וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משחקי שליטה: השחקנים שממחישים את השינוי הגדול בבית"ר ירושלים

26.12.2019 / 7:01

המשחקים של בית"ר נגד רעננה בסיבוב הראשון ואתמול מסמלים את המהפך שעברה. כיצד רוני לוי הטריף לפני המשחק, מה עבר על ורדאסקה וקינדה מאז המפגש הקודם, ואיך מנעו השחקנים אדום מפלומן

צילום וידאו: דני מרון, עריכת וידאו: ניר חן

עיקרי הדברים

- רוני לוי הזכיר לשחקני בית"ר איך רעננה "עשתה מאיתנו צחוק", והם עמדו במבחן האופי

- שחקני בית"ר מנעו מפרדי פלומן לספוג צהוב שני במהלך חגיגות השער שלו

- המהפך האדיר של גדי קינדה נמשך, בית"ר כבר קיבלה עליו הצעות מחו"ל

- מחמאות גם לדיוגו ורדאסקה, שכבר רחוק מלהיראות כמו "הבלם הכי חלש שהיה כאן"

seperator

1. "במשחק הקודם הם עשו מאיתנו צחוק": בית"ר עמדה במבחן האופי

בבית"ר ירושלים דיברו לפני המשחק נגד הפועל רעננה אך ורק על אופי. הקבוצה נמצאת בתקופה טובה, אחרי הניצחון ברעננה וה-0:5 נגד ראשון לציון בגביע, ובבית"ר ידעו שדווקא קבוצות מהסוג של רעננה, שכבר הכניסה את בית"ר למשבר העונה, הן מכשול שצריך לעבור בשלום. עוד לפני המשחק רוני לוי אמר לשחקנים באסיפה: "אתם זוכרים היטב מה היה במשחק הקודם, הם עשו צחוק מאיתנו, אנחנו הגענו זחוחים והם ירקו דם, היו אגרסיביים וביזבזו זמן, עשו הכל כדי לנצח. זאת ההזדמנות שלנו להוכיח שהיום אנחנו במקום אחר. קבוצה טובה וחזקה שרוצה לרוץ למעלה צריכה לעשות סדרת נצחונות רצופים ולא לעצור".

וזה לא היה משחק גדול של בית"ר, אבל כן משחק של אופי, של קבוצה שבאה לעבודה כדי לצאת עם שלוש נקודות. זה בדיוק מה שהיה חסר לה במשחקים מהסוג הזה. בסיבוב הראשון בית"ר צברה בשני המחזורים הראשונים נקודה אחת מהמשחקים נגד באר שבע ורעננה, ובסיבוב הזה היא עם שש. בכלל, בית"ר צברה נקודה אחת בשלושת המחזורים הראשונים אבל מאז המחזור הרביעי היא עם 28 נקודות, נקודה יותר ממה שמכבי חיפה צברה בתקופה זאת ושתי נקודות פחות ממכבי תל אביב. אם לא בטבלה, לפחות בתוצאות היא נותנת פייט. האם זה שווה אליפות? כנראה שלא השנה, אך אם היציבות תימשך, עם חיזוק של שחקן או שניים בינואר היא עוד עשויה להיכנס למאבק.

רוני לוי מאמן בית"ר ירושלים. דני מרון
מאבק האליפות מתקרב. רוני לוי/דני מרון

2. פרוייקט ושמו פרדי פלומן

אי אפשר לשכוח את האירועים שליוו את ההפסד של בית"ר ברעננה בסיבוב הקודם. זה היה משחק שהתאפיין בהרבה נפילות לקרקע של שחקני רעננה ובזבוזי זמן של השוער אסף צור. באחד המקרים פרדי פלומן ניגש לצור ששכב על הרצפה, משך אותו מהחולצה והתפתחה מהומה שהסתיימה בצהוב לפלומן ואדום לאנטואן קונטה. פלומן לא שכח, וכבר במהלך השבוע אמר לשחקנים שאם הוא יכבוש הוא ירוץ להקניט את אסף צור. לצערו כמה דקות לפני שכבש הוא קיבל כרטיס צהוב על תיקול, וכשהתחיל לרוץ לכיוון צור אחרי השער גדי קינדה ושחקנים אחרים עצרו בעדו. בכך אולי נמנע מעוד הרחקה מיותרת.

הסיפור הזה ממחיש את החידה ששמה פרדי פלומן. הוא משתפר ממשחק למשחק, אבל עדיין מסתתר בו צד פראי שתמיד עשוי לצאת ללא התראה מוקדמת. גם אחרי השער בבלומפילד נגד הפועל תל אביב הוא הוריד חולצה, קיבל צהוב ובמשך דקה דן איינבינדר ניסה להסביר לו שאסור לו לקבל צהוב שני בשום סיטואציה. מי שצריך להתמודד עם הדמות הזאת הוא רוני לוי, שמהקיץ משמש כמעט על תקן בייביסיטר איתו.

פלומן התחיל טוב את העונה ועמד בדרישות של הצוות המקצועי, אבל נלחץ והלך אחורה כשלא הצליח לספק מספרים, ואחר כך שינה לרעה גם את ההתנהלות. בניון ורוני לוי החזירו אותו לקרקע, אבל גם זה נזיל, ולכן בית"ר לוקחת אותו כפרוייקט. רוני לוי מעודד אותו תוך כדי אימון, בניון משוחח איתו, בקבוצה מתעניינים בהתנהלות היומיומית שלו, עוקבים אחרי כל צעד שלו כדי שלא ייצא משליטה. בחודש האחרון יש שיפור משמעותי עם שלושה שערים והרבה עבודה על המגרש, כמצופה ממנו. כמה זמן זה יחזיק? ימים יגידו.

עוד בוואלה!

ליגת העל: בית"ר ירושלים ניצחה 0:2 את הפועל רעננה

לכתבה המלאה
אנז' פרדי פלומן שחקן בית"ר ירושלים עם גדי קינדה, דן איינבינדר. דני מרון
מתי הבועה תתפוצץ? פרדי פלומן חוגג/דני מרון

3. יש כבר הצעות מחו"ל: המהפך האדיר של גדי קינדה

משה חוגג כל כך מרוצה מגדי קינדה, שהוא אפילו ניגש אליו בסיום ואמר לו: "המיליון יורו ששילמתי לג'קי בן זקן עליך, מבחינתי זה כאילו קניתי אותך בחינם". מגיעה לחוגג מילה טובה כאן. הרי אף מועדון גדול לא רצה לגעת בקינדה, ובגיל 25 הוא נראה אבוד באשדוד, לא רציני, לא מקצוען ובלי כיוון בקריירה. חוגג ספג ביקורות על הרכישה שלו, אבל היום ברור שההימור היה נכון.

קינדה הפך לשחקן הכי משמעותי בבית"ר. הוא עובר תהליך מקצועי אדיר מהקיץ, והופך משחקן שהיה רץ פחות מ-10 ק"מ למשחק בממוצע לאחד שעובר את ה-12 ק"מ בבית"ר העונה. הקצב שלו מאוד גבוה, ורוני לוי וחיים שאבו לא מוותרים לו. במקרה של קינדה השינוי בא דרך קצב גבוה באימון יום אחרי יום. בקבוצה עובדים איתו המון על הצטרפות קדימה ללא כדור ויש שיפור משמעותי בנושא, ולראיה ששת השערים שבמאזנו - שיא קריירה - ואנחנו רק במחזור ה-15. אם ימשיך בקצב הזה יגיע ל-14 שערים העונה, יותר מכל שחקן התקפה בקבוצה.

השינוי של קינדה הוא גם מנטלי. ליד אור אינברום הוא היה מועד לפורענות, אבל כעת הוא שינה פאזה. היום הוא מבלה בעיקר עם אופיר קריאף, שלומי אזולאי ושלום אדרי, כשאזולאי וקריאף הם הבוגרים שעושים סדר בחבורה. הארבעה גרים באותו בניין ומבלים שעות על גבי שעות יחד. בניון ורוני לוי יודעים מי מוביל בכל החבורה של הישראלים והזרים ומנווטים את חדר ההלבשה בהתאם. אגב, לבית"ר כבר יש הצעות על קינדה מחו"ל, אך לא ידונו בכך עד הקיץ.

גדי קינדה שחקן בית"ר ירושלים עם שי קונסטנטין. דני מרון
התהפך. קינדה/דני מרון

4. ורדאסקה כבר רחוק מלהיראות כמו "הבלם הכי חלש שהיה בבית"ר"

עוד שחקן שממחיש את השינוי בבית"ר הוא דיוגו ורדאסקה. במשחק נגד רעננה בסיבוב הקודם הוא ערך הופעת בכורה והיה חתום על מופע בלהות. האוהדים כבר כינו אותו "נפילה" וטענו ש"הוא הבלם הכי חלש שהיה כאן". ורדאסקה אכן הגיע לישראל לא מוכן, ואפילו סבל מעט ממשקל עודף. כשחקן צעיר לקח לו זמן להתאקלם לאוכל, מזג האוויר וגם לסגנון הכדורגל. באחד האימונים הוא הוציא את התסכול ובעט כדור החוצה במהלך משחקון, ובתגובה רוני לוי צעק עליו והסביר לו שמצופה מזר להתנהג אחרת. ורדאסקה שחקן צעיר שנמצא בעיצומה של שנת התאקלמות, אבל כבר אי אפשר להתעלם מהאיכותיות והתרומה שלו לקבוצה.

גם השילוב שלו עם טל בן חיים נראה טוב. כשבן חיים ערך הופעת בכורה בליגת העל ב-2001 ורדאסקה ושי קונסטנטין היו בני ארבע, ואביאל זרגרי ששותף השבוע בכלל לא נולד. ורדאסקה עדיין צעיר והניסיון של בן חיים לידו מחבר צמד בלמים טוב ויציב, גם כשאנטואן קונטה נעדר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully