וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלושה משחקי רדיוס להפועל תל אביב בעקבות אירועי הדרבי, אחד למכבי תל אביב

25.12.2019 / 16:39

בבית הדין הקלו עם הצהובים שניסו להגיע אל המתפרעים ביציעים, הרדיוס נופל על המשחק מול בית"ר ירושלים. האדומים ספגו עונש כבד, לצד קנס של 50 אלף שקל: "הם לא יכולים להציג ולו הישג צנוע של זיהוי ונקיטת צעדים כנגד הפורעים". שתי הקבוצות צפויות לערער

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

מכבי והפועל תל אביב הגיעו היום (רביעי) לבית הדין המשמעתי של ההתאחדות לכדורגל בשל אירועי הדרבי וההתפרעויות ביציעים. על הצהובים נגזר עונש רדיוס של משחק אחד, סגירת יציעים 10-11 בבלומפילד במשחק נוסף, וקנס כספי של 25 אלף שקל. הדיין ציין כי "נציגי מכבי תל אביב הציגו בפני אמצעים ובעיקר תוצאות של חקירה וחיפוש אשר הובילו לאיתור חלק מאוהדיה אשר נטלו חלק באירועים העבריניים... בד בבד החלה הקבוצה בנקיטת צעדים כנגד אותם אוהדים". עונש הרדיוס אשר הוטל על מכבי תל אביב נופל על המשחק מול בית"ר ירושלים, שכרגע ייערך באצטדיון בחיפה.

על הפועל תל אביב, שלא פעלה בצורה דומה, כך נטען, הוטל עונש כבד הרבה יותר - שלושה משחקי רדיוס בליגה, ולאחריהם סגירת יציעים 4-5 בשני משחקים נוספים. האדומים אף נקנסו ב-50 אלף שקל. את משחקי הרדיוס שלה תרצה הפועל תל אביב מול הפועל באר שבע, הפועל רעננה והפועל חיפה. "... בפועל, הפועל תל אביב לא יכולה להציג ולו הישג צנוע של זיהוי ונקיטת צעדים כנגד מי מהפורעים", כתב הדיין. "ההצלחה של מכבי תל אביב בהקשר זה רק מעצימה את המסקנה לפיה על הפועל תל אביב לעבור "כברת דרך" נככבדה בטרם תוכל לטעון כי עשתה ככל שניתן ועל יסוד זה לצפות מבית הדין להקלה משמעותית בעונש".

אף שספגה עונש קל יותר מהיריבה העירונית, במכבי תל אביב הופתעו מחומרת העונש. כך או כך, לשתי הקבוצות חמישה ימים להגיש ערעור, מה שככל הנראה יעשו.

אוהדי הפועל תל אביב, אבוקה בדרבי. ניב אהרונסון
עונש כבד. אוהדי הפועל תל אביב/ניב אהרונסון

עוד נכתב על התנהלות הפועל תל אביב: "אני ער לכך כי מזה תקופה הנהלת הפועל תל אביב עשתה שינוי והחלה לפעול באופן משמעותי על מנת להתמודד עם בעיות אלה של עבירות אוהדים, אלא שבמישור התוצאתי במקרה דנן עסקינן בכישלון רבתי של הקבוצה להתמודד עם התנהגות אוהדיה, ודומני כי רק בנס לא הסתיים משחק זה באירוע עם מספר גדול יותר של נפגעים בנפש ועם פציעות חמורות יותר. משמעות כישלון זה היתה יכולה להיות פחות חמורה לו היה ברשות הפועל תל אביב להציג פעילות אפקטיבית כנגד האוהדים הפורעים".

בהפועל תל אביב כמובן לא קיבלו את העונש והבהירו: "נערער ולא נקבל את העונש, הוא לא מידתי ולא הוגן, זה נזק כלכלי שלא נעמוד בו, אם לא יתקבל הערעור נשקול צעדינו".

עוד בוואלה!

מכבי תל אביב מנהלת עם אנדרה ז'ראלדש משא ומתן להארכת חוזהו

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully