וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית"ר ירושלים: במועדון שקלו לעזוב את טדי ולעבור למרכז

1.1.2020 / 18:25

הבעיות בטדי והקהל שלא מגיע מדאיגים מאוד את ראשי בית"ר: "לשחק במרכז הרבה יותר ביתי ורווחי עבורינו". גרסיה התאמן חלקית ואמור להיות כשיר לשבת, קונטה עדיין לא. רוני לוי הורחק ממשחק אחד, קנס של 15 אלף שקלים על טקס הדלקת הנרות עם ראש העיר

עריכת וידאו: ירדנה עבודי. אפטר: אביחי ברוך

בווידאו: טור דעה של אורן יוסיפוביץ על גדי קינדה

בית"ר ירושלים תארח בשבת את עירוני קרית שמונה בטדי, אך למרות ההצלחה המקצועית והמקום בצמרת, במועדון מאוכזבים מאוד מכמות הקהל המגיעה לאצטדיון הביתי לאורך העונה. בשני המשחקים האחרונים - בגביע נגד הפועל ראשון לציון ובליגה נגד הפועל רעננה - כמות הקהל הנמוכה הגיעה לשפל חדש, כאשר נגד רעננה היו באצטדיון פחות מ-5,000 צופים, מה שגרם למחשבה על אופציה של מעבר למרכז.

החלק הגדול של אוהדי בית"ר מגיע מחוץ לירושלים ובשנים האחרונות הקהל הירושלמי העדיף להישאר בבית. בבית"ר מבינים כעת כי יצטרכו להחזירם רק אם יבצעו שינוי קיצוני בגישה, דרך מחירי כרטיסים נמוכים, מבצעים ודרכים שיווקיות נוספות, ולשם כך נדרשת תוכנית ארוכת טווח. זו אולי תפגע בהכנסות בשנה-שנתיים הקרובות, אך לטווח הארוך תחזיר את הקהל לאצטדיון ובנוסף תסייע למצוא פתרון לבעיית דרכי ההגעה והחניה שלא קיימת באצטדיון - בעיות שהבריחו אלפי אוהדים לאורך השנים.

אוהדי בית"ר ירושלים. דני מרון
מגיעים בכמויות פחות גדולות לטדי. אוהדי בית"ר ירושלים במשחק מול הפועל רעננה/דני מרון

אגב, גם שחקנים מרגישים זאת כבר תקופה ארוכה ואומרים בלא מעט מקרים שטדי כבר רחוק מלהיות מבצר ולפעמים אף נותן יתרון ליריבות. כאמור, בבית"ר כל כך מאוכזבים מכמות הקהל בטדי שנשקלה האפשרות לעזוב את ירושלים ולשחק במרכז, אך בשלב זה הוחלט שלא לעשות זאת ולנסות לשפר את כמות הקהל בירושלים.

האופציה בכל זאת נשארה על הפרק אם דברים לא ישתנו, כולל בסיוע מכיוון עירית ירושלים והגורמים מסביב. גורם במועדון אמר: "לשחק במרכז הרבה יותר רווחי וביתי עבורינו, אבל לא ננטוש את טדי בשלב זה. נקווה שדברים ישתנו ושלא נצטרך לעזוב את טדי".

רוני לוי מאמן בית"ר ירושלים. דני מרון
האיחור עלה ביוקר. רוני לוי/דני מרון

בית הדין של ההתאחדות הרחיק את המאמן רוני לוי ממשחק אחד בעקבות איחור בעלייה למגרש בפעם השלישית (פעמיים שלו ואחת של הקבוצה שנזקפת לחובתו) ולא יעמוד על הקווים מול קרית שמונה. העונש ניתן מפני שלוי איחר לעלות למחצית השנייה, כאשר המאמן הסביר: "יצאתי לראיון, אמרו לי לחכות. התעכבתי אולי קצת אבל לא ראיתי איחור. יכול להיות שעליתי באיחור. אם יש דבר כזה שקרה, אני מתנצל".

הדיין עו"ד נעם ליובין כתב בהחלטתו: "זוהי הפעם השלישית בה מר לוי עומד לדין בגין עבירה זהה בשנה הנוכחית, הווה אומר כי שלוש פעמים נפתחו מחציות או משחקים באיחור בשל איחורו לעלות למגרש. בפעמים הקודמות נקנס, אולם ללא הועיל. על פי סעיף 19 לב' לתקנון, איחור של קבוצה בעלייה למגרש ייזקף גם לחובתו של המאמן. סעיף 21 ו' (8) קובע כי הורשע מאמן קבוצה בליגה מקצוענית שלוש פעמים בעונת משחקים בכל המסגרות (בין אם נצברו במסגרת אותה קבוצה ובין אם לאו), יורחק המאמן למשחק אחד. מדובר בתיקון אשר אינו מעניק לבית דין זה שיקול דעת, ולכן הנני גוזר על הנאשם בהתאם להוראות התקנון עונש של הרחקה בפועל ממשחק אחד".

פרט לכך, בית"ר ירושלים נקנסה ב-15 אלף שקלים על ידי בית הדין של ההתאחדות, בעקבות קיום טקס הדלקת נרות באצטדיון טדי בניהולו של ראש העיר, ללא קבלת אישור מאת המנהלת. בבית"ר הגיבו: "בית הדין קבע שלא היה כל פסול באירוע, אולם הרשיע את המועדון כיוון שלא קיבל אישור מהמנהלת לקיימו. לטענת המועדון, לא היה כל בסיס חוקי לאי מתן האישור להשתתפותו של ראש עירית ירושלים בטקס הדלקת נרות החנוכה לפני המשחק ולכן ההרשעה שגויה. המועדון יגיש ערעור על פסק הדין. לגבי הרחקתו של רוני לוי, הצוות המשפטי לומד את הפרטים ונגיב בהתאם".

בצד המקצועי, ליוואי גארסיה חזר להתאמן היום חלקית ובמועדון מעריכים כי יהיה כשיר לשבת ויפתח בהרכב. אנטואן קונטה עדיין במנוחה ועובר טיפולים, ובשלב זה נראה כי לא יהיה בסגל. עידן ורד עורך אימונים מלאים ואמור לחזור לסגל הקבוצה בעוד כמה שבועות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully