וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רון חולדאי על בלומפילד: "כל מגרש שהיו יורדים בו 80 מ"מ גשם בשעה היה מוצף"

ראש עיריית תל אביב על ביטול המשחק אחרי ההצפות סביב בלומפילד המחודש: "הוא היה מוכן למשחק, זאת לא בעיה של אצטדיון. גג? עד לפני שנה גם בברצלונה לא היה גג"

צילום מסך

על רקע האסון הגדול שהתרחש אתמול (שבת) בתל אביב שהוביל למותם הטרגי של שני צעירים שנתקעו במעלית, ובעקבות ההצפות הגדולות בעיר שהובילו בין השאר לביטול המשחק בין בני יהודה לסקציה נס ציונה שאמור היה להתקיים אתמול בשעה 15:00 באצטדיון בלומפילד, ראש עיריית תל אביב רון חולדאי התראיין הבוקר לתוכנית "קלמן - ליברמן" ב"כאן ב'" והתייחס לאירועים.

על ההצפות בעיר אמר חולדאי: "במושגים של מדינת ישראל, 80 מ"מ בשעתיים זה אירוע דרמטי. ירדו אתמול כמויות גשמים של פעם ב-50 שנה. אין בעולם מערכת ניקוז שמסוגלת לעמוד בקצב ספיקה כזה. במושגים של מדינת ישראל זה אירוע דרמטי. מערכות הניקוז לא יכולות לעמוד בו. כדי לשנות את הדבר הזה - המשמעות האופרטיבית היא להחליף את כל מערכת הניקוז בעיר בעשרות מיליארדי שקלים. בשכונת התקווה כבר השקענו 150 מיליון שקל בתשתיות. הדבר הראשון שעשיתי כראש עיר היה להשקיע בתשתיות באלנבי".

בלומפילד המוצף. צילום מסך
"זאת לא הייתה בעיה של אצטדיון". בלומפילד/צילום מסך

על הצפת אצטדיון בלומפילד אמר חולדאי: "באזור בלומפילד, בגלל הרכבת הקלה, עובדים על תשתיות. אולי בגלל הסחף מהעבודות נסתמו פתחים. בכל אצטדיון שהיו יורדים עליו 80 מ"מ גשם בשעה, היית רואה אותו דבר. אבל האצטדיון היה מוכן למשחק בשעה של המשחק, ככה שזה לא הייתה בעיה של האצטדיון. לא צילמת אותו בזמן שהיה משחק, אלא בזמן גשם".

על סוגיית הגג, ועל האמירה השנויה במחלוקת שלו בעבר ש"בשביל שני ימי גשן בשנה לא צריך גג": "אני לא רואה קשר בין מה שקרה אתמול לעניין של הגג. לא מתחרט על מה שאמרתי. אגב, האצטדיון מוכן גם לבניית גג. צריך לזכור שהאצטדיון של ברצלונה עד לפני שנה היה אצטדיון בלי גג, ושם יורדים יותר גשמים מאשר אצלנו, ויש שם 80 אלף צופים במשחק. ושם הקבוצה בונה, לא העירייה.

"אני לא אומר שבלומפילד לא צריך גג, אני אומר שבסדרי העדיפויות כרגע לא צריך להשקיע על גג. נבדוק את עצמנו בכל ההיבטים, נראה איפה נזל וכמה, וננסה להשתפר לעתיד. אבל מי שחושב שמערכת ניקוז יכולה לעמוד בכל כמות של מים, טועה".

ככה נראו ההצפות סביב אצטדיון בלומפילד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully