וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בן זקן הבטיח לחוגג: 'קינדה יהיה העסקה הטובה שלך בבית"ר'"

1.1.2020 / 9:30

גדי קינדה נחשב עד לא מזמן לתפוח אדמה לוהט שאיש לא רוצה לגעת בו. באר שבע ומכבי חיפה לא הסכימו לשלם את הסכומים שבן זקן דרש עליו ומשה חוגג זכה ביהלום. כעת, באשדוד כבר חושבים על התחנה הבאה: "המעבר הבא שלו יהיה בהסכמה של כל הצדדים"

עריכת וידאו: ירדנה עבודי. אפטר: אביחי ברוך

בווידאו: טור דעה של אורן יוסיפוביץ על גדי קינדה

רבים תופסים את סיפור ההצלחה של גדי קינדה בבית"ר ירושלים כמובן מאליו, אלא שזה ממש לא כך. בדיוק היום עם פתיחת שנת 2020 ועל רקע ההצלחה המסחררת שלו בבירה, מי זוכר שרק לפני שנה כשהוא בן 25 ובמחצית הקריירה שלו, היה הקשר המוכשר אחד השחקנים המתוסכלים בכדורגל הישראלי. "גדי קינדה היה הכישרון הכי גדול של מחלקת הנוער במ. ס. אשדוד במשך שנים", מספרים עליו במ. ס. אשדוד.

"אבל בזמן שניב זריהן, אור אינברום ומיכאל אוחנה עזבו את אשדוד וחתמו על חוזים שהכניסו להם עשרות אלפי שקלים בכל חודש, הוא נשאר מאחור עם חוזה נמוך והכרה אפסית והתפוצץ". אבל קינדה היה שותף מלא לדריכה שלו במקום ובמשך שנים הוא יכול היה לבוא בטענות בעיקר לעצמו. פציעות קשות וטורדניות שנבעו גם מאימונים לא מסודרים, בעיות משמעת תכופות. כל אלה הרחיקו את הקבוצות הגדולות שחיפשו במשך שנים שחקנים להשקעה ולא הסכימו לשחרר את הכסף הגדול שרצה עליו ג'קי בן זקן.

גדי קינדה שחקן בית"ר ירושלים. אדריאן הרבשטיין
הפך מתפוח אדמה לוהט לשחקן הכי לוהט בליגה. גדי קינדה/אדריאן הרבשטיין

התסריט הטבעי ביותר היה שבן זקן ימכור את קינדה להפועל באר שבע. הוא כבר עשה עסקאות רבות עם חבריו אלונה ואלי ברקת וקינדה מיוצג על ידי מי שהיה סוכן הבית של המועדון, דודו דהאן, אבל ההימנעות של משפחת ברקת מהעסקה מלמדת עד כמה היה קינדה בבחינת תפוח אדמה לוהט שאיש לא רוצה לגעת בו. גם מכבי חיפה העלתה את שמו של קינדה לדיון כמה וכמה פעמים. בכל המקרים פסל אותו יעקב שחר בשל הסכומים שבן זקן רצה על 50 אחוז מהכרטיס.

שמו המפוקפק של הקשר המוכשר יצא למרחוק גם כשזה הגיע לשפה האנגלית. בן מנספורד ועוד הרבה קודם ג'ורדי קרויף, לא רצו להתעסק עם האופציה הזו גם בגלל כל מה שנאמר על אופיו של קינדה והתנהלותו אבל גם כי מיטש גולדהאר לא אוהב להתחלק בכרטיסי שחקן עם מישהו אחר וכאמור בן זקן הציב תמיד כתנאי מרכזי שמירה של מחצית מכרטיס השחקן אצל מ. ס. אשדוד.

היום נחשבים ג'קי בן זקן, אלונה ברקת ומשה חוגג למשולש שווה שוקיים. שלושה מראשי הקבוצות בארץ שנמצאים בקשר חברי לא פחות ממה שהם בקשר עסקי. אבל לפני שנה כשבן זקן מכר חצי קינדה לחוגג, הוא לא היה בקשר קרוב עם בעלי בית"ר ירושלים. "אמנם היה זה ניר קלינגר שאימן את קינדה באשדוד במשך שנתיים שהמליץ בחום לחוגג לרכוש את גדי, אבל לחוגג היו לבטים לא קטנים", מספרים בסביבתו של ג'קי בן זקן. "להשכיב מיליון יורו על חצי כרטיס של שחקן בן 25 שלא הצליח לייצר לעצמו רצף של משחקים טובים? טבעי שחוגג כמו כל אחד אחר יעלה תהיות. אבל בתוך המגעים על המכירה היה שלב שבו ג'קי אמר לחוגג: 'אנחנו עוד לא מכירים מספיק וקינדה הוא העסקה הראשונה שלנו במשותף, אבל אני מבטיח לך שגדי קינדה יהיה העסקה הכי טובה שלך בבית"ר ירושלים'".

עוד בוואלה!

משחקי שליטה: השחקנים שממחישים את השינוי הגדול בבית"ר ירושלים

לכתבה המלאה
משה חוגג בעלי בית"ר ירושלים עם בנו. אדריאן הרבשטיין
הימר על קינדה ועכשיו קוצר את הפירות. משה חוגג/אדריאן הרבשטיין

קינדה הוא אחד הבולטים בליגה מתחילת העונה ובאשדוד מעריכים שסוכנו דהאן כבר עובד על היעד הבא שלו. על פי ההסכם בין אשדוד לבית"ר, יש לבן זקן הזכות לקבוע את התחנה הבאה של קינדה ובתנאי שסכום המכירה יהיה למעלה משני מיליון יורו. "שום דבר לא ייעשה בצורה חד צדדית", אומרים באשדוד. "המעבר הבא של קינדה יהיה בהסכמה מלאה של כל הצדדים".

הקשר בין בן זקן לקינדה נשמר ולא הפסיק גם כשזה עבר לירושלים. מאז שהיה ילד בן 13 היה בן בית אצל הבוס מכיוון שטום בן זקן והוא שיחקו באותה קבוצה בכל הגילאים. באשדוד מספרים שאין שבוע בו קינדה ובן זקן לא משוחחים כמה פעמים. "גדי קינדה זה השחקן שג'קי הכי רצה שיתקדם ויצליח בחיים ומה שקורה איתו עכשיו זה לא פחות מאושר גדול לכל מ. ס. אשדוד", אומרים באשדוד. "עכשיו נשאר לראות אם תהיה לכך המשכיות כי קינדה כבר שבר כמה מחסומים, אבל נשאר לו להתגבר על עוד כמה מכשולים בדרך למטרה הגדולה שסומנה עבורו ביום שעלה על הדשא באשדוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully