וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורוליג: באסקוניה הפתיעה את ברצלונה, ספאנוליס שיאן הנקודות ביורוליג בכל הזמנים

הבאסקים ניצחו 74:76, פריאיי הנרי (20) בלט. פנרבחצ'ה התאוששה עם 87:96 על אולימפיאקוס ביוון, 32 לדה קולו. הרכז היווני עקף את חואן נבארו ועלה לפסגת הקלעים במפעל

אימג'בנק GettyImages

בווידאו: אלופות היורוליג בעשור החולף

שלושה משחקים מלבד משחקה של מכבי תל אביב בקובנה נערכו הערב (חמישי) במסגרת המחזור ה-17 ביורוליג. פנרבחצ'ה גברה 87:96 באולם השלום והאחווה על אולימפיאקוס בעזרת 32 נקודות של ננדו דה קולו, אך ללא ספק סיפור המשחק היה הרגע ההיסטורי של ואסיליס ספאנוליס שעקף במהלך הרבע הרביעי את חואן קרלוס נבארו האגדי ועלה לפסגת קלעי היורוליג בכל הזמנים עם 4,157 נקודות, כשהשיא הקודם של נבארו עמד על 4,152. באסקוניה הפתיעה את ברצלונה וקטעה לה רצף של חמישה ניצחונות עם 74:76 דרמטי. ערב המשחקים נפתח בהצגה גדולה של הכוכב האדום בלגרד שהביסה 63:93 את באיירן מינכן.

ואסיליס ספאנוליס שחקן אולימפיאקוס בכדורסל. GettyImages
עלה לפסגת קלעי היורוליג בכל הזמנים. ספאנוליס/GettyImages

אולימפיאקוס - פנרבחצ'ה 96:87

היוונים קיוו גם הם להתאושש עם חשבון הקבוצה המאכזבת של ז'ליקו אוברדוביץ', אך אולימפיאקוס השנה בהחלט נותנת פייט לפנרבחצ'ה על תואר הקבוצה המאכזבת של העונה ביורוליג, וספגה הפסד ביתי 96:87. הטורקים הגיעו למשחק בעיצומו של משבר שכלל ארבעה הפסדים רצופים, אך עלו ליתרון דו ספרתי בזכות רבע שני מצויין אותו ניצחו 20:30 ולא שמטו את יתרונם עד הסיום. על אף ההפסד, ועל אף שאולימפיאקוס רשמה הפסד רביעי מתוך חמשת משחקיה האחרונים, בכל זאת נרשם רגע גדול אחד בהיכל השלום והאחווה שגרם לאוהדי המארחת לחייך: ואסיליס ספאנוליס רשם ציון דרך נוסף בקריירה המדהימה שלו כשעקף את חואן קרלוס נבארו והעפיל לפסגת קלעי היורוליג בכל הזמנים עם 4,157 נקודות סך הכל. את המשחק הערב אגב, סיים ספאנוליס עם 14 נקודות ו-8 אס' שלא עזרו לקבוצתו. המצטיין במשחק הערב היה ללא ספק ננדו דה קולו שלהט עם 32 נקודות ו-5 מ-8 לשלוש. קוסטס סלוקאס היה טוב אף הוא עם 12 ו-8 אס' כולל סל מטורף מחצי מגרש בסיום הרבע הראשון.

פריאיי הנרי שחקן באסקוניה. GettyImages
הוביל את באסקוניה לניצחון גדול ומפתיע. פריאיי הנרי/GettyImages

באסקוניה - ברצלונה 74:76

הפתעה לא קטנה נרשמה הערב בבואסה ארנה בויטוריה לאחר שבאסקוניה קטעה רצף של שלושה הפסדים דווקא מול ברצלונה שהגיעה למפגש הספרדיות בכושר שיא וברצף נהדר שכלל חמישה ניצחונות רצופים ביורוליג ו-63:83 ענק על ריאל מדריד בליגה, אך הקטאלנים פיגרו לאורך כל המשחק מול הבאסקים הנחושים, שהוליכו כבר בפער של 21 נקודות במהלך המשחק, אך כמעט איבדו את כל היתרון ברבע האחרון, אותו ניצחה האורחת 11:20, אך בסיום חגגו השחקנים של דושקו איבנוביץ' 74:76 דרמטי ושיפרו את מאזנם ל-10:7. אקס הפועל אילת פריאיי הנרי היה נהדר עם 20 נקודות במדי המארחת כשטורניקה שנגליה ושאבון שילדס תורמים 13 ו-14 בהתאמה. בצד השני, 17 נקודות של ניקולה מירוטיץ' לא עזרו לברצלונה, שספגה את הפסדה הרביעי העונה ביורוליג.

לורנזו בראון שחקן הכוכב האדום בלגרד. GettyImages
בכושר נפלא. לורנזו בראון/GettyImages

הכוכב האדום בלגרד - באיירן מינכן 63:93

שתי הקבוצות הגיעו למשחק הערב בבלגרד במגמות הפוכות, וזה בהחלט היה ניכר על הפרקט שם שלטה המארחת מהפתיחה בדרך לרבע ראשון של 13:25 ולניצחון קליל על הבווארים החלשים שרושמים הפסד שלישי ברציפות ביורוליג. לורנזו בראון (15, 6 ו-7) שוב הצטיין במדי הכוכב והוליך רשימה של חמישה שחקנים שקלעו בספרות כפולות. הסרבים כבר עם ניצחון שישי בשמונת המשחקים האחרונים ביורוליג ובהחלט יכולים לראות בעצמם כמועמדים לסיים בשמונה הראשונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully