וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל תל אביב קיבלה הקלה ותארח את באר שבע בנתניה, הרדיוס של מכבי תל אביב נשאר

1.1.2020 / 17:34

שתי הקבוצות הגישו ערעור על עונשי הדרבי, כשלאדומים הופחת משחק רדיוס אחד מתוך השלושה, ולצהובים בוטל החלק המתייחס לסגירת יציעים 10-11. בישיבת הנהלת ההתאחדות בשבוע הבא: נציגי התל אביביות יבקשו להוציא את עונש הרדיוס מהתקנון

עריכת וידאו: נועה לוי, אפטר: אביחי ברוך

בווידאו: דוד רוזנטל מתכונן למשחק העונה

בית הדין העליון של ההתאחדות לכדורגל החליט היום (רביעי) להפחית להפועל תל אביב משחק אחד מעונש הרדיוס ולהשאיר את הרדיוס של מכבי תל אביב על כנו בעקבות אירועי הדרבי התל אביבי.

כזכור, האדומים נענשו בשלושה משחקי רדיוס, ולאחריהם סגירת יציעים 4-5 בשני משחקים נוספים, בנוסף לקנס של 50 אלף שקל, והצהובים ספגו עונש רדיוס של משחק אחד, סגירת יציעים 10-11 בבלומפילד במשחק נוסף, וקנס כספי של 25 אלף שקל. כעת לאדומים נותרו שני משחקי רדיוס, כשביום ראשון הקרוב הם יארחו את הפועל באר שבע באצטדיון בנתניה, ולצהובים משחק רדיוס אחד - מול בית"ר ירושלים, אותו יקיימו באצטדיון בחיפה. סגירת היציעים בוטלה.

בעקבות החלטת בית הדין העליון, הזירה עוברת כעת לישיבת הנהלת ההתאחדות לכדורגל ביום רביעי הבא. בישיבה צפויה לעלות להצבעה הבקשה של חלק מחברי ההנהלה ובראשם נציגי מכבי והפועל תל אביב להוצאת עונש הרדיוס מתקנון המשמעת של הנתאחדות לכדורגל. אם העונש יבוטל בעוד שבוע, משוכנעים במכבי תל אביב כי יבוטל גם העונש שממתין לקבוצה מול בית"ר ירושלים כמה ימים לאחר מכן. בהנחה שהנושא אכן יעלה להצבעה בישיבת ההנהלה יספיק רוב של אדם אחד כדי לבטל את עונשי הרדיוס. בהנהלת ההתאחדות לכדורגל יושבים 29 חברים ואין ספק שכעת נציגי מכבי והפועל תל אביב יפעלו כדי לשכנע כמה שיותר חברי הנהלה להצביע על ביטול העונש.

צלם הפועל תל אביב אחרי שנפגע בדרבי. ניב אהרונסון
המתקה מינורית בעונשים/ניב אהרונסון

בנוגע לערעור של מכבי תל אביב נכתב: "נוכח העובדה שלא הייתה המארחת במשחק ואף נקטה אמצעים להביא את המתפרעים לדין לאחר מעשה, החלטנו לבטל את חלקו של העונש המתייחס לסגירת יציעים 10-11 בבלומפילד - עונש אשר כך לא נראה לנו הולם בנסיבות המקרה. יתר העונשים - הקנס הכספי והרדיוס - יישארו בעינם".

בנוגע לערעור של הפועל תל אביב נכתב בהחלטה: "צדק הדיין הראשי בקובעו את אחריותה המוגברת של הקבוצה לאירועים במשחק. בין היתר, בהיותה הקבוצה המארחת ואחראית לסדר במגרש וכן נוכח מעורבותם הפעילה יותר של אוהדיה באירועים השונים, לרבות השלכת החפצים והפגיעה הפיזית בעוזר השופט. רשמנו לפנינו את דברי ב"כ הפועל כי מאז האירוע ועד היום הצליחה הקבוצה לאתר שלושה מהמתפרעים והעבירה את פרטיהם למשטרת ישראל, ובכך יש נסיבה מקלה.

"עם זאת, נראה לנו העונש של שלושה משחקי רדיוס בפועל חמור למדי, גם ביחס לעונש שנגזר על מכבי, וסבורים אנו כי יש להעמיד עונש זה בפרופורציה הנכונה. אשר על כן, החלטנו לקבל את ערעורה של הפועל באופן חלקי ולקבוע כי יהיו שני משחקי רדיוס בפועל מתוך השלושה שנגזרו עליה, והמשחק הנוסף יהיה על תנאי למשך שנה מהיום, שהקבוצה לא תעבור בתקופה זו אחת העבירות בהן הורשעה בתיק זה. יתר העונשים יישארו בעינם".

זאב גרינברג קבוצת הרוכשים של הפועל תל אביב. טליה קדוש, מערכת וואלה! NEWS
בית הדין משתף פעולה עם האוהדים. זאב גרינברג/מערכת וואלה! NEWS, טליה קדוש

במהלך הדיון התלונן זאב גרינברג, מבעלי הפועל תל אביב, בפני הדיינים: "באנו ארבעה אוהדים כדי להציל את הקבוצה הזו, במשך שלוש שנים אנחנו עושים הכול כדי שהמועדון ישרוד. אם הקהל החליט שהוא רוצה להחליף בעלים מסיבה כלשהי, אז הוא מצא את הדרך. המשוואה כאן חייבת להשתנות,. אוהדים באו אליי וקיללו אותי בבית שלי מול המשפחה. מעטפת הקנס שאקבל מבית הדין עם דרישת תשלום, מקורה באותם 50 אנשים שבאו ואיימו עליי, ובית הדין משתף איתם פעולה".

בתגובה עצר אותו בכעס השופט בדימוס אמנון סטרשנוב, נשיא בית הדין העליון של ההתאחדות לכדורגל: "עד כאן, מר גרינברג". בעלי הפועל תל אביב המשיך מצדו ואמר: "על מה אתה נותן לי קנס? זה עולה לי מיליון שקל בשנה, בגלל אותם אוהדים".

מטעם מכבי תל אביב, אמר עו"ד מורן מאירי: "אנחנו העמדנו שש מצלמות על חשבוננו במשחק חוץ. אני לא מכיר דבר כזה, וזה מביא תוצאות. בתוך הקהל שלנו נפתחו רימוני עשן ירוקים ואדומים, ואף אחד לא נעצר. זו הייתה התגרות מצד אוהד של מכבי חיפה. לאתר אוהדים עם מצלמות זו עבודת נמלים ויש לנו מאז אחוזי הצלחה. כל אוהד מצולם, ויש לנו גם מאגר זיהוי פנים. אז למה להעניש 30 אלף איש שצריכים לנסוע לחיפה עכשיו? מה נשיג בעונש הזה? זה רק ימנע מאוהדים טובים לצאת מהבית ולנסוע. יהיו פחות אוהדים טובים שלנו במשחק כזה. הרדיוס ישיג את התוצאה ההפוכה. ובדקתי, זה לא עונש מקובל בעולם".

סטרשנוב ענה לו: "בדקתי, אתה טועה. זה מקובל בכל העולם. זה קורה בברצלונה, בבולגריה, בכל מקום. כדורגל ללא קהל הוא משעמם, אני מסכים, אבל לפעמים אין ברירה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully