הסגל בינואר, הבעיה: סגל הקבוצה מונה 27 שחקנים וכדי להחתים צריך לשחרר. גורם: "כמעט כל שחקן קיבל הזדמנויות העונה"

עריכת וידאו: נועה לוי, אפטר: אביחי ברוך

כבר הרבה זמן שולאדן איביץ' מאמן מכבי תל אביב רומז בראיונות ובמסיבות עיתונאים שהוא חושב שצריך לעשות שינויים בסגל הקבוצה בחלון ההעברות החורפי שייפתח השבוע. איביץ', שיודע להיפתח לא פעם כשהוא רוצה, העדיף לשמור את הקלפים צמוד לחזה והבהיר שאלה עניינים שקודם כל צריך לדון בהם בתוך כתלי הקבוצה. מה שכמעט ודאי הוא שמכבי תל אביב לא תצרף שחקנים, אם היא לא תשתחרר מכמה מהם ובכלל יש מחשבה שגם בלי צירוף, הסגל יותר מדי גדול כשנותרה כרגע רק משימת הליגה.

שחקני מכבי תל אביב שחר פיבן, אלירן עטר, דור מיכה על הספסל. דני מרון
מתנדנד בין היציע, לספסל ולהרכב. אלירן עטר/דני מרון

סגל השחקנים הנוכחי מונה 27 איש. רק להמחשה במשחק האחרון מול הפועל כפר סבא ישבו ביציע שרן ייני, אלירן עטר, ניק בלקמן, דור פרץ, מאור קנדיל, רוסלן ברסקי, מתן חוזז, אורוש ניקוליץ' והשוער השלישי עומר כץ. בסגל כזה עמוס אין מקום לשחקנים נוספים וכדי שיינתן מההנהלה אור ירוק להביא מישהו חדש, איכותי וכזה שירענן את השורות לקראת המשך העונה, צריך לשחרר. הבעיה היא שאף שחקן במכבי תל אביב לא רוצה לעזוב בחלון הזה. בקבוצה עדיין לא פנו רשמית לשום שחקן וביקשו ממנו לחפש לעצמו קבוצה אחרת להמשך העונה, אבל משיחות בלתי רשמיות ובדיקות מאחורי הקלעים התברר שאף שחקן לא מעדיף לצאת ולנסות את מזלו בחוץ ולשחק בקביעות, אפילו בהשאלה עד סוף העונה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
ולאדן איביץ' מאמן מכבי תל אביב. לירון מולדובן
כאב ראש חיובי. ולאדן איביץ'/לירון מולדובן

"צריך לקרות משהו יוצא דופן בצורה קיצונית כדי ששחקנים ירצו לעזוב כאן בינואר", העריך בסוף השבוע שחקן במכבי תל אביב. "תסתכל על הסגל, כמעט כל שחקן קיבל הזדמנויות ושיחק הרבה במהלך חצי העונה האחרונה. אין כמעט שחקן שלא זכה להתלבש, אלא אם כן הוא היה פצוע. המאמן נותן תחושה לכולם שהם יכולים לשחק בכל רגע נתון ומדבר על זה בכל שבוע באימונים. זה הכוח של הקבוצה. האמונה של כל שחקן היא שהוא יכול להיכנס להרכב ולראיה זה קרה העונה המון פעמים ולכן אין שחקן שרוצה לצאת בהשאלה".

בצמד המשחקים האחרונים, אחרי ההדחה מגביע המדינה על ידי אום אל פאחם, ולאדן איביץ' קיבע את ההרכב וגם את הספסל. הוא אפילו הכניס את אותם שחקנים כמחליפים בניצחונות על בני יהודה והפועל כפר סבא. ובכל זאת, מה שקרה ליונתן כהן דווקא בעונה שעברה הוא הסימן לכל השחקנים שכדאי להם להישאר. "מכבי תל אביב רצתה להשאיל את יונתן כהן והוא סירב. בסוף הוא הרוויח בעונה שעברה ועשה את פריצת הדרך שלו", מתאר גורם המקורב למועדון. "כל השחקנים רואים את זה ולא רוצים לעזוב. מתן חוזז שיחק הרבה העונה, רוסלן ברסקי שיחק הרבה, מאור קנדיל זוכר שהוא המחליף הראשון לז'ראלדש ובעונה שעברה הוא חלק את העמדה הזו עם אלי דסה. למה שירצה לעזוב? כשאתה פותח את הסגל לתחרות שווה ואמיתית ונותן לשחקנים תחושה ואמונה שהם יכולים בכל מחזור לשחק, אתה מגיע למצב שאם תרצה לעשות שינויים, אתה בבעיה וכרגע אף אחד לא רוצה לעזוב".

שחקני מכבי תל אביב, מתן חוזז, דור פרץ, מאור קנדיל. קובי אליהו
בקרוב הוא יגדיל את הסגל של איביץ'. דור פרץ עם מתן חוזז ומאור קנדיל/קובי אליהו

סיבה נוספת בגללה לא צפויה הסכמה של שחקנים לעזוב, היא העובדה שקבוצות הצמרת בסגלים מלאים וכמעט לא מדברים בהן על רכש משמעותי והקבוצות שבדרג השני מאופיינות העונה בעליות וירידות קיצוניות שלא גורמות לשחקנים ממכבי תל אביב לרצות לנחות שם. "אין משהו אטרקטיבי בחוץ ולכן עדיף להישאר במכבי תל אביב, גם אם לא משחקים", סיפר היום סוכן שחקנים, אבל הוסיף: "דברים משתנים ברגע שבאים ואומרים רשמית לשחקן שהוא לא בתכניות. זה מצב שיכול לגרום לשחקן לחשוב שוב כי הוא כבר מסומן על ידי המאמן והמערכת כמישהו שלא רוצים אותו ולכן במצב שבו מודיעים לשחקן, משהו יכול להשתנות אצלו אבל זה שוב תלוי בשחקן עצמו ואם הוא מספיק חזק להתמודד עם זה".

כך או אחרת, גם אם מכבי תל אביב לא תצרף שחקנים חדשים בחלון ההעברות הקרוב, הרענון אמור להגיע מהכיוון של דור פרץ שמתקדם באימונים וצפוי בקרוב מאוד לעמוד לרשותו של איביץ'. גם בלקמן כבר מתאמן עם הקבוצה ויחזור לפעילות אחרי תקופה ממושכת. באשר לניקוליץ', כפי שפורסם כאן שלשום, ההחלטה אם לנתחו נדחתה לסוף השבוע הזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully