וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההתפרצות של ספרופולוס והבכורות המאכזבות: תסכול במכבי תל אביב

3.1.2020 / 7:14

תחושת פספוס אצל הצהובים אחרי ההפסד בקובנה: המאמן איבד את הסבלנות, השחקנים איבדו את העשתונות, ג'קסון וריינולדס לא היו בעניינים, ובקבוצה בטוחים ש"עם ווילבקין והאנטר זה היה מסתיים אחרת". סיכום ההפסד

אימג'בנק GettyImages

בווידאו: אלופות היורוליג בעשור החולף

עיקרי הדברים:

-אכזבה במכבי תל אביב אחרי ההפסד לז'לגיריס, טיילר דורסי: "זה ברח לנו מהידיים"

-בקבוצה מדברים על הקריסה ברבע השלישי: "עם סקוטי או אות'לו היינו מנצחים"

-בכורה מאכזבת לארון ג'קסון וג'יילן ריינולדס: "הם אפילו לא יודעים עדיין את כל התרגילים"

-ווילבקין והאנטר עשויים להעדר גם מהמשחק נגד נס ציונה

seperator
טיילר דורסי שחקן מכבי תל אביב מול ז'לגיריס קובנה. אלעד גולדשטיין, מכבי ת"א, אתר רשמי
"נתנו את הלב, חבל שלא ניצחנו". טיילר דורסי/אתר רשמי, אלעד גולדשטיין, מכבי ת"א

1.

מכבי תל אביב נעלה אמש (חמישי) את הסיבוב הראשון ביורוליג עם הפסד חוץ מאכזב 73:68 לז'לגיריס קובנה. הצהובים, שמסיימים את הסיבוב עם מאזן של 11 ניצחונות מול 6 הפסדים, הוליכו 5 דקות לסוף הרבע השלישי 36:49, וראו כיצד הליטאים הופכים את המשחק ועולים ל-53:60, 7 וחצי דקות לסיום. עם זאת, מכבי הצליחה שוב לחזור למשחק וב-2 הדקות האחרונות פספסה כמה הזדמנויות להשוות את התוצאה.

מכבי, שציפתה כל השבוע האחרון להופעת הבכורה של ארון ג'קסון וג'יילן ריינולדס, שהיו אמורים לתת לה את האיזון בסגל החסר, נאלצה להסתדר ללא סקוטי ווילבקין ואות'לו האנטר, שלמרות האופטימיות הרבה סביב שיתופם לא יכלו לשחק. בהעדרם לקחו ג'ייק כהן וטיילר דורסי מנהיגות וסיפקו 20 ו-18 נקודות בהתאמה, אך מעבר להם ול-9 נקודות של אלייז'ה בריאנט, קשה לציין שחקן לחיוב אצל הצהובים. ג'קסון סיים את המשחק ללא סל שדה ב-14 וחצי דקות ועם 2 קודות, וריינולדס הוסיף 4 נקודות ו-7 ריבאונדים ב-15 וחצי דקות.

בסיום המשחק, חדר ההלבשה של מכבי היה שקט עם אווירת פספוס גדולה: "הייתה לנו מחצית ראשונה טובה מאוד והיה שלב ברבע השלישי שעשינו טעויות מנטאליות, הכנסנו אותם לקצב בהתקפה וזה המשיך לרבע האחרון", סיכם טיילר דורסי, "הדברים הקטנים שיכלו לשנות את המשחק. בין היתר הריבאונד. זה היה משחק צמוד שחבל שלא הצלחנו לנצח. נתנו את הלב, המשחק היה לנו ביד ונתנו לו לברוח".

בקבוצה החמיאו לג'ייק כהן, שרשם שיא קריירה ביורוליג עם 20 נקודות, וברבע האחרון היה השחקן שהוביל את הקאמבק של קבוצתו: "אני מאוכזב מהתוצאה, אבל אני חושב שעשינו עבודה טובה בכל הקשור למלחמה. היינו בסיטואציה לא פשוטה עם הפציעות של אות'לו וסקוטי, כולם יודעים עד כמה הם חשובים, ארון וג'יילן ירדו מהמטוס ובאו לשחק. מגיע להם קרדיט על המאמץ. נלחמנו כקבוצה, וזה הדבר החיובי שאפשר לקחת מהמשחק הזה, די ברור שיש דברים שאנחנו צריכים לתקן".

עוד בוואלה!

יורוליג: מכבי תל אביב הפסידה 73:68 לז'לגיריס קובנה

לכתבה המלאה
סקוטי ווילבקין, מכבי תל אביב. AP
הפציעה שלו מדאיגה את הצוות המקצועי. סקוטי ווילבקין/AP

2.

במהלך הריצה שבין אמצע הרבע השלישי לאמצע הרבע הרביעי התקשתה מכבי למצוא פתרונות ללחץ של ז'לגיריס. בקבוצה סיפרו אחרי המשחק כי ברגעים האלה במיוחד בלטו חסרונם של ווילבקין והאנטר: "יש לשניהם משהו שלאף אחד בסגל הזה כרגע אין - ניסיון ומנהיגות", סיפר אחד מאנשי הקבוצה, "לג'קסון אמור להיות את זה גם, אבל הוא לא בכושר. אם סקוטי או אות'לו נמצאים על המגרש, הם היו יודעים מה לעשות והיינו יוצאים עם הניצחון".

גם המאמן יאניס ספרופולוס היה נראה עצבני מאוד על הקווים באותם הרגעים. ספרופולוס לקח את כל פסקי הזמן שלו עד 7 דקות לסיום המשחק, כשלבסוף הצליחו הצהובים לבלום את הריצה של ז'לגיריס, אך לא הצליחו לעשות מעבר. במהלך הריצה השתולל היווני על השופטים, כשאחד מאנשי הקבוצה מודה כי זאת הייתה ההתפרצות הכי משמעותית שלו מהרגע בו מונה למאמן הקבוצה. ספרופולוס צעק כמה פעמים "בולשיט", קיבל עבירה טכנית, ואנשי הספסל ניסו להרגיע אותו. עם או בלי קשר, ניסיון הקמאבק החל לאחר אותה התפרצות.

והייתה עוד נקודה שהעידה בין היתר על הבלבול במשחק של הצהובים. 2 וחצי דקות לסיום קיבלה מכבי את הכדור בפיגור 2 נקודות עם הזדמנות להשוות. את הזריקה הראשונה לקח טיילר דורסי ונחסם. לאחר מכן לצהובים היו עוד 3 הזדמנויות להקטין את ההפרש מ-3 לנקודה, אך אנג'לו קלויארו, אלייז'ה בריאנט ויובל זוסמן לא הצליחו לעשות את העבודה כשהאחרון מחטיא לייאפ די נוח.

"דורסי עשה סל גדול במצב כזה נגד פנאתינייקוס", נזכר אחד מהמקורבים להנהלת הקבוצה שנמצא עם הקבוצה בקובנה, "בכל הנסיונות האלה בסוף הכדור הגיע אליו פעם אחת.הוא לא היה שם בגלל העבירה החמישית. לא היה אפשרות לסדר תרגיל אחד כדי לעשות סל. פספוס גדול"

יאניס ספרופולוס מאמן מכבי תל אביב. דני מרון
נראה עצבני על הקווים. יאניס ספרופולוס/דני מרון

3.

כאמור ג'יילן ריינולדס וארון ג'קסון ערכו בכורה במדים הצהובים, בכורה שהם כנראה ירצו לשכוח. מלבד ההפסד, דקות המשחק של השניים היו הרעות ביותר של מכבי. בדקות המשחק של ג'קסון על המגרש פיגרה מכבי ב-25 הפרש, ובדקות המשחק של ריינולדס ב-15 הפרש, כשהשניים משחקים ביחד כמעט 10 דקות משותפות לא טובות.

התוכנית המקורית של הצוות המקצועי הייתה לתת לג'קסון כ-10 דקות ולריינולדס קצת פחות, אלא שהפציעות, ובעיית העבירות של ג'ייק כהן, הכריחו את ספרופולוס להגיב אחרת. "יאניס ידע שזה הכי רחוק מהמצב האידיאלי. הם אפילו לא יודעים עדיין את כל התרגילים", סיפר אחד מאנשי הקבוצה, "נקלענו לסיטואציה מסוימת. כשיש לך שישה שחקנים פצועים, שכולם שחקני מפתח, אתה מתחיל לאלתר, והתוצאה בהתאם".

במכבי מספרים כי למרות העובדה שהשניים נמצאים פחות או יותר בכושר גופני סביר, ייקח להם זמן להכנס לכושר משחק. "ארון לא שיחק כמה שבועות, ולפני זה סגנון המשחק בסין הוא שונה לגמרי", הודו במועדון, "הוא מנוסה ויצליח להדביק את הקצב. ג'יילן מצד שני מגיע מליגה שלא שומרים בה גם, ולכן ייקח גם לו כמה משחקים כדי להכנס לתוך המשחק. צריך לקוות שעד המשחקים בבית נגד מילאנו וברצלונה הם כבר יהיו הרבה יותר חדים".

ג'ייק כהן שחקן מכבי תל אביב מול ז'לגיריס קובנה. אלעד גולדשטיין, מכבי ת"א, אתר רשמי
נקלע לבעיית עבירות, מה ששינה את התכניות עבור ספרופולוס. ג'ייק כהן/אתר רשמי, אלעד גולדשטיין, מכבי ת"א

4.

לנסיעה לקובנה יצאה מכבי בתחושה כי האנטר ו-ווילבקין ישחקו, אלא שהמאמן יאניס ספרופולוס סיפר לעיתונאים בשדה התעופה כי העובדה שהשניים לא השלימו עדיין אימון מלא מדאיגה אותו. אתמול בשעות הבוקר, כשערכה הקבוצה את האימון האחרון, שוב המצב של השניים לא היה כזה שאיתו עולים לשחק ללא חששות, וההחלטה הייתה שהם לא עולים למשחק.

ההערכות בקרב אנשי הקבוצה כי השניים ימשיכו לקבל מנוחה גם במשחק הליגה נגד עירוני נס ציונה ביום ראשון, ואם יוחלט לתת להם לשחק, יהיה זה לזמן קצר מאוד כדי לנסות ולשמור אותם בעניינים, ועל הדרך לא להשאיר את הסגל שוב עם שישה שחקנים בכירים, מה שייצור על השחקנים האחרים עומס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully